Goedkope zenders Allemaal goed
-
- Member
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 1 keer
Goedkope zenders Allemaal goed
Ik heb onlangs een tweedehands 1/24-schaal 4WD ECX Barrage Scaler elektrisch gekocht. Er is een indoorbaan net om de hoek. Ik ben er helemaal verslaafd aan. Na met mensen op de baan te hebben gesproken. Ik overweeg om een buggy en een verbeterde zender te kopen. Iets als de Futaba 4pm. Maar aangezien ik onderzoek heb gedaan. Ik heb veel zenders van minder dan $ 200 op Amazon gezien en een paar op de Google-website. Heeft iemand ervaring met deze? https://www.dynamrc.eu/products/detrum- ... y-tx-black Hebben ze een betere respons bij het achteruitrijden over sprongen om de truck recht te krijgen?
- Deze gebruikers waarderen Steffen Pfrang voor dit bericht:
- Mole-NLD (07 apr 2025 11:06)
- johmir
- Member
- Gegeven waarderingen: 91 keren
- Ontvangen waarderingen: 35 keren
Re: Goedkope zenders Allemaal goed
Steffen,
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar het voorbeeld wat je aangeeft is vooral voor drones e.d. (one button return, return on signal lost).
Met auto's/crawlers heb je sowieso geen superdure nodig. Je bent altijd in de buurt van de auto (hooguit enkele tientallen meters), dus een supersterke (zendvermogen) is dus al niet nodig.
Kijk vooral ook naar hoeveel kanalen je wilt (wil je de auto uitbreiden met meer te bedienen accessoires (licht/camera/lier/e.d.) is meer kanalen dus beter (maar in de regel wel duurder).
Daarnaast zul je een keuze moeten maken of je met 1 hand of met 2 handen wilt moeten/kunnen bedienen. Mensen die ook RC vliegen geven vaker de voorkeur aan 2-handsbediening, terwijl mensen die zich vooral met RC auto's bezighouden, vaker de 1-handsbesturing kiezen.
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar het voorbeeld wat je aangeeft is vooral voor drones e.d. (one button return, return on signal lost).
Met auto's/crawlers heb je sowieso geen superdure nodig. Je bent altijd in de buurt van de auto (hooguit enkele tientallen meters), dus een supersterke (zendvermogen) is dus al niet nodig.
Kijk vooral ook naar hoeveel kanalen je wilt (wil je de auto uitbreiden met meer te bedienen accessoires (licht/camera/lier/e.d.) is meer kanalen dus beter (maar in de regel wel duurder).
Daarnaast zul je een keuze moeten maken of je met 1 hand of met 2 handen wilt moeten/kunnen bedienen. Mensen die ook RC vliegen geven vaker de voorkeur aan 2-handsbediening, terwijl mensen die zich vooral met RC auto's bezighouden, vaker de 1-handsbesturing kiezen.
My one and only scaler HG P408
The plane! The plane! Of nee toch niet, de AirBoat JoRi V2
Mijn projecten:
HG P408: FPV / Turret (POC) / LED-bar / Zender / Lier
HG P408: Turret (Final version) / Machine Gun Flashing
AirBoat JoRi V2: 3D-print
The plane! The plane! Of nee toch niet, de AirBoat JoRi V2
Mijn projecten:
HG P408: FPV / Turret (POC) / LED-bar / Zender / Lier
HG P408: Turret (Final version) / Machine Gun Flashing
AirBoat JoRi V2: 3D-print