Introduceer nieuwe leden

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
donnywagner
Member
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Introduceer nieuwe leden

Bericht door donnywagner » 07 feb 2025 04:44

Hoi, ik ben Donny, 37 jaar oud. Ik zit al 2 jaar in RC, maar ik heb me er zelden op geconcentreerd. Nu wil ik mij richten op het crawlerveld. Ik heb een FTX Outback-model, maar ben er niet tevreden mee

Heeft iemand suggesties voor een vliegtuigmodel? Leuk om lid te worden van het forum

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 279 keren
Ontvangen waarderingen: 62 keren

Re: Introduceer nieuwe leden

Bericht door Mole-NLD » 07 feb 2025 11:11

Hi Donny, welkom hier.

Wat is er met de FTX waar je ontevreden over bent?
Het model zelf, of is het crawlen gewoon niet jouw ding?

Er zijn zeker een hoop dingen die je aan de FTX kan verbeteren, maar dan moet je wel weten waarvoor. Wil je meer trailen of wil je juist dat die beter wordt in het 'crawlen'.
Heb je al wat youtube gekeken? Gewicht toevoegen en verdelen is zeker een win als je dat doet. Hoeft niet duur te zijn en is nog leuk om te doen ook. Je kan ook nog kijken om de electronica te upgraden. Ook zeker een leuke hobby.

Ik wil je wel even waarschuwen voor 'vliegtuigen'.
Je komt hier in een gebied waar behoorlijk wat wettelijke restricties aan zitten, en de meeste vliegers die bouwen zelf. Ik ben niet zo te spreken over de meeste hobbyzaken als het aan komt op vliegende RC's omdat die gewoon jan en alleman zo'n ding verkopen zonder te informeren of ze bekend zijn met de wetgeving. Dit zorgt voor problemen en overlast, waardoor de regels steeds strenger worden voor degene die het wel netjes willen doen...

Vliegen is zeker leuk! Maar daar draait het nog meer om het zelf bouwen en repareren dan bij crawlers. Zeker in het begin zul je de landingen harder maken dan je vliegtuig aan kan. Informeer eens bij een locale modelvliegclub, daar zul je toch terecht moeten als je wil opstijgen en landen.

Dan weer terug op de crawlers;
Gelukkig kan je dit prima zonder examens, brevetten en dergelijke. En het is ook een erg toegankelijk platform om de electronica te leren kennen.

We helpen je graag verder!

PS: Nieuw forumlid hier F2B is ook een fervent vlieger (geweest) misschien kan hij je verder helpen qua vliegen.
viewtopic.php?p=45167#p45167
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

coopertje
Site Admin
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 550 keren
Ontvangen waarderingen: 624 keren

Re: Introduceer nieuwe leden

Bericht door coopertje » 14 feb 2025 08:25

Welkom Donny!

John Dekkers
Donateur
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 12 keren