RC-wereld meets hobby-elektronicawereld meets modelspoorwereld meets eigen bedenksels....
Leuke uitdaging/puzzel. Op de ontvanger het kanaal gevonden welke het geluid van de .50 initieert. Dit met een Y-kabel afgetapt naar een schakelrelais (RC Racing Twente).

Met dat relais wordt een schakeling van TessaTronic rechtstreeks vanaf de accu gevoed.

Deze schakeling was een bouwpakket om een LED te kunnen laten flashen, instelbaar in duur van branden van de LED en snelheid/interval van flashen van de LED. Moest dus zelf de componenten op een printplaat solderen. Dat was nieuw voor mij.... 2 kleine foutjes (mijn soldeerbout is iets aan de grove kant), maar die waren gelukkig nog weer te herstellen.
Van daar de bekabeling naar de turret. Op/aan de turret sleepcontacten gemaakt met onderdelen van PIJP Lines modelbouw&hobby en eigen gekunstelde sleepsporen. Dit om de turret vrij te kunnen laten draaien zonder dat kabel(s) in de knoei gaan komen (en moest opnieuw de montage van de turret-servo aanpassen).

De sleepsporen zijn niet de netste..., maar ze werken.... Als ik daar een keer een betere/mooiere oplossing voor kan vinden, zal ik dat nog weer een keer corrigeren.
Als laatste de LED in de loop van de .50 monteren. Wat een gepruts...! Gaat hem niet worden.... Uiteindelijk de bestaande loop er afgezaagd, en van de holle plasticsteel van een ChupaChups-lolly, een plastic drinkrietje, en wat krimpkous, een nieuwe gemaakt.

Doet ie het of doet ie het niet...?!
YES! (De module om de LED te laten flashen was gemaakt voor een 9 volt voeding, maar met de 2S lipo doet ie het ook nog perfect.)