Om ook in het najaar, de winter en het voorjaar te kunnen spuiten en te lassen heb ik een mooie lastent gekocht. De eerst activiteit daar was het spuiten van alle losse onderdelen. Alle binnenwerken van resp. de versnellingsbak, de tussenbakken en de assen waren eruit gehaald en de opening met speciaal daarvoor gekochte silicone doppen afgedopt
.
.
.
.
.
Maar voordat alles in de Etsch Primer gezet kon worden heb ik alles vooral heel goed ontvet, vervolgens geschuurd en toen nogmaals heel goed ontvet. Speciaal hiervoor heb ik professionele ontvetter, speciale stofvrije doeken (op de rol) en zgn. Tack-doekjes gekocht
.
Om alle losse onderdelen goed in alle hoekjes, kiertjes en gaatjes te kunnen spuiten heb ik deze aan speciaal daarvoor vervaardigde 'pennen (lees: stukken schroefdraad)' met een oog gemaakt. Sommige onderdelen hadden hun eigen pen; andere onderdelen zaten samen op 1 pen
.
Nog eenmaal alles goed schoonmaken, heel goed droog blazen, Tack-doekje er overheen en Primen maar
.
Alvorens te kunnen gaan Primen heb ik nog wat provisorische ophangpunten gerealiseerd
Vervolgens alles in de Etsch primer gezet en 24 uur laten drogen
.
.
.
.
.
De volgende dag alles netjes bij elkaar gepakt en mee naar binnen voor die mooie blauwe kleur