Cesco aka Frank

Stel jezelf hier eventjes voor, wanneer je nieuw bent. Zodra je jezelf voorgesteld hebt krijg je toegang tot het hele forum.
Cesco
Donateur
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 900 keren
Ontvangen waarderingen: 1056 keren

Cesco aka Frank

Bericht door Cesco » 03 okt 2017 14:09

Ik zag op Facebook in een van de groepen een mooie Axial Wraith voorbijkomen van Daniel Rutjes en deze verwees mij naar dit forum.

Ik ben Cesco, echte naam is Frank, 48 jaar en ik woon in Emmen. En sinds 2013 voor de 3e keer in mijn leven bezig met RC. Rond mijn 14e jaar mijn eerste RC auto aangeschaft, een Tamiya Super Champ. Ik was al vanaf ongeveer mijn 6e bezig met 1/24 modelbouw autos bouwen, voornamelijk Tamiya, Revell en Monogram. Mijn broer kocht een Tamiya Wild Willy M38. Samen veel lol mee gehad.

Na een jaar of 6 uit de hobby geraakt en na een aantal jaren weer opnieuw begonnen. De Super Champ was in de eerste periode volledig opgereden. De aandacht ging dit keer naar onroad met een Tamiya en een Serpent. De ene op elektro, de ander op Nitro. Aantal jaar later namen de 1:1 auto's en kiting (stuntvliegeren) de hobby over en alles aan RC weggedaan.

In 2013 opnieuw gestart. Reden, intussen vader van 3 zonen en het leek mij leuk om een hobby te delen en hun zo omgaan met techniek te leren. Gekozen werd voor offroad omdat de omgeving zich daar goed voor leent. Gestart werd met een Traxxas Rustler voor oudste zoon Tom, een Traxxas Grave Digger voor middelste zoon Daan en een Traxxas Son uva Digger voor jongste zoon Nick. Zelf via Marktplaats 2 Tamiya Wild Willys 2 gekocht en ben daar intussen wel een beetje een fan van. Ik kan hier mijn modelbouw skills lekker in kwijt en steeds weer wat unieks bouwen. Intussen is de collectie gegroeid en is er veel geupgrade, gebouwd en gerestaureerd. Het is echt een ontspanning voor mij en heel leuk om mijn kinderen te delen.

Als je het grootste deel van de collectie wilt zien, ik heb bijna alles hier staan: https://www.tamiyaclub.com/showroom.asp?id=45448 .

Wat daar nog mist is een net voor mijn vrouw opgebouwde Traxxas Stampede 2wd pink, en 3 aankomende projecten, te weten een Tamiya Monster Beetle, Een Tamiya Clod Buster en nog een Tamiya Wild Willy. Hoewel laatste meer een berg met onderdelen is over uit vorige builds, maar genoeg voor nog 1 build.

Reden dat ik mij hier aanmeld is omdat ik graag wil uitbreiden naar de trail / crawler kant. Ik zie zoveel mooie WTT (o.a. Edegem) foto's en verhalen voorbijkomen. De combinatie van scale c.q. model skills kwijt kunnen i.c.m. langere rijtijden. Lekker buiten zijn, een geschikte omgeving bijna meteen naast mijn huis, en jezelf qua rijden lekker uitdagen verwacht ik hierin terug te vinden. Ik wil ook de WTT meetings dan af gaan en andere RC liefhebbers tegenkomen.

Dus momenteel in het proces om uit te zoeken wat er bij komt kijken, want er zijn nogal wat mogelijkheden. Ik heb al even proefgereden met de Traxxas TRX4. RC winkel Romulco/GearRC had op en naast een aanhanger met hout en pallets een mini crawl test baantje gemaakt. Leuk veelzijdig model, die zeker op mijn lijstje staat. Bij Tamiya zat ik te kijken naar bijvoorbeeld een CR-01. En dan heb je uiteraard Axial. Daar wordt vaak de SCX10 II aangeraden, maar ik vind de Wraith er ook heel leuk uitzien. Daarmee kan ik bijvoorbeeld weer een Wild Willy build mee doen en daarom trok Daniel zijn Wraith mijn aandacht.

En dan heb je nog vele andere opties. Ik zoek iets allrounds om mee te starten. Ik reken er al op dat kit of RTR out of the box de nodige upgrades nodig zullen hebben of mogelijk zelfs de electronica vervangen moeten worden. Budget heb ik nog niet volledig bepaald. Bij mij werkt het eigenlijk altijd zo. Eerst research, dan budget bepalen, keuzes maken en bestellen. De reden dat ik het zo altijd doe is om achteraf niet voor verrassingen te komen staan.

Ik weet intussen al te goed dat een goedkoop gebruikt model uiteindelijk duurder kan uitpakken als gewoon nieuw kopen. Maar ook bij laatste en zeker RTR kunnen uiteindelijk benodigde upgrades oplopen. De fabrikant wil prijstechnisch een commerciële kant op en vaak zijn er dan keuzes gemaakt t.a.v. meegeleverde kwaliteit. Mijn doelstelling is in december een aankoop te doen en dan het gekozen model klaar te hebben voor de WTTs in 2018. Tot die tijd gebruik ik om hopelijk met wat merken en modellen te kunnen rijden. Om zo ook te kunnen bepalen wat ik leuk vind. Dus alle hulp is welkom.

Gr. Frank
Laatst gewijzigd door Cesco op 05 okt 2018 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Cesco
Donateur

Re: Cesco aka Frank

Bericht door Cesco » 03 okt 2017 14:24

Oh, en natuurlijk nog wat foto's toevoegen.

De werkplek:
Afbeelding

Bouwen doe je natuurlijk niet alleen, dus een RC garage en pitcrew is aanwezig.
Afbeelding

De Traxxas autos:
Afbeelding

Enkele Tamiya autos:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu nog een trail/crawler aan de collectie toevoegen.

daniel
Donateur
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Bericht door daniel » 03 okt 2017 15:57

He Frank welkom op het forum.
Gevonden zie ik.
Mooie introductie
Je heb ook een mooie collectie zeg super.
Hier zijn nog meer mooie bouwverslagen te vinden
Heel erg gaaf die willy.s.
Maar die lijfjes zijn niet orgineel toch.
Waar heb je ze vandaan
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

johanv
VIP
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 300 keren

Bericht door johanv » 03 okt 2017 18:02

Welkom Frank!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Patrick
Donateur
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 318 keren
Ontvangen waarderingen: 292 keren

Bericht door Patrick » 03 okt 2017 19:56

Welkom Frank! Erg bedankt voor de mooie intro.

De Super Champ is nog steeds een droom voor mij. Wil er zo graag eentje hebben.

Mud monkey
Donateur
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Bericht door Mud monkey » 03 okt 2017 20:25

Hartelijk welkom frank
Voor een leuk model om te starten kijk is naar de hpi fj cruiser
Staat vermeld onder rc nieuws

Freddy
VIP
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 87 keren
Ontvangen waarderingen: 111 keren

Bericht door Freddy » 03 okt 2017 21:47

Hej Frank welkom .
alias Joehoncho

Sander
Donateur
Participant x 22
Gegeven waarderingen: 75 keren
Ontvangen waarderingen: 75 keren

Bericht door Sander » 03 okt 2017 21:51

Welkom bij de club

Cesco
Donateur

Bericht door Cesco » 03 okt 2017 22:11

Dank mannen.

Daniel, lijfje van Wild Willy is een actiepop van de Osbournes. Zie https://tamiyabase.com/articles/53-how- ... lly-famliy .

Mud monkey, ik ga me ook in die HPI verdiepen.

daniel
Donateur
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Bericht door daniel » 03 okt 2017 22:19

Heb het gezien heel erg gaaf gedaan met de willy.s
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad