Voorstelrondje vanuit Katwijk

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
goosebirdy
Member
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Voorstelrondje vanuit Katwijk

Bericht door goosebirdy » 01 jul 2024 08:59

Hierbij stel ik mij voor als enthousiaste "nieuweling". Technisch "speelgoed" heeft altijd mijn interesse gehad, dit komt nog altijd meest tot uiting in verzameling modeltreinen naar NL voorbeeld (H0, 1:87). Een modelspoorbaan is tweemaal in mijn leven voorgekomen; allereerst toen ik thuiswoonde en ik na aantal jaar "klaar" was met de modelbaan en ernaast een goed bureau wenselijk werd. Al snel echter werd data bureau toch weer een modelbaan, maar dit keer een slotcar-modelbaan.

Af en toe mocht ik ook graag een wat serieuzer of fraai-uitziende Lego set / model kopen en bouwen en één verdieping van vitrinekast stonden altijd 2/ 3 modellen van Lego (de rest met slotcars en treinen).

Na mijn verhuizing en huwelijk enige jaren weer een modelspoorbaan opgebouwd en vaak ontspannen de treinen rond laten rijden en rangeren.
Toen kwamen er echter kinderen....
Toen de oudste bij de rand van modelspoorbaan kon komen verdween de modelspoorbaan en werd de collectie uitgedund zodat alleen NS overbleef.
Lego kreeg wat meer een opleving, maar de op afstandbestuurbare voertuigen (zowel race- als graafmachines) wisten niet genoeg indruk op mij te maken en toen Lego op bluetooth overschakelde was voor mij de lol eraf; ik wil juist geheel offline van een hobby kunnen genieten en niet met mobiel rondlopen (ik kijk al genoeg op schermpjes werkgerelateerd).
Zodoende kwam er weer wat terug uit mijn kinderjaren: een serieuze bestuurbare auto; een geweldige buggy!
Nadat het enthousiasme eraf was om steeds alles opgeladen en wel mee te nemen naar geschikte locatie (in huis of in eigen straten gaat het gewoon te snel voor) kwam ik bij de compactere crawlers terecht, wat ook gewoon binnen kan doen of wel in eigen straten rondom woning.
Hier geniet ik nu al geruime tijd van en ben ik aan het rondkijken naar meer.... en zodoende kwam ik bij dit forum terecht; in het Engels is er veel te vinden, maar na overdag al verplicht Engels te gebruiken is Nederlands op zn tijd ook prettig!

Ik ben dus tegenwoordig metname een huis-tuin-keuken rijders die zelf obstakels creeëert en kijk wat wel en niet te overbruggen valt en mijn kinderen (4-9 jaar) doen er ijverig aan mee!

Dit is ook makkelijk op te ruimen (wat een modelspoorbaan niet is), dus bij tijdelijke stilte in de hobby is het makkelijk het even uit zicht te zetten, maar vooralsnog kijk ik eerder naar meer dan naar minder!

Nu bezit ik dus een 1:24 FMS Power wagon, maar kijk ik rond naar wat leuk is voor erbij; ga ik voor "boekenplank" vol met 1:24 modellen of ga ik voor wat ruiger werk en ga ik voor een 1:10 (ofzo) model om ook wat grotere obstakels te kunnen overbruggen!
Ik hoop dat dit forum helpt om uiteindelijk een keuze te maken!

Garry
Donateur
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 353 keren

Re: Voorstelrondje vanuit Katwijk

Bericht door Garry » 01 jul 2024 18:18

Welkom op de forum
😎😁

coopertje
Site Admin
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 550 keren
Ontvangen waarderingen: 624 keren

Bericht door coopertje » 02 jul 2024 07:58

Welkom Goosebirdy! Crawlers zijn voor mij ook de enige vorm van RC waarmee ik uren kan vermaken, al het andere spul is even leuk maar snel op uitgekeken. Veel plezier met het uitbouwen van je verzameling en vragen staat vrij :D

Arrma racer
Member
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 60 keren

Bericht door Arrma racer » 02 jul 2024 08:58

Welkom, kleine tip koop een 1/10 kit en stel de elektronica zelf samen, dan heb je 4 x zoveel plezier.
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
Mole-NLD (30 sep 2024 22:40)

goosebirdy
Member
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door goosebirdy » 02 jul 2024 11:09

Arrma racer schreef: 02 jul 2024 08:58 Welkom, kleine tip koop een 1/10 kit en stel de elektronica zelf samen, dan heb je 4 x zoveel plezier.
Zo ver ben ik nog niet vrees ik! Ben ook niet zo bedreven wat elektronica betreft: bij modelspoorbaan hield ik mij meer bezig met de scenery en het simpelweg rondrijden / rangeren dan met de electronica.
Maar wat niet is kan kan nog komen uiteraard!

Ik zal eens zien wat er nog meer te koop is dan wat ik al weet, misschien focus ik mij teveel op hetzelfde en moet ik eerst blikveld verbreden alvorens keuze te maken!

Arrma racer
Member
Gegeven waarderingen: 2 keren
Ontvangen waarderingen: 60 keren

Bericht door Arrma racer » 02 jul 2024 13:06

Bij de betere merken is gewoon het volgen van de manual, alles staat minitieus beschreven en getekend.
En op dit forum helpen we we elkaar bij vragen en/of oplossingen...
goosebirdy schreef: 02 jul 2024 11:09
Arrma racer schreef: 02 jul 2024 08:58 Welkom, kleine tip koop een 1/10 kit en stel de elektronica zelf samen, dan heb je 4 x zoveel plezier.
Zo ver ben ik nog niet vrees ik! Ben ook niet zo bedreven wat elektronica betreft: bij modelspoorbaan hield ik mij meer bezig met de scenery en het simpelweg rondrijden / rangeren dan met de electronica.
Maar wat niet is kan kan nog komen uiteraard!

Ik zal eens zien wat er nog meer te koop is dan wat ik al weet, misschien focus ik mij teveel op hetzelfde en moet ik eerst blikveld verbreden alvorens keuze te maken!
Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
goosebirdy (03 jul 2024 09:50)

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 279 keren
Ontvangen waarderingen: 62 keren

Bericht door Mole-NLD » 30 sep 2024 22:39

Hallo!
Complete introductie zo. Leuk.

Ja crawlen is zeker leuk en kan geheel offline ;-) Alleen helpt dat forum er niet bij natuurlijk.
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom