Praktische elk onderdeel wat ze op hun auto's monteren is nieuw en vaak ook door hen zelf ontworpen.
Ik volgde hun Youtube kanaal al langer maar het was vreemd genoeg niet in me opgekomen om 1 van hun auto's na te bouwen.
https://www.icon4x4.com/
Toen RC4WD hun Cruiser body uitbracht was ik als FJ fan in m'n nopjes. Maar dat duurde niet lang aan gezien ze hierbij hun Gelande II chassis leveren en die heeft geen bladveren. Het zal vast wel mogelijk zijn om een het chassis om te bouwen met een lading Trail Finder 2 onderdelen maar dat zag ik vooral qua prijs niet zitten.
Later zat ik een Icon video te kijken er klikte het, ze vervangen het complete chassis en gebruiken daarbij 4 links achter en 3 voor, precies als een Gelande II.
Dus bestellen maar!
Dat was bijna 2 jaar geleden, een aantal dingen zijn lang blijven liggen aangezien ik veel aanpassingen moest doen en veel onderdelen uniek zijn voor Icon autos waardoor ik ze zelf moest maken.
Het chassis was snel genoeg gebouwd

Eerste aanpassingen aan de body, er is meer aan veranderd dan je zou denken

Daarna de hardtop omgebouwd naar een frame voor de softtop

Aan de slag op een naaimachine, de softtop is van katoenen doek en een plastic tafelhoes voor de ramen

Interieur werk, de stoelen in de RC4WD zijn origineel van ongelijke breedte en de midden console is hun eigen ontwerp

Verf op de buitenkant

De bumpers wilde ik in eerst instantie zelf tekenen en 3d printen.
Dat lukte redelijk maar ik had zelf heen 3D printer, het printen van de bumpers bij Shapeways werd me te duur.
Dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan met de afmetingen uit m'n tekening, messing profieltjes en een propaan brandertje.

De wielen zijn ook een Icon specifiek ontwerp en zijn nogal apart, zoveel 7 spaaks wielen zijn er niet.
Eigenlijk wilde ik zelf beadlock wielen tekenen en laten printen, eigenlijk was dat niet nodig, later had ik bedacht om alleen het buitenste deel zelf te printen, uiteindelijk is het een soort wieldopje geworden dat in het wiel gelijmd is.
Een dikke versie ervan diende als mal om het 7 gaats patroon te boren.

Af!!