Nou, even voorstellen dan maar...
Ik ben Pepijn, op het internet over het algemeen bekend als Coop/Coop666/Coop1979, woon in Tilburg en ben sinds een paar jaar weer actief met RC spul bezig. Een jaar of 15-20 geleden legde ik me vooral toe op het 1:10 on-road spul. Eerst M-klasse electro, daarna 1:10 Nitro tourwagens en vervolgens 1:10 Electro tourwagens. Daarna is de hobby door tijdgebrek naar een duister hoekje van de zolder verdwenen,
Enige tijd geleden kwam ik de dozen met spullen weer tegen, en het begon weer te kriebelen. Natuurlijk aangewakkerd door mijn zoontje die het allemaal machtig interessant vond. Dus geprobeerd om wat van mijn oude spulletjes weer tot leven te wekken. Maar ja, rust roest enzo, en spareparts voor 15 jaar oude RC modellen zijn onmogelijk te vinden of kosten een godsvermogen of hebben dezelfde plankslijtage als het spul dat je al hebt. Dus dat ging hem niet worden.
Daarom vervolgens een 1:18 china special monstertruck aangeschaft, met het idee dat het goedkoop was om weer eens wat te proberen, en dat het als het een success was, geschikt was om naar mijn zoontje door te schuiven. Dat leek een groot succes, dus ik kocht een HPI Bullet Flux monstertruck voor mezelf, en van het moment dat mijn zoontje voor het eerst met zijn china special reed, durfde hij niet goed meer. Dat gekke kleine dingetje was veel te snel voor hem (tja, als ex-tourwagen rijder schat je dat natuurlijk makkelijk fout in). Dus een limiter erin geknutseld, maar van harte ging het niet. Dus later een 1:16 monstertruck uit de aanbieding bij Hobbyking voor hem gekocht, en met een lekker rustig en kalm opzetje voor hem opgebouwd. Dat ging beter. Voor mij was het raggen met een monstertruck wel leuk, maar ik wilde toch iets meer snelheid, maar niet weer terug naar de tourwagens, omdat die toch wat kieskeurig zijn qua ondergrond. De kerstman hoorde mijn wens en bracht me met kerst vorig jaar een buggy. Maar ja, toen zagen zoonlief en ik wat filmpjes op youtube van crawlers en scalers. En daar was meteen een klik. Niet lang daarna heb ik 2 FTX Outback Minis gekocht. Niet te duur, om eens te kijken of het wat is, en lekker klein, zodat we er ook gewoon mee in de huiskamer kunnen rijden. En ja, dat smaakte naar meer, Dus nu ben ik me aan het orienteren op een iets grotere crawler/scaler. Die als het een beetje mee zit aan het eind van deze, of het begin van de volgende maand zal worden aangeschaft (advies is dan ook welkom).
Buiten het RC spul doe ik ook nog iets van werk. Iets met mobiele telecom en indoor dekking op kritische locaties zoals overheidsgebouwen en ziekenhuizen. En ik heb nog 2 andere hobbies, het verzamelen van vulpennen en koptelefoons.
Hallo!
- Coop
- Donateur
x 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Hallo!
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
NoNameYet - Axial SCX10-II kit
Green Man - Axial SCX10-II Deadbolt RTR
https://rcdork.blogspot.com
- Patrick
- Donateur
x 1
x 20
- Gegeven waarderingen: 318 keren
- Ontvangen waarderingen: 292 keren
Re: Hallo!
Hey plaatsgenoot, welkom. Genoeg kennis hier om je van advies te voorzien.
De eerste vraag is denk ik.....wil je ook bouwen of alleen rijden?
De eerste vraag is denk ik.....wil je ook bouwen of alleen rijden?
- Coop
- Donateur
x 5
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Ook bouwen natuurlijk... Zie ook mijn post hier:
viewtopic.php?f=17&t=653
Maar ja, zoals die post al zegt... waar te beginnen...
viewtopic.php?f=17&t=653
Maar ja, zoals die post al zegt... waar te beginnen...
Don’t hesitate to go off-road, paved roads lead nowhere new.
- daniel
- Donateur
x 1
x 16
- Gegeven waarderingen: 179 keren
- Ontvangen waarderingen: 293 keren
Welkom pepijn op het forum
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
-
- Donateur
x 18
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 38 keren
Welkom Pepijn mooie intro , als je wat wilt weten vraag maar raak er zit een kennis in deze groep
Tot op een meeting
Tot op een meeting
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Welkom Pepijn.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build