Ik heb een HG P407 (Tamiya Bruiser clone uit China) met daarin een brushed 540 motor die bij de zelfbouw kit zat. Als ESC heb ik een Hobbywing Quicrun 1080. Nu heb ik er al een paar keer erg leuk mee gereden maar nu wil de auto niet meer starten als ik op de aan knop druk. Ik hoor normaal gesproken een piep van de ESC en dan daarna een piep van de motor (heb een Ni-MH batterij). En daarna kan ik gaan rijden.
Als ik nu op de startknop druk dan hoor ik een korte piep van de ESC en de motor maakt een heel kleine draai (paar mm maar) en dan gaat de led van de ESC uit. Als ik de aan knop ingedrukt hou dan herhaalt zich dit elke keer. Als ik dat doe werkt de stuurservo wel. Lijkt alsof de ESC gelijk de stroom afsluit als een soort beveiliging. Bij de 1080 zit een soort programmeer kaart en die werkt wel. Heb daarmee alle instellingen gereset naar standaard en de batterijkeuze op Ni-MH gezet natuurlijk (standaard staat hij op lipo).
De motor is aan de 1080 gesoldeerd en voorzien van krimpkousjes. Ook zijn er geen beschadigingen aan de bedrading en heb ik niet door water gereden of de HG laten zwemmen

De laatste keer dat het nog werkte was ik de servo voor het schakelen aan het afstellen (zit een 3 versnellingsbak in aangestuurd door een servo) toen konden de wielen dus vrij draaien en ik liet de motor heel zachtjes draaien door een lage throttle stand. Ik hoorde toen een soort muziek/pieptoontjes in de ESC en daarna stopte alles en wilde de ESC niet meer opstarten. Ik heb ook geprobeerd op te starten zonder dat de servo's verbonden zijn aan de reciever maar dat maakt helaas geen verschil.
Mijn vraag is of het aan de 540 motor ligt omdat er geen motorpiep komt zoals het hoort of aan de ESC. Ik moet nog testen of de motor draait als ik deze rechtstreeks op de batterij aansluit maar dan moet ik de soldeerverbinding losmaken. Morgen maar eens nog naar kijken, maar misschien hebben jullie een idee wat er gebeurd is? Er was geen spraken van een hete motor, ESC,servo of batterij.
Ik hoor graag van jullie