Ook een autootje gekocht (TRX-4m ht) > en nu al defect!

In de showroom kun je je hele verzameling laten zien in 1 topic.
Patje
Member
Gegeven waarderingen: 6 keren
Ontvangen waarderingen: 7 keren

Ook een autootje gekocht (TRX-4m ht) > en nu al defect!

Bericht door Patje » 17 apr 2025 10:52

Mijn eerste huis-tuin en (uh... :? )keuken "crawlertje", om "droog" te oefenen...

Verdere tekst en uitleg zal hier niet nodig zijn, jullie zullen dit wagentje allen wel al kennen ;)
F150.jpg
Laatst gewijzigd door Patje op 29 apr 2025 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Deze gebruikers waarderen Patje voor dit bericht (totaal 2):
Cphelbig (19 apr 2025 14:15) • Mole-NLD (22 apr 2025 14:11)

coopertje
Site Admin
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 550 keren
Ontvangen waarderingen: 624 keren

Re: Ook een autootje gekocht (TRX-4m ht) > en nu al defect!

Bericht door coopertje » 18 apr 2025 11:06

Nice, ze zijn behoorlijk capabel voor het formaat!
Deze gebruikers waarderen coopertje voor dit bericht:
Patje (29 apr 2025 17:45)

Patje
Member

Bericht door Patje » 18 apr 2025 12:58

Ik ben maar een leek (beginner) mbt RC crawlers e.d. en kan dus geen goede vergelijkingen maken, maar ik moet zeggen dat dit wagentje in zijn kunnen, mij toch echt wel verbaasd heeft, positief verbaasd! Ik ben nu al aan het kijken wat ik nog meer zou willen... een tweede erbij (om met z'n tweetjes te rijden), of wellicht toch misschien de stap maken naar weer een klasse hoger/groter...

Cphelbig
Member
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 4 keren

Bericht door Cphelbig » 19 apr 2025 14:15

Kijk maar uit ,voor je het weet heb je er 4 of meer :D
Bijlagen
IMG_20250413_154854862_HDR.jpg

Patje
Member

Bericht door Patje » 19 apr 2025 15:19

Cphelbig schreef: 19 apr 2025 14:15 Kijk maar uit ,voor je het weet heb je er 4 of meer :D
Ik ben al sinds een paar weken aan het lezen, zoeken, speuren, informeren naar een leuke 1/10 crawler. Dat was ook eigenlijk mijn doel vanaf het begin, maar ik vind het zo moeilijk om een juiste keuze te maken (zie door de bomen het bos niet meer), dat ik me vast deze 1/18 heb gehaald. Weet nu al dat er dus meer zullen gaan volgen...

Daarom ook, tips/advies is/zijn/blijven welkom! Wat is nu de juiste/beste 1/10 crawler om mee te beginnen, die voorlopig in zijn basis (stock) uitvoering eigenlijk al gelijk fun of goed genoeg is om mee te rijden, mee te crawlen. Ik weet inmiddels dat je het beste voor een gangbaar merk kunt gaan, daar je dan makkelijker zit mbt service, garantie, reparatie, onderdelen, upgrades etc. etc. Verder vind ik qua model/esthetica die Amerikaanse bakken (Ford/Chevy etc.) uit de jaren 70 en 80 erg leuk.
Vooralsnog neig ik zelf voorlopig dus nog naar de grotere broer van mijn TRX4m, tenzij ik me hier door iemand kan laten overtuigen dat ik toch beter voor merk "X" kan gaan, model "Y". Vind verder om te beginnen, dat de wagen ook ongeveer die prijs mag hebben (400,--600,- Euro). Moet namelijk nog ff te behappen zijn, zo in het begin.

Ja, ik weet dat een gebruikte (en dus vaak reeds ge-upgrade) model ook een optie is, maar als beginner wil ik toch liever starten met een nieuw "stock" standaard model. Zo weet ik als leek ook wat ik heb en kan ik zelf beetje bij beetje upgrades uitzoeken en/of toevoegen aan mijn eigen wagen. Het moet immers ook een soort leerproces voor me worden om zelf te "sleutelen" aan mijn wagen, dan is zo'n auto waar anderen al van alles aan hebben verbouwd (waarvan ik toch nog geen enkel verstand heb) in mijn ogen niet de juiste weg.

Cphelbig
Member

Bericht door Cphelbig » 19 apr 2025 18:17

Ik zit ook nog niet zo lang in de hobby dus qua merken kan ik je geen aanbeveling doen,heb zelf 3 traxxas en ben er blij mee maar dat meer gekomen omdat ikde modellen heel mooi vind,en ja de keuze is reuze idd .wat ik tot nu gezien heb is dat je 2 kanten heb zeg maar de echte crawlers die over alles en nog wat kunnen klimmen en de scalers die meer voor het uiterlijk gaan en meer trail rijden.die kant trekt mij meer aan zelf.de aftermarket voor traxxas is enorm maar dat zou ook voor andere merken kunnen gelden.ik heb me aangemeld op facebook bij een aardig wat aantal groepen gericht op rc/crawling en leer daar ook weer van.mijn advies is ga lekker rijden met de trx-4m en kijk welke kant je op wil.
Deze gebruikers waarderen Cphelbig voor dit bericht:
Patje (29 apr 2025 17:44)

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 279 keren
Ontvangen waarderingen: 64 keren

Bericht door Mole-NLD » 22 apr 2025 14:52

Gaaf joh.
Ik ben ook begonnen met een 4M (wel de defender, want die is t best en mooist :whistle: )

En inderdaad, er volgden er snel meer. Net als een indoor crawler baan van karton, gips, pur en beton.

Veel plezier met je aanwinst!
Deze gebruikers waarderen Mole-NLD voor dit bericht:
Patje (29 apr 2025 17:44)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

Patje
Member

Bericht door Patje » 29 apr 2025 17:44

Mole-NLD schreef: 22 apr 2025 14:52 Veel plezier met je aanwinst!
Haha, nou,... dat plezier duurde dus maar heel erg kort! :(

Auto 2 weekjes in huis, ben gisteren thuis gekomen van een week vakantie en het is mooi weer, dus ik dacht pak mijn wagentje er ff bij en ga ff paar rondjes doen in de tuin. Het bleef ook bij een paar rondjes, want het ding heeft nu al een defect... De stuurservo reageert helemaal niet meer, ik kan dus niet meer sturen. Heb geen zin om als beginner aan een nieuwe wagen te gaan "sleutelen" om dingen uit te proberen, is het anders straks ook nog mijn schuld. Dus winkel al gebeld, maar helaas is de klantenservice telefonisch momenteel vanwege vakantietijden niet/minder bereikbaar. Morgen dus maar opnieuw proberen. :roll:

Cphelbig
Member

Bericht door Cphelbig » 29 apr 2025 18:44

Ow das vervelend en erg snel,,,,,,heb wel gelezen dat de stuurservo's niet al te best zijn maar zelf nog geen problemen mee gehad.maar idd kijken wat de winkel zegt.

Jeeppeet
Pro Member
Gegeven waarderingen: 33 keren
Ontvangen waarderingen: 94 keren

Bericht door Jeeppeet » 29 apr 2025 23:41

Mooi werk.
Stuurservo, ja bij de trx4m gaan die wereldwijd al een paar jaar redelijk snel stuk. Oorzaak zijn de kunststof tandwieltjes. Er zijn dacht ik stalen gears(tandwielen) voor te koop, of een vervangingsservo met dezelfde tandwielen.
Reely 'FreeMen' / 79 Bronco 1:10
T2M 'zombie' Buggy 1:10
Carisma 'Brat' 1:24
Amewi 'Phantom' 1:32
Tello drone
Honda 'CR-V' 1:1