Tijdje terug de auto van T56 overgenomen. Het is een Axial SCX chassis met een verlengde RC4WD Blazer body erop. Het idee was om de Electronica compleet te maken en er zo mee te gaan rijden. Kom er gaande weg echter achter dat ik meer voor de scalers ga dan een super hoge auto met te grote en ver uitstekende wielen, die zijn ook mooi maar mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet. Dus toch maar besloten om te gaan doen waar ik erg goed in ben, het starten van een nieuw project Heb ondertussen een Hobbywing AXE 550 set (3300KV, is een beetje veel, niet goed opgelet met bestellen), Savox Stuurservo en Castle BEC voor de Blazer liggen.
Hier 2 foto’s van de auto zoals ik hem heb overgenomen
Ik wil de body een stuk lager op het chassis hebben (incl. interieur), moet ongeveer een centimeter of 3 a 4 zakken. Voor zitten al kleinere banden op, maar nog net te groot (101mm)
Om de body op deze hoogte te krijgen zitten de motor en versnellingsbak in de weg, dus het plan is om de motor voorin te gaan bouwen. Wil zoveel mogelijk gebruik maken van de onderdelen van de auto, echter de motor met bak past net niet lekker tussen de voorste “veerpoten”. Oplossing is het chassis verbreden, en wel met 12mm.
Nu past het geheel mooi laag tussen de chassis balken en bijkomend voordeel is dat er nu veel niet meer past van de oude onderdelen. Dat betekend veel nieuwe delen maken en dat is voor mij een van de mooiste aspecten van deze hobby.
Uit rond 10mm aluminium een beugel gemaakt om de motor met bak aan het chassis te bevestigen
De hoek tussen versnellingsbak en tussenbak komt ook mooi uit zo
De body kan nu makkelijk zakken naar de gewenste hoogte en past perfect over de motor en versnellingsbak. Aan de voorkant ruimte voor de stuurservo, met een beetje mazzel past de regelaar straks ook nog onder de motorkap. Accu komt dwars achterin de laadbak te liggen.
De auto kwam met alu assen eronder, die ga ik nog een mm of 5 smaller maken. Wil ook over op bladveren, A voor de looks en B is dat eenvoudiger aan te passen op het verbrede chassis en versmalde assen en C stoor ik me aan de enorme zijdelingse verplaatsing van de vooras bij het inveren van het originele chassis.
Axial SCX10 Blazer
- Garry
- Donateur
x 10
- Gegeven waarderingen: 80 keren
- Ontvangen waarderingen: 353 keren
Re: Axial SCX10 Blazer
Mooi verslag,
Goed bezig, ik ga zeker verder volgen [emoji106]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Goed bezig, ik ga zeker verder volgen [emoji106]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
- FREEDOM83
- Pro Member
- Gegeven waarderingen: 294 keren
- Ontvangen waarderingen: 283 keren
-
- Member
- Gegeven waarderingen: 6 keren
- Ontvangen waarderingen: 26 keren
beste Coopertje ,
ziet er al goed uit , je zal zeker nog veel pel zier hebben bij het bouwen .
ik ga het op de voet volgen hoor .
groeten van Patrick 2 .
ziet er al goed uit , je zal zeker nog veel pel zier hebben bij het bouwen .
ik ga het op de voet volgen hoor .
groeten van Patrick 2 .
- coopertje
- Site Admin
x 1
- Gegeven waarderingen: 550 keren
- Ontvangen waarderingen: 624 keren
Dank je Patrick! Deze staat helaas on hold, teveel andere dingen tussendoor gekomen. Weet nog niet wat ik er mee wil gaan doen, zo laten, dubbele cabine of een dikke suburban..... Maar ooit gaat het goed komen 

- johanv
- VIP
x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 300 keren