Ik heb voor een leuke prijs 2 Robbe Marauders op de kop getikt .
De ene is in nette conditie en de ander is een renovatie pand .
De nette boot word voor mijn dochter en en oude lijk gaat voor mij aan het werk .

Bij de boot voor mijn dochter heb ik alleen een watergekoelde regelaar en wterkoeling op de motor gemonteerd en hij vaart nu echt schitterent .

Bij het oude lijk was de orginele aandrijving vervangen door een Graupner motor die zonder vertraging op de as was gemonteerd , tijdens de eerdte proefvaart zat er nog geen waterkoeling in de boten dat was dus het einde van mijn Graupner motor .

De eerste spullen die ik dus besteld heb zijn de waterkoel spulen :

En de orginele aandrijving voor het lijk :

De aandrijving en de koeling gemonteerd en toen was het varen opzich in orde .

De verf van het lijk zat zo los dat ik met tape de boot van zijn verf heb kunnen ontdoen en het nadeel was dus ook cat de kit tussen dek en romp ook los liet omdat de bouwer eerst de boot hat gespoten en toen in elkaar heeft gekit .

Opzich niet zo erg maar het dek is in een erg slechte staat , ook de stuurhut is niet meer te redden .

Omdat bij mij alles 1/10 moet zijn heb ik besloten om dan maar te gaan verbouwen tot een 1/10 tonijnvisser zoals op Discoveri

Er komt straks dus ook een aanhanger achetr de Duke waarop ik hem kan vervoeren .
Omadt de plannen al goed in mijn hoofd zitten alvast een schipper in dienst genomen en aan het werk gezet met de verbouwing .

Dit word ongeveer de verhouding :

Verwacht niet een strakke gelikte Tonijn visser maar meer een oude boot die op het laatste budget nog net in de vaart kan blijven ...........................