Bij deze dus.
Geluidsmodules zijn er al een tijdje, maar nu worden ze steeds populairder. Zeker in de scale scene waarbij hij je een nog realistischer beeld van je rc geeft.
Nu kwam sense innovations met de ess dual en ik was verkocht[emoji3]
De ess dual is een breed inzetbare module,
Hij produceerd vele motorgeluiden. Van vliegtuigen, boten, en auto's in vele soorten.
Allemaal zo realistisch mogelijk nagemaakt. Naar echte voertuigen. Door niet alleen motorgeluid toe te passen. Maar ook het opstart geluid als je de motor start, remgeluiden, blow off valve geluid. Schakel geluiden en rev limiter sound. Knallen uit de uitlaat.
Hij loopt volledig synchroon met je toerental van je rc.
En je kan van de rcplus website op
Www.sensehobby.com allerlei geluiden downloaden.
Van drift auto's, ralley Cars,vrachtwagens, crawlers, f1 auto motorgeluid. Tot verschillende turbo geluiden, fluiten piepen sissen enzv.
En diverse remgeluiden.
Gierende bandjes enzo[emoji16]
Verder is hij makkelijk te installeren, er zit een splitter kabel bij, welke je in kanaal 2 van je traxxas stopt, (het kanaal waar je mee gasgeeft) en het stekkertje wat je daaruit heb gehaald duw je in de andere kant in die splitter. Zodat het signaal van gasgeven naar je ontvanger gaat en naar de module. Er zit ook nog een stekkertje aan voor een aux kanaal, waar je zelf gekozen geluid kan toevoegen op een extra kanaal. Zoals een claxon, een sirene, geweerschoten, of de primal scream. [emoji16]
Je kan de module dmv een usb stick ook updaten, en de geluiden er inzetten.
En zijn trouwens 2 kanalen om te switchen op de auto. Je kan dus zeg maar 2 verschillende profielen met verschillende geluiden inladen. En op de auto makkelijk switchen.
Je krijgt er ook 4 speciale bevestigingen erbij voor verschillende auto's, trx4, axial scx10, scx10-2en de wraith geloof ik.
Zodat je ze makkelijk op die modellen kan monteren.
Overigens las ik ergens dat hij alleen compatible is met Windows. En niet met je Mac. Helaas voor de Apple liefhebbers.
En niet alle geluiden op de website zijn gratis volgens mij. Wat ik een beetje overdreven vind. 1 a 2 euro voor een geluidje[emoji45]
Maar tot nu toe zitten er voor mij meer dan genoeg gratis geluiden bij.
Mijn ervaring in het algemeen.
Hij bevalt mij heel erg goed tot nu toe.
De installatie ging zeer makkelijk, simpele website, makkelijke bediening, mooi geluid,netjes te monteren. En het verbruik valt me ook mee.
Kortom als je je scaler nog realistischer wil laten klinken schaf deze module aan.
Sommige zullen het lelijk vinden, andere zijn verbaasd hoe een elektrische rc zo realistisch kan klinken.
Hij staat nu voor 50.19euro te koop bij banggood.
Leuk detail is dat mijn tactical trx-4 op de laatste meeting op de pees hees trail, mede door het gegrom van de motor omgedoopt is tot de pitbull
En dat is dus vanaf nu zijn schitterende bijnaam.
Groet paul Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk