Kleine update, al is het wel een deel van het chassis uit en in elkaar schroeven. Dus wel tijdrovend.
Redcat heeft in hun Axe en V2 versie van de Gen8 een update doorgevoerd aan de skid en de battery tray.
In de V1 versie, wat mijn Gen8 is, zit er een bult onder de skid. Dit kan er soms voor zorgen dat je ergens achter kan blijven hangen.
In de V2/Axe versie is de onderkant van de skid vlak gemaakt. Een veelgedane upgrade hiermee voor V1 eigenaren. Omdat tussenbak hierdoor een fractie omhoog komt, zit er een uitsparing in de V2 battery tray hiervoor. Redcat verkoopt heel handig de V2 skid en battery tray in een set. De V1 versies zijn zelfs niet meer te koop.
Hoop sleutelwerk dus om een bult weg te werken. Maar de vlakke bodem zal zeker zijn voordeel gaan bewijzen bij trails en crawlen.
Het was wel weer een zoektocht naar deze set. Overal uitverkocht en er is uiteraard geen Europese Redcat distributeur meer. Dus aangewezen op de US. Zelfs bij Redcat zelf tot ongeveer november uitverkocht.
Dan heb ik het nog niet eens over de kosten. Setje zelf is maar een paar dollar. Maar bij Redcat kwamen er nog 200 dollar aan verzendkosten en douanekosten bij.
Na veel googlen nog een setje gevonden in een hobby shop webshop in Noorwegen. Totale kosten onder 30 euro en in 3 dagen geleverd. Kijk. Dat is beter.
V1 skid met bult.
V2 versie met vlakke bodem.
En vanaf andere kant bekeken. V1 versie links (met nog de tussenbak gemonteerd) en V2 versie rechts. Voornaamste verschil is de linkbevestiging.
En aangezien ik toch bezig was. Via Amazon nog een set Redcat metalen tandwielen laten komen. Dit is een set van 4 metalen tandwielen. 2 voor de tussenbak en 2 voor de transmissie. Voor de tussenbak meteen ingebouwd.
Metalen tandwielen voor de transmissie moet even wachten tot ik daar ook een Hobbywing Fusion ga inbouwen. Dan wissel ik de plastic tandwielen meteen om voor de metalen.
De wielbasis vergroting die ik een paar dagen geleden gedaan heb weer ongedaan gemaakt. Zal crawler technisch vast een update zijn. Maar scale technisch ziet het er niet uit. Wielen staan uit lood in de wielkasten en lopen ook nu op de wielkasten aan.