Beste Crawler liefhebbers,
Ik weet niet of ik dit bericht in de juiste groep heb geplaatst....
Aangezien wij nieuw zijn in de Crawler wereld hebben we natuurlijk regelmatig een vraag. Als wij voorheen met onze auto naar een race of meeting gingen, hadden we uiteraard ook reserve onderdelen bij ons.
Op 12 mei gaan wij ook naar de WTT in België en nemen dan de TRX-4 mee. Jullie weten misschien uit ervaring welke reserve onderdelen niet mogen ontbreken in onze pit koffer. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er iets ter plekke vervangen moet worden.
Wat raden jullie aan? Of is het overbodig om onderdelen mee te nemen tijdens het Crawlen?
Ik hoor het graag!
Groeten,
Michel.
Reserve onderdelen mee op pad
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Heb tijdens de ritten die ik nu gemaakt heb het volgende nodig gehad:
- nieuw wielmoertje + sleutel
- nieuwe metalen stuurservo-arm omdat de plastic versie was dolgedraaid
- extra lipo voor de auto
- batterijen voor de handzender
Zou verder wat reserveschroefjes meenemen. Zitten de aandrijfassen goed vast? Evt even loshalen en boutjes met loctite vastzetten.
- nieuw wielmoertje + sleutel
- nieuwe metalen stuurservo-arm omdat de plastic versie was dolgedraaid
- extra lipo voor de auto
- batterijen voor de handzender
Zou verder wat reserveschroefjes meenemen. Zitten de aandrijfassen goed vast? Evt even loshalen en boutjes met loctite vastzetten.
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
x 10
- Gegeven waarderingen: 80 keren
- Ontvangen waarderingen: 353 keren
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Ik heb meestal mee.
Gereedschap
Servo (servo arm aluminum)
Motor
Boutjes, muren.
Body pins
Accu's
Wat regen spul[emoji16]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Gereedschap
Servo (servo arm aluminum)
Motor
Boutjes, muren.
Body pins
Accu's
Wat regen spul[emoji16]
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
-
- Member
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 mar 2019 10:27
- Locatie: Den Haag
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Reserve onderdelen mee op pad
johndoe,johndoe schreef: ↑17 mar 2019 11:38 Heb tijdens de ritten die ik nu gemaakt heb het volgende nodig gehad:
- nieuw wielmoertje + sleutel
- nieuwe metalen stuurservo-arm omdat de plastic versie was dolgedraaid
- extra lipo voor de auto
- batterijen voor de handzender
Zou verder wat reserveschroefjes meenemen. Zitten de aandrijfassen goed vast? Evt even loshalen en boutjes met loctite vastzetten.
Bedankt voor je reactie!
Goede tips van je. Ik ga eens opzoeken of er setjes van de juiste schroefjes/moertjes zijn. De stuur servo arm is een hele goede.... Die ga ik aanschaffen.
Bedankt!
Grtzz...
Michel.
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Zie anders in mijn draadje naar een Ali tuning stuurservo arm. Kost de kop niet: viewtopic.php?f=10&t=913&p=14528#p14528
- Wouterb
- Donateur
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 02 jun 2017 09:24
- Locatie: Medemblik
x 16
- Gegeven waarderingen: 95 keren
- Ontvangen waarderingen: 137 keren
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Drive pins
Hex meenemers.
Scrubscrews, -pins tbv driveshafts.
Wannahaves:
Drive shafts (als het even kan)
Rod-ends. Passend op je links of volledige link(s)
Hex meenemers.
Scrubscrews, -pins tbv driveshafts.
Wannahaves:
Drive shafts (als het even kan)
Rod-ends. Passend op je links of volledige link(s)
'Crazy Janey' (zelfbouw chassis, lc70 hardbody)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
Baja Cherokee (zelfbouw, Jeep Cherokee hardbody)
Ramrod (VS4-10, kit)
Rip-Off (zelfbouw chassis, Toyota SR5 lexan)
- Dirk Weijnen
- Donateur
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 07 okt 2017 09:28
- Locatie: Helmond
x 9
- Gegeven waarderingen: 352 keren
- Ontvangen waarderingen: 239 keren
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Is dit een hint naar mijn problemen op de hobbybeurs in Assen?


1x CrossRC SP-4B Harley Davidson
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter
1x CrossRC MC8 8X8
1x CrossRC WT4 (Dirk's Towing #2)
1x Dodge Power Wagon (Dirk's Towing)
1x BOOMracing TeamRaffee Defender D110
1x Tamiya M-05 ver 2 R Honda CRX
1x Tamiya TT-02B (De Gifkikker)
1x Reely Dune Fighter
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Een hoop is al aangegeven. Uit eigen ervaring m.b.t. TRX-4.
- body pins
- stuurservo met juiste lengte kabel! Of verlengkabel meenemen.
- servo horn
- extra accu
- tyrips
- extra AA batterijen voor je zender.
- meest voorkomende schroeven wat van op reserve, trips en tape voor tijdelijke reparaties.
Uiteraard hoog nodige gereedschap zoals genoemd.
Voor jezelf is handig:
- anti-muggenspul!!!
- Wat drinken en eten.
- Goede wandelschoenen.
- Als je de nachtrit gaat doen een extra zaklampje.
De TRX-4 is behoorlijk bulletproof. Het tempo ligt er laag. Een paar dingen kun je ter voorbereiding doen. Zoals alvast indien nog niet gedaan een sterkere stuurservo monteren. De originele kan dan als reserve mee. De blauwe PowerHD 20kg servo is een goede optie. Metalen of aluminium servo horn. Alles vooraf nalopen, smeren en vastzetten.
Verder. Have fun. Er zullen vele forumleden zijn om te helpen en het forum staat er met een stand.
- body pins
- stuurservo met juiste lengte kabel! Of verlengkabel meenemen.
- servo horn
- extra accu
- tyrips
- extra AA batterijen voor je zender.
- meest voorkomende schroeven wat van op reserve, trips en tape voor tijdelijke reparaties.
Uiteraard hoog nodige gereedschap zoals genoemd.
Voor jezelf is handig:
- anti-muggenspul!!!
- Wat drinken en eten.
- Goede wandelschoenen.
- Als je de nachtrit gaat doen een extra zaklampje.
De TRX-4 is behoorlijk bulletproof. Het tempo ligt er laag. Een paar dingen kun je ter voorbereiding doen. Zoals alvast indien nog niet gedaan een sterkere stuurservo monteren. De originele kan dan als reserve mee. De blauwe PowerHD 20kg servo is een goede optie. Metalen of aluminium servo horn. Alles vooraf nalopen, smeren en vastzetten.
Verder. Have fun. Er zullen vele forumleden zijn om te helpen en het forum staat er met een stand.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Nog een tip die niet in ieders budget valt.
Neem een tweede crawler of scaler mee als reserve of voor de tweede rijder. Soms neemt repareren veel tijd in beslag en kan snel van auto wisselen een fijnere optie zijn om niet teveel te missen.
Neem een tweede crawler of scaler mee als reserve of voor de tweede rijder. Soms neemt repareren veel tijd in beslag en kan snel van auto wisselen een fijnere optie zijn om niet teveel te missen.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- zanthrax
- Site Admin
- Berichten: 435
- Lid geworden op: 14 jul 2018 10:50
- Locatie: Tilburg
x 3
- Gegeven waarderingen: 162 keren
- Ontvangen waarderingen: 247 keren
Re: Reserve onderdelen mee op pad
Ik neem zelf doorgaans 2 auto's mee. Beetje luxe maar wel zo handig.
Een klein gereedschapsetje heb ik ook maar dat is niet groter dan een pakje sigaretten:
Kruissleutel voor wielmoeren
4in1 imbus schroevendraaier
platte moersleutel
Speciale tools voor SSD en Gmade wielmoeren
Snatchblok, land anker en sleepketting om te lieren.
Een paar tiewraps
Verder nog een leatherman tool die ik altijd al bij me heb
Vergeet voor een evenement niet een fles water mee te nemen, een liter is al veel, je leurt het ook de hele dag mee.
Een vuilniszak weegt niets en komt voor vanalles van pas: schoon opervlak om op te sleutelen, een geimproviseerde regenjas of natuurlijk om je rotzooi op te ruimen.
Mijn aanpak is handig voor het geval er iets los rammelt maar dat was het.
Mijn ervaring met repareren in het veld is dat er altijd wel een klein schroefje in het zand valt en dat je net niet bij hebt wat je nodig hebt, ik begin er niet meer aan, ik fix het thuis wel op het gemak.
Een koffer met onderdelen en nog meer gereedschap voor onderweg heb ik niet, Harley heeft een tijd terug wel een heel aardige poging gedaan, in de comments nog veel meer ideeen:
Een klein gereedschapsetje heb ik ook maar dat is niet groter dan een pakje sigaretten:
Kruissleutel voor wielmoeren
4in1 imbus schroevendraaier
platte moersleutel
Speciale tools voor SSD en Gmade wielmoeren
Snatchblok, land anker en sleepketting om te lieren.
Een paar tiewraps
Verder nog een leatherman tool die ik altijd al bij me heb
Vergeet voor een evenement niet een fles water mee te nemen, een liter is al veel, je leurt het ook de hele dag mee.
Een vuilniszak weegt niets en komt voor vanalles van pas: schoon opervlak om op te sleutelen, een geimproviseerde regenjas of natuurlijk om je rotzooi op te ruimen.
Mijn aanpak is handig voor het geval er iets los rammelt maar dat was het.
Mijn ervaring met repareren in het veld is dat er altijd wel een klein schroefje in het zand valt en dat je net niet bij hebt wat je nodig hebt, ik begin er niet meer aan, ik fix het thuis wel op het gemak.
Een koffer met onderdelen en nog meer gereedschap voor onderweg heb ik niet, Harley heeft een tijd terug wel een heel aardige poging gedaan, in de comments nog veel meer ideeen:
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten