hallo,
Ik wil graag jullie (pro's)mening ivm een chassis voor mijn toekomstige Killer body lc90. Ik heb reeds 2 Boom Racing BRX2 chassis, maar ik twijfel met een RC4WD chassis voor de Toya. Enkele jaren geleden heb ik een RC4WD gebouwd,(landrover) maar de verbinding van de body met het chassis door 4 schroefjes vond ik heel vervelend. Hoe zit het tegenwoordig? is dat nog steeds met schroefjes of heeft RC4WD ook een snel koppeling tussen body en chassis?
RC4WD of Boom Racing
- zanthrax
- Site Admin
x 3
- Gegeven waarderingen: 162 keren
- Ontvangen waarderingen: 247 keren
Re: RC4WD of Boom Racing
Je bedoelt de LC70 body?
Zowel de SCX10 als TRX4 variant daarna monteren met 4 schroeven op de bumpersteunen voor en achter.
Met een beetje mazzel hoef je er maar 2 los te maken en gebruik je de andere kant als scharnierpunt.
De RC4WD bodies hebben 4 schroeven in de rockslider en dorpels, veel mensen vervangen die schroeven met draadeinden zodat de kap zonder gereedschap verwijderd kan worden maar dat lijkt me geen optie op de LC70 als je hem met openende deuren wilt bouwen.
Dit is mijn TF2 kit, je kunt de draadeinden zien zitten, later heb ik ze wat verder naar binnen gedraaid, de kap klemt flink op de rockslider, dit is makelijk open te maken maar is nog nooit los gekomen bij een rollover ofzo.
De LC70 body op een RC4WD chassis wordt sowieso knutselen dus.
Boomracing verkoopt hun chassis met die body en een passend scharnierend montagesysteem als 1 set.
Zelf zou ik voor een RC4WD gaan met een DIY montageoplossing, enkel vanwege het forse prijsverschil tussen de 2 opties.
Hier een voorbeeld van mijn RC4WD 4Runner op een SCX10II met een geprint scharnier achter en een zelf-sluitend slot voor.
https://www.printables.com/model/391812 ... unner-body
Zowel de SCX10 als TRX4 variant daarna monteren met 4 schroeven op de bumpersteunen voor en achter.
Met een beetje mazzel hoef je er maar 2 los te maken en gebruik je de andere kant als scharnierpunt.
De RC4WD bodies hebben 4 schroeven in de rockslider en dorpels, veel mensen vervangen die schroeven met draadeinden zodat de kap zonder gereedschap verwijderd kan worden maar dat lijkt me geen optie op de LC70 als je hem met openende deuren wilt bouwen.
Dit is mijn TF2 kit, je kunt de draadeinden zien zitten, later heb ik ze wat verder naar binnen gedraaid, de kap klemt flink op de rockslider, dit is makelijk open te maken maar is nog nooit los gekomen bij een rollover ofzo.
De LC70 body op een RC4WD chassis wordt sowieso knutselen dus.
Boomracing verkoopt hun chassis met die body en een passend scharnierend montagesysteem als 1 set.
Zelf zou ik voor een RC4WD gaan met een DIY montageoplossing, enkel vanwege het forse prijsverschil tussen de 2 opties.
Hier een voorbeeld van mijn RC4WD 4Runner op een SCX10II met een geprint scharnier achter en een zelf-sluitend slot voor.
https://www.printables.com/model/391812 ... unner-body
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture
-
- Member
- Gegeven waarderingen: 30 keren
- Ontvangen waarderingen: 27 keren