
Motorisch zijn deze origineel, dus met de XL5hv en 550 21T brushed motor.
Echter hebben ze beide een heel ander gedrag.
De Defender rijdt heel soepel en langzaam. De Blazer is wat impulsiever, springt soms vooruit bij een percentage throttle waar hij anders bij kruipt...
En waar ik nog de meeste last van heb is de dragbrake van de Blazer, die is zowat niet bestaand.
Ik moet bij een helling van zo'n 50 graden al vol op de rem naar beneden, en dan nog neemt zijn neerwaartse snelheid toe, zelfs in de lage gearing. De Defender daarintegen kan op de zelfde helling naar beneden kruipen op de dragbrake als ik de zender loslaat. Remmen laat hem dan stoppen op die helling.
Voor zover ik weet is er geen afstelling voor de rem op de XL5hv (behalve geen rem), en ik rijdt met een Spektrum DX5, en daar staan alle instellingen zo goed mogelijk ingesteld.
De wagens staan op dezelfde banden dus een diameter probleem is het ook niet.
Iemand een tip hoe ik de dragbrake van de Blazer kan verhogen?
(Brushless is voorlopig nog niet de wens)
mvg,
Martijn.