Op dit moment rijd ik met NiMh accu's. Accu's van rond de 2000Mah. Conrad accu's welke prima zijn van kwaliteit.
Nu merk ik, logischerwijs, dat wanneer ik bijvoorbeeld met Auke rijd hij het veel langer volhoudt met zijn LiPo accu. Ik moet bij een ritje van een uurtje vaak 1 of 2 maal wisselen, terwijl die van hem nog niet eens half leeg is.
Ik kan natuurlijk ook overstappen op LiPo accu's, maar het stukje risico wat daar aan vast zit trekt mij niet zo aan. Ook het uitrekenen van hoe lang en op welke stand laden etc etc...ik weet het niet. Voor mij moet een accu gewoon makkelijk op te laden zijn en na afloop leg ik hem weg (niets van ontladen e.d.)
Ik kan nu dus gaan investeren in duurdere NiMH accu's, maar dan moet ik ook een betere oplader hebben. (Zie foto voor mijn huidige)
Als je dat bij elkaar optelt kan je ook denken, misschien is het beter om toch maar in LiPo te investeren.
Wat zijn jullie gedachten en belangrijker wat zijn fatsoenlijke laders (en ik zoek geen lader van 150 euro)?
Of toch investeren in een goede NiMH batterij en NiMH lader (vaak kunnen ze beide aan).
Willen jullie mij een beetje richting geven, want ik vind de keuze lastig.
Thx Marco

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk