Na eindelijk wat keuzestress overwonnen te hebben (zie hier viewtopic.php?f=7&t=1357&start=20) is het tijd om een bouwverslag te starten van wat mijn eerste crawler moet gaan worden. Zoals je uit de titel zult begrijpen wordt het een truck op basis van een SCX10 II chassis, met een carrosserie op basis van een Power Wagon kap.
De kap heb ik al in huis, overgenomen van Jaap, en voor de overige benodigdheden lopen momenteel verschillende bestellingen bij verschillende leveranciers, voor onder andere het volgende:
SCX10 II Builders kit
Alu beadlock velgen plus Super Swamper banden
Hobbywing Quickrun 1080 regelaar
25KG stuurservo
Bestuurderspop
Verlichting delen
Verschillende detail items
Het geheel moet een vintage uitstraling gaan krijgen. Ik ben nu nog niet van plan te gaan weatheren, maar mat moet de kap in ieder geval wel worden. Hij gaat ook wat aanpassingen krijgen met een 'echte' grill met radiator, het bed van de bak moet lager komen waar het hoort, openslaande laadklep, en ik wil wat met hout gaan doen daar. Verder een interieur inclusief bestuurder, en wat attributen in de laadbak. Door de lage laadvloer zal er iets aan de ophanging van de schokbrekers moeten gaan gebeuren. Ben er nu nog niet uit of dat alleen schuin monteren gaat worden, of een cantilever constructie.
Voor nu nog even wachtten op de postbode ....