Bericht
door zanthrax » 08 dec 2018 19:58
De D90 is korter dus zal beter crawlen (hogere oversteekhoek) en scherper sturen, de D110 is precies dezelfde truck met een iets langer chassis.
RC4WD laat zelfs D90 bodies doorzagen en er extra deuren tussen lijmen om er D110 bodies van te maken. Gevolg hiervan is dat het D90 interieur niet past en je het zelf passend zult moeten maken door een deel weg te laten of door en een extra zitrij tussen te knutselen.
Als motor heb ik er een 35T brushed motor in liggen, geeft snelheid genoeg.
Mijn ervaring met de RC4WD D110 is niet geweldig. Veel gaten in het chassis waren slecht getapt, de eerste paar millimeter geen schroefdraad, slordige maatvoering in de meegeleverde schroefjes, soms kon ik een schroefje zo in het schroefgat drukken, andere M3 schroefjes pakte wel draad, een aantal gaten heb ik doorgeboord om er een langere schroef met moer aan te kunnen zetten, bij een paar schroefgaten hielp het om er een paar draadjes koper uit een snoer in de stoppen.
Er klopt een flink aantal details aan de body niet en er scheurde bij de eerste rit een band open (vervangen onder garantie, dat wel).
Later heb ik nog een een RC4WD Cruiser gebouwd zonder dit soort problemen maar als ik nog eens een Defender wil bouwen wordt het een Team Raffee body met chassis, zeker geen RC4WD.
BEC = Battery Eliminator Circuit.
De snelheidsregelaar (ESC, Electronic Speed Controller) geeft normaalgesproken elektriciteit door aan je ontvanger, deze geeft het weer door aan de stuurservo. Veel ESCs geven minder vermogen dan wat de zware stuurservos in crawlers aankunnen. Een BEC kan dat wel, neemt die functie van de ESC over en maakt zo je servo krachtig.
Blijkbaar is een BEC het standaard advies, ik heb het zelf nooit gemist in geen enkel van mijn crawlers. Mijn advies is om de BEC in eerste instantie weg te laten, zeker als je niet handig bent met een soldeerbout of het schema hierboven niet kunt volgen.
Laatst gewijzigd door
zanthrax op 09 dec 2018 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
SCX10 | Sawback | Ascender | MC8 | CMX | D110 | Cruiser | CFX-W | VS4-10 | TF2 | SCX10II | SCX6 | Knightrunner | Venture