SCX10ii Cherokee
- zanthrax
- Site Admin
x 3
- Gegeven waarderingen: 162 keren
- Ontvangen waarderingen: 247 keren
SCX10ii Cherokee
Ik vond een leuke body op CGtrader.com.
Als onderstel was ik eigenlijk van plan om een Vaterra Ascender te gebruiken waar ik nu weinig mee rijdt.
Maar dat is al een ouder model, onderdelen lastig te vinden, nog veel meer smoesjes. Toch maar een SCX10ii chassis kit gehaald. Omdat er maar weinig plek is op m'n printer (Prusa Mini) moest ik de kap in kleine stukjes snijden.
Het laatste onderdeel is vandaag van de printer gekomen, nu veel schuren en plamuren.
Als onderstel was ik eigenlijk van plan om een Vaterra Ascender te gebruiken waar ik nu weinig mee rijdt.
Maar dat is al een ouder model, onderdelen lastig te vinden, nog veel meer smoesjes. Toch maar een SCX10ii chassis kit gehaald. Omdat er maar weinig plek is op m'n printer (Prusa Mini) moest ik de kap in kleine stukjes snijden.
Het laatste onderdeel is vandaag van de printer gekomen, nu veel schuren en plamuren.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture
- zanthrax
- Site Admin
x 3
Re: SCX10ii Cherokee
Terwijl alles langzaam van de printer af kwam rustig aan alles al een paar keer geschuurd, gegrond en geplamuurd.
Hier is al het 1 en ander gelijmd, de zijkanten zijn in 3 stukken geprint, het dak in 2, de neus was 4 delen. Chrome verf van de Action, was eerst dof maar droogde toch redelijk mooi op.
Hier is al het 1 en ander gelijmd, de zijkanten zijn in 3 stukken geprint, het dak in 2, de neus was 4 delen. Chrome verf van de Action, was eerst dof maar droogde toch redelijk mooi op.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture
- Peer
- Member
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 149 keren
Mooi! Gaan we volgen!
- Cross RC - Demon SG4c
- MST - CMX Sand Scorcher
- TRX4 - Toyota LC70
- Capo jkmax
- MST - CMX Sand Scorcher
- TRX4 - Toyota LC70
- Capo jkmax
- Gert-Jan
- Donateur
x 1
x 21
- Gegeven waarderingen: 154 keren
- Ontvangen waarderingen: 162 keren
Lekker bezig
Cherokee of Wagonneer, het riep wat vragen bij mij op en ben even gaan zoeken. Ik bouw een Wagonneer en jij een Cherokee maar ze lijken verdomd veel op elkaar.
Q: Whats the difference between a 4 Door Cherokee, and any given Wagoneer.
A: For 1976->1983 Rear quarter panels and tail lights, trim and in some cases engine/gearing options. In 1977, the 4-door Cherokee was split off from the Wagoneer to make the Wagoneer a more up-scale vehicle. Initially the Wagoneer was limited to a V8-automatic drive train with power everything, but the 4-speed and six came back for a few years in the 80s.
OK, ook weer duidelijk

Cherokee of Wagonneer, het riep wat vragen bij mij op en ben even gaan zoeken. Ik bouw een Wagonneer en jij een Cherokee maar ze lijken verdomd veel op elkaar.
Q: Whats the difference between a 4 Door Cherokee, and any given Wagoneer.
A: For 1976->1983 Rear quarter panels and tail lights, trim and in some cases engine/gearing options. In 1977, the 4-door Cherokee was split off from the Wagoneer to make the Wagoneer a more up-scale vehicle. Initially the Wagoneer was limited to a V8-automatic drive train with power everything, but the 4-speed and six came back for a few years in the 80s.
OK, ook weer duidelijk

Printjunkie

- wesley
- Donateur
x 3
- Gegeven waarderingen: 94 keren
- Ontvangen waarderingen: 283 keren
- zanthrax
- Site Admin
x 3
Toch maar een cabrio misschien?
In totaal 3 tubetjes secondelijm verder zit alles aan elkaar.
Hemelvaartsdag besteed aan schuren, gronden en plamuren.
Ondertussen staat hij al te drogen in een fijne, lelijke 70s kleur.
- zanthrax
- Site Admin
x 3
Bij het gekochte model zitten geen STLs voor de kapjes op de verlichting.
Dan zelf maar aan de slag in Autodesk Fusion 360.
Lekker onhandig, ik moest alle lampen los uit de body knippen anders wordt het te ingewikkeld voor Fusion.
Eerste een simpele vorm tekenen voor de lamp, dan een stuk van de body gebruiken als snij tool.
Daarna alles met 100% infill geprint in doorzichtig PETG. Misschien dat het wat opknapt als de clearcoat er op zit.
Dan zelf maar aan de slag in Autodesk Fusion 360.
Lekker onhandig, ik moest alle lampen los uit de body knippen anders wordt het te ingewikkeld voor Fusion.
Eerste een simpele vorm tekenen voor de lamp, dan een stuk van de body gebruiken als snij tool.
Daarna alles met 100% infill geprint in doorzichtig PETG. Misschien dat het wat opknapt als de clearcoat er op zit.
- Deze gebruikers waarderen zanthrax voor dit bericht (totaal 2):
- coopertje (14 mei 2021 09:51) • Paulus crosskabouter (14 mei 2021 10:00)