Bij deze begin ik weer met een nieuw verslag, ik heb weer een nieuw conversiesetje binnen gekregen en deze is voor de Leopard 2a6, welke een Nederlandse versie word (komt nog)
Nadat ik vorig jaar de Bradley op soortgelijke manier ook heb gedaan leek me dit ook wel een leuke uitdaging.
Deze set komt naast het rijden, geluid etc. met terugslag op de loop en heeft ook 2 assige stabilisatie

Nu eerst even wat er in de kit kwam:
de 2 motoren met tandwielkasten:
De witte onderdelen worden straks in de romp verlijmd.
Het kanon LED:
Deze word zichtbaar als de terugslag in werking is, en dan zal hij ook flitsen.
Een zak met verschillende onderdelen, waaronder ring-gear, machinegeweer met ingebouwd led en torsiestangen.
Het controle bord, hier komt de spanning binnen en worden de motoren aangestuurd:
De binnenkant van de toren, dit werd zo aangeleverd, en is plug en play bijna. mooi stukje vakmanschap!
bovenste servo is voor de elevatie, print ernaast is voor de stabilisatie. de achterste print is voor de verschillende functies zoals geluid en aansturen van servo's en led's, daaronder zit de speaker.
de onderste servo is voor de terugslag en links daarvan zit de motor om de toren te bewegen.
Hier zie je ook de 2 infrarood sensoren die kunnen zien of de loop zich achter bevind zodat deze automatisch omhoog word gedaan.
En natuurlijk mag de Tamiya Leopard kit ook niet ontbreken!