Van Wesley de Axial Wraith 1.9 overgenomen, thanks Wesley!
Het idee was om er alleen een lipo stekker aan te zetten en rijden maar. Maar goed, zoals meestal loopt het net iets anders
Als eerste een brushless 550 motor erin gezet.
Past niet echt lekker, de versnellingsbak moest 4mm omhoog en de onderste draagarmen naar buiten om ruimte te maken voor de grotere motor.
Vervolgens de stuurservo verplaatst van het chassis naar de vooras. Met de originele set-up miste ik een stuk veerweg aan de voorzijde
De 3D printer heeft een paar binnenschermen voor de achterkant en een kofferbakvloer voor me gemaakt
De regelaar komt achter in de kofferbak. Om hem te verbergen een benzinetank geprint
Nieuwe, kortere, top links gemaakt voor de vooras, deze stond iets voorover waardoor de stuurgeometrie niet helemaal lekker was.
Vervolgens aan het werk gegaan met 0,5mm aluminium plaat. Deze dikte genomen zodat de body in de loop der tijd een paar echte butsen op kan lopen. Begonnen met het dak
Voor de zijkant eerst een mal uit papier gemaakt en die overgezet op een plaatje aluminium
En toen de grootste uitdaging, de motorkap. Begonnen met een vlak stuk plaat en stap voor stap de vorm erin gebracht. Tussendoor regelmatig het aluminium verwarmen om het wat zachter te maken zodat het beter vervormd.
De hoekjes rondgeklopt langs een stukje metaal als mal
Het resultaat van een avondje timmeren
Axial Wraith 1.9
- Ron
- Donateur
x 11
- Gegeven waarderingen: 61 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: Axial Wraith 1.9
Ziet er goed uit.
Axial Wraith / Axial Yeti / RC4WD Gelände D110 / Team Raffee Camel Trophy D110 / D90 Safari (SCX10) / D110 Overlander (RC4WD) / LR Discovery G4 (MST-CFX-W) / Toyota Land Cruiser 80 (Axial SCX10.2)
- Garry
- Donateur
x 10
- Gegeven waarderingen: 80 keren
- Ontvangen waarderingen: 353 keren
Mooi Coop,
En stukje vakwerk [emoji108]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
En stukje vakwerk [emoji108]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
-
- Donateur
x 22
- Gegeven waarderingen: 75 keren
- Ontvangen waarderingen: 75 keren
- wesley
- Donateur
x 3
- Gegeven waarderingen: 94 keren
- Ontvangen waarderingen: 283 keren
- coopertje
- Site Admin
x 1
- Gegeven waarderingen: 550 keren
- Ontvangen waarderingen: 624 keren
Dank je Wesley. Aangezien ik het sleutelen zeker zo leuk vindt als het rijden zelf heb ik er al veel plezier van gehad 

- Alex
- Donateur
x 6
- Gegeven waarderingen: 1 keer
- Ontvangen waarderingen: 73 keren
- coopertje
- Site Admin
x 1
- Gegeven waarderingen: 550 keren
- Ontvangen waarderingen: 624 keren
Dank je Alex, ben er zelf ook best tevreden over. Voordeel is dat het niet super strak hoeft te zijn bij dit type auto.
Ik heb de koplampen vervangen door lenzen van ome Ali en gelijk 2 leds in de 2 binnenste glaasjes gezet
Plaatwerk in kleur gezet. Voordeel van aluminium panelen is dat je ze af kan bakken in de oven, scheelt aanzienlijk in droogtijd
Wat striping en stikkers uitgesneden met de snijplotter
Hij heeft ook nieuwe schoenen gekregen, RC4WD deep dish velgen en een paar Proline banden
En hier het eindresultaat….
Nog een klein detail toegevoegd in de achterste striping
Was een leuke afleiding tussendoor en nu weer snel verder met Cooters Tow Truck
Ik heb de koplampen vervangen door lenzen van ome Ali en gelijk 2 leds in de 2 binnenste glaasjes gezet
Plaatwerk in kleur gezet. Voordeel van aluminium panelen is dat je ze af kan bakken in de oven, scheelt aanzienlijk in droogtijd
Wat striping en stikkers uitgesneden met de snijplotter
Hij heeft ook nieuwe schoenen gekregen, RC4WD deep dish velgen en een paar Proline banden
En hier het eindresultaat….
Nog een klein detail toegevoegd in de achterste striping

Was een leuke afleiding tussendoor en nu weer snel verder met Cooters Tow Truck