Na even een Absima ASB2BL te hebben ben ik overgestapt op een crawler. Om te starten met crawlen heb ik gekozen om niet te duur te starten en heb me een Absima CR2.4 aangeschaft.
Tot nu toe bevalt de auto met goed en ik ben op zoek naar een hard body voor deze auto en zo ben ik op dit forum terect gekomen. Hopelijk vind ik hier de antwoorden die ik zoek.
Groetjes
Even voorstellen
- grcc
- Member
x 1
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
Re: Even voorstellen
Welkom op het forum Joery.
Grunn rc Crawlers
"if you don't ride, you don't know"
"if you don't ride, you don't know"
-
- Donateur
x 18
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 38 keren
Welkom bij de groep Joery , en er is hier genoeg kennis om al je vragen te beantwoorden
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Welkom. De Absima heeft een 280mm wielbasis, dus voor een hardbody zal je of moeten verlengen naar bijvoorbeeld 313mm. Ik ken dit chassis niet genoeg om te oordelen of dat kan. Maar iets korter of langer is meestal geen probleem. En vaak alleen een kwestie van de links inkorten of verlengen. Soms de schokdemper toren een gaatje verzetten. Mogelijk de aandrijfassen iets inkorten of verlengen. Voor 313mm is de keuze reuze.
Of het moeten zoeken in kortere bodies die passen of dicht bij jouw 280mm wielbasis zitten. Tamiya heeft een aantal hardbodies die wel aardig in de richting komen. En anders kijken naar 3D print bodies. JS Scale en ook RC4WD hebben opties. Dan kom je vooral in Land Rover Defender D90 / Suzuki Vitara / Jimny / Toyota FJ serie achtige bodies uit.
Of kijken naar een 3D geprinte body. Daar is een heel topic over:
viewtopic.php?f=56&t=1096
Deze 3D print body ontwerpen website heeft de bodies zelfs per wielbasis maat gerangschikt.
https://www.scale3drc.com/the-models
Het is een beetje zoeken, maar wel te vinden.
Overigens in lexan, maar wel een hele scale uitziende body. Ik ben met mijn zoon net bezig met een Killerbody Mitsubishi Pajero Evo body, op een 3Racing Real Ex Crawler chassis. Die heeft 275mm wielbasis, body heeft 280mm wielbasis.
Waar je overigens wel even op moet letten is asbreedte bij keuze van een body. Veel van de korte wielbasis bodies zijn ook smal, dus dat is iets om mee te nemen. Even kijken naar lengte, breedte en wielbasis bij keuze dus.
Of het moeten zoeken in kortere bodies die passen of dicht bij jouw 280mm wielbasis zitten. Tamiya heeft een aantal hardbodies die wel aardig in de richting komen. En anders kijken naar 3D print bodies. JS Scale en ook RC4WD hebben opties. Dan kom je vooral in Land Rover Defender D90 / Suzuki Vitara / Jimny / Toyota FJ serie achtige bodies uit.
Of kijken naar een 3D geprinte body. Daar is een heel topic over:
viewtopic.php?f=56&t=1096
Deze 3D print body ontwerpen website heeft de bodies zelfs per wielbasis maat gerangschikt.
https://www.scale3drc.com/the-models
Het is een beetje zoeken, maar wel te vinden.
Overigens in lexan, maar wel een hele scale uitziende body. Ik ben met mijn zoon net bezig met een Killerbody Mitsubishi Pajero Evo body, op een 3Racing Real Ex Crawler chassis. Die heeft 275mm wielbasis, body heeft 280mm wielbasis.
Waar je overigens wel even op moet letten is asbreedte bij keuze van een body. Veel van de korte wielbasis bodies zijn ook smal, dus dat is iets om mee te nemen. Even kijken naar lengte, breedte en wielbasis bij keuze dus.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build