Resistance is futile...
Ja, het model is echt mooi gemaakt, met super veel scalige details, zoals het echthout laadvlak met meer dan 200 scalige M2 boutjes met zeskantkop en kraag.
Het chassis is volledig uit metaal. De enige plasticdelen die ik kon vinden zijn de benzine tanks, de behuizing van de versnellingsbak (tandwielen zijn wederom staal) en van de transfer case (ook hier weer tandeielen uit staal)
Bij de bladveren is de langste veer uit verenstaal, en de rest van het pakket uit kunststof. De bladveren werken echt, maar net als bij het origineel zijn ze zo stug dat de auto, ondanks 6 kilo eigengewicht, nauwelijks veert. De assen hebben net zo goed genoeg beweging dat ook zwaar terrein geen probleem gaat zijn.
Onder lading (3-5 kilo) veert het wel behoorlijk in overigens.
Bij het spuiten van de kabine zijn toch wat schoonheidsfoutjes opgetreden. Die moet ik, nadat de lak volledig uitgehard is, nog bijwerken, en ik wacht nog op klaarlak, die nog niet bezorgd is.
Ook de afstandsbediening laat verder op zich wachten. Heb al een reclamatie bij Ebay afgegeven, in de hoop dat zich daar wat beweegt, maar waarschijnlijk moet ik nog een afstandbediening gaan bestellen. Die heb ik nu nodig, om alles te kunnen verkabelen. Als de kabine en het laadvlak gemonteerd zijn wordt het erg lastig om de kabels nog mooi door het chassis te verleggen, dus ben ik nu bezig met details in het interieur