Ik had al heel lang een set SCXII assen liggen. En daarbij ook de smalle beeftubes 'housings'. De assen worden daarmee +- 15 mm smaller. Voordeel van de beeftubes is dat je meteen wat extra gewicht mee krijgt.
Verder als basis een chinees chassis met naar voren geplaatste motor. Kwaliteit van de transmissie is niet top, maar voor de rest wel netjes. Met de assen en een setje husky links in elk geval een redelijk basis met veel gewicht dicht bij de grond. De velgen komen van Asiatees. Met een interessante verpakking

Iemand interesse in het linker setje?
De opbouw van het chassis ging met redelijk soepel. Wat alleen opvalt is dat het chassis met gelijke dampers voor en achter behoorlijk naar voren leunt. Vraagt eigenlijk om de dampers achter extreem schuin te zetten of misschien wel met kortere dampers achter te werken.
De wielen vallen ruim binnen de body, misschien kunnen ze zelfs nog wat naar buiten. Maar in de 1:1 vallen ze ook redelijk ver naar binnen.
Nu verder met de body. Verf staat al klaar. Ik twijfel nog over het maken van wat deuken in de body. Ik zou eigenlijk naar een versie willen die al een paar weken cameltrophy heeft meegemaakt. Misschien dmv 'methode soldeerbout', maar ik ik heb ook wat testjes met de dremel gedaan. Dan heb je iets meer controle en de body is dik genoeg om wat deuken in te schuren.