Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero
- Steef
- Member
- Gegeven waarderingen: 9 keren
- Ontvangen waarderingen: 41 keren
Re: Cesco's MST CFX Mitsubishi Pajero
WoW wat een vakwerk weer. Ga je hem two Tone maken? Kan me herinneren dat die er waren in dat model.
-
- Donateur
x 18
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 38 keren
Jaaaaa zuurstok rosé en aardbei rood

- Deze gebruikers waarderen Mud monkey voor dit bericht:
- Cesco (05 aug 2021 09:29)
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Klopt, maar ik ga voor 1 kleur.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Candy color!
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Intussen volop bezig de body van een kleurtje te voorzien. Kleur komt lastig over op de foto's. Kleur is Tamiya TS-18 Metallic Red. Vandaar ook de roze primer kleur, die is speciaal voor rode lak.
Ik heb ongeveer 3 lagen primer gedaan en ongeveer 7 lagen lak. Hierna 2 lagen Tamiya TS-13 clear blanke lak. En 3 lagen Tamiya TS-65 pearl clear om het metallic effect te versterken.
Dat lijken een hoop lagen. Maar alles is dun opgezet, elke laag meer geneveld.
Verder zo veel mogelijk nat op nat gespoten. Wat inhoud dat je de volgende laag doet als de vorige nog net niet 100 procent droog is. Het effect is dat het nu bijna glasachtige metallic look heeft. Het lijkt haast een combi van een metallic en een candy kleur qua effect.
Ik heb ongeveer 3 lagen primer gedaan en ongeveer 7 lagen lak. Hierna 2 lagen Tamiya TS-13 clear blanke lak. En 3 lagen Tamiya TS-65 pearl clear om het metallic effect te versterken.
Dat lijken een hoop lagen. Maar alles is dun opgezet, elke laag meer geneveld.
Verder zo veel mogelijk nat op nat gespoten. Wat inhoud dat je de volgende laag doet als de vorige nog net niet 100 procent droog is. Het effect is dat het nu bijna glasachtige metallic look heeft. Het lijkt haast een combi van een metallic en een candy kleur qua effect.
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Hierna was het tijd om alle details zoals raam rubbers, grille en andere details met de hand te schilderen. Dit kostte veel tijd, ik wilde het zo netjes mogelijk doen. Ik heb hier ook Tamiya verf voor gebruikt.
Om het interieur effect te versterken hierna aan de binnenkant van de body aan de hand van foto's de zijkanten, achterkant en het dak geverfd. Het dak iets lichter grijs.
Binnenkant deuren heb ik verf voor gemengd zodat de kleur matched met de grijze kleur van het Loops Models Pajero interieur dat eerder in dit topic staat. Al met al geeft het net iets meer een scale effect.
Meer foto's volgen snel. Hierna heb ik de body in nog 2 lagen blanke lak gezet. Volgende stap. Stickers en body accesoires. En schilderen van de chrome accenten.
Om het interieur effect te versterken hierna aan de binnenkant van de body aan de hand van foto's de zijkanten, achterkant en het dak geverfd. Het dak iets lichter grijs.
Binnenkant deuren heb ik verf voor gemengd zodat de kleur matched met de grijze kleur van het Loops Models Pajero interieur dat eerder in dit topic staat. Al met al geeft het net iets meer een scale effect.
Meer foto's volgen snel. Hierna heb ik de body in nog 2 lagen blanke lak gezet. Volgende stap. Stickers en body accesoires. En schilderen van de chrome accenten.
- Peer
- Member
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 149 keren
Ziet er prachtig uit zeg
Klein vraagje; je doet de stickers na de blanke lak, geeft dat een mooier resultaat? Ik moet er binnenkort ook gaan plakken.
Klein vraagje; je doet de stickers na de blanke lak, geeft dat een mooier resultaat? Ik moet er binnenkort ook gaan plakken.
- Cross RC - Demon SG4c
- MST - CMX Sand Scorcher
- TRX4 - Toyota LC70
- Capo jkmax
- TRX4 - Toyota LC70
- Capo jkmax
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Ik heb ze na de blanke lak gedaan inderdaad. Sommige doen er dan nog blanke lak overeen. Ik zelf niet. Voordeel is dat je de de stickers/decals als het ware in de lak vastzet.
Nadeel vind ik dat als je dan schade hebt aan alleen de decal, dan kan je die niet makkelijk vervangen. Een decal sheet is meestal goedkoper als de body overnieuw spuiten.
Maar dat is mijn redenatie.
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Nog wat fotos van de binnenkant. Dakraam en eerste accesoires ook gemonteerd. Klein detail. Maar ook even de bevestigingsschroeven geverfd zodat ze opgaan in de kleur eromheen.
En wat foto's van de buitenkant tot nu toe. Decals ook al toegevoegd. Laatste details geschilderd.
En wat foto's van de buitenkant tot nu toe. Decals ook al toegevoegd. Laatste details geschilderd.
- Peer
- Member
- Gegeven waarderingen: 234 keren
- Ontvangen waarderingen: 149 keren
Zeer duideijk! Thanks

- Cross RC - Demon SG4c
- TRX4 - Toyota LC70
- Capo jkmax
- TRX4 - Toyota LC70