Even lekker aan het pionieren geweest.
De HG P408 heeft een turret. Deze kan je handmatig draaien. Het heeft d.m.v. een verend nokje een vergrendeling op 60 standen. Zou het met een servo te draaien zijn?

Eerst maar eens de Hummer ontmantelen....

Volgende stap: de verende nok-vergrendeling opheffen.

Hoe nu de servo te plaatsen....?
In eerste instantie wilde ik een flexibel tandheugel gaan gebruiken. Na een tip nagedacht over het gebruik van een aandrijfriem van een printer o.i.d. en deze om de schijf te leggen. Test wees uit dat als de servo rechtstreeks op de band/riem (en dus ook tandheugel) werd geplaatst, de turret heel langzaam rond draaide. Om de draaisnelheid te verhogen, moest er een groter wiel op de servo komen. Heb toen besloten om een rubberen wieltje op de servo te plaatsen en die tegen de turret-ring te laten drukken.

De gebruikte servo was een defecte stuurservo, deze wilde alleen naar rechts draaien. Deze had ik meegekregen van RC Racing Twente om de bevestiging te kunnen bedenken. Heb de servo helemaal open gemaakt. Het nokje, wat de uitslag van de stuurservo bepaald, eraf gevijld. Ook de potmeterknop ingekort zodat deze niet meer door de bewegingen beïnvloed zou kunnen worden. En wat blijkt?! DE STUURSERVO WERKT NU IN BEIDE RICHTINGEN ALS EEN 360 GRADEN CONTINUE SERVO. RC Racing Twente, BEDANKT!
In de definitieve setup ga ik een rubberen wieltje van een speelgoedauto scale 1/60 gebruiken. Deze is vormvaster dan het rubberen geval wat ik zelf heb gebasteld. Daarna servo-kabel trekken en alles weer in elkaar zetten.
Totale kosten? 60 eurocent, maar misschien komt daar nog de aanschaf van een speelgoedautotje van enkele euro's bij....
Oh ja, en er moet nog een NECA in komen te staan. Ik zit te denken aan Sarah Connor....