Ik ben nieuw betreft deze hobby, en ik loop tegen een aantal dingen aan waar ik nogal over twijfel.
Wil niks overhaast doen ,dus ik dacht laat ik mijn bevindingen delen en hoop dat ik wat van jullie kan leren.
Om te beginnen heb ik de:
FTX Outback Mini 2.0 X Cub 4WD Electro Crawler RTR

Ik heb de auto dus vorig jaar op een paar boswandelingen meegenomen.
1 keer een modder sessie gehad in grote plas met veel water,
Ging erg goed moet ik zeggen , maar na een half uur is hij bij die moddersessies gestopt met vooruit/achteruit rijden.
geconstateerd dat het niet aan de aandrijving lag, maar het motortje.
Gelijk x3 motortjes bestelt 1 ervan erin gezet en 2 reserve.
Na die reparatie niet veel meer gereden, alleen nog schoon gemaakt.
en bedacht dat ik dit autootje zo waterbestendig mogelijk wil (proberen) te maken.
Ben dus begonnen met de aandrijving waar de lagers en draaiende metalen onderdelen in te smeren met marine grease.

de lagers smeer ik in met marine-grease en de tandwielen laat ik droog.
Nu probeer ik dit te volgen:
https://www.youtube.com/watch?v=aCui1Z9 ... tevensTech
Waar hij het component (de reciever geloof ik) overslaat waar ik wil zien hoe je die het beste behandeld met plasti-dip.
Zo ziet het bij mij eruit

Ik weet alleen nu niet of ik de reciever uit elkaar kan halen?
of ik de accu ook in plasti-dip moet doen?
en die kabels moet dichttapen of niet?
De servo en de reciever worden door de fabrikant als waterproof beschreven, maar ik haal uit heel veel commentaar dat dit niet op gaat als je met dit spul volledig onderwater gaat.
edit:
Ik heb alvast de servo open gemaakt zoals die man op youtube dat ook doet.
de bovenkant:

de onderkant:

Het is bij deze niet zo dat het een printplaatje is wat je makkelijk insmeert, maar ik snap zijn idee wel.
zal ik dit gewoon insmeer met plasti-dip en dan dichtschroeven?
of dichtschroeven en de buitenkant plasti-dippen?