Hi Patrick, ja dan neem ik hem zeker mee.
Ik maak met de build nu ook vaart, mijn broer en ik gaan over tweeënhalve week al naar SuperScale in Duitsland. En dan moet deze af zijn.
Mijn broer bouwt ook een MST CMX Sand Scorcher. Hij heeft er bij laatste Trailhunters event eerder deze maand al mee gereden. Ik wou zelf nog metalen bumpers maken, maar de tijd wordt te kort en nog nooit gedaan en de spullen er nog niet voor. Dus mijn broer @FiltaRC is daar mee bezig. Ik stort mij op alles 3D print en print ook voor hem meteen. Ergens deze week wil ik deze build op de bumpers na af hebben. Desnoods zonder bumpers naar SuperScale.
Cesco's MST CMX Sand Scorcher Class 1 Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's MST CMX Sand Scorcher Class 1 Build
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
De MST CMX Sand Scorcher van mijn broer Eric aka @FiltaRC in actie voor mijn Redcat Gen8 Scout.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Intussen is de motor bevestigd. Een steuntje ontworpen en 3D geprint. En daarna de motor hierop met Shoe Goo gelijmd. Geheel met schroeven gemonteerd. Zit muurvast, maar indien nodig weer los te schroeven.
Work in progress.
En na een nachtje lijm drogen vastgeschroefd.
Standaard heeft de Sand Scorcher geen achterruit. Tenminste die zit er wel, maar is een open gat. Vanwege de montage van de body. Maar op het MST CMX chassis wordt de bevestiging anders. Dus had ik er een lexan ruitje in gemaakt. Helaas blijft die niet zitten. Niet met Shoe Goo. Niet met andere lijm. Niet met tape. De lak is iets te glad.
Dus alternatief. Een Louvre achterruit. Design op internet gevonden. 3D geprint en klaar.
https://www.printables.com/model/237271 ... er-rear-wi
Work in progress.
En na een nachtje lijm drogen vastgeschroefd.
Standaard heeft de Sand Scorcher geen achterruit. Tenminste die zit er wel, maar is een open gat. Vanwege de montage van de body. Maar op het MST CMX chassis wordt de bevestiging anders. Dus had ik er een lexan ruitje in gemaakt. Helaas blijft die niet zitten. Niet met Shoe Goo. Niet met andere lijm. Niet met tape. De lak is iets te glad.
Dus alternatief. Een Louvre achterruit. Design op internet gevonden. 3D geprint en klaar.
https://www.printables.com/model/237271 ... er-rear-wi
- wesley
- Donateur
x 3
- Gegeven waarderingen: 94 keren
- Ontvangen waarderingen: 283 keren
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Ja schiet op en ben ook wel benieuwd hoe het gaat rijden.
Intussen is mijn broer voor hem en mij een voorbumper aan het fabriceren.
Terwijl ik mij met mijn specialiteit bezig houd. 3D printen. En een set van accessoires op basis van zijn dakrek maten heb samengesteld en op maat geschaald en aan 3D printen voor hem ben. Zo helpen we elkaar.
Intussen is mijn broer voor hem en mij een voorbumper aan het fabriceren.
Terwijl ik mij met mijn specialiteit bezig houd. 3D printen. En een set van accessoires op basis van zijn dakrek maten heb samengesteld en op maat geschaald en aan 3D printen voor hem ben. Zo helpen we elkaar.
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Nog even gordels voor de rijders geregeld. Wel zo veilig met crawlen.
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 279 keren
- Ontvangen waarderingen: 62 keren
Mooi dat jullie elkaar zo kunnen helpen!
Dat 3D printen is echt wel een hele uitvinding, maar toch, dat 'old school' buigen en solderen heeft ook wel charme!
Dat 3D printen is echt wel een hele uitvinding, maar toch, dat 'old school' buigen en solderen heeft ook wel charme!
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Laatste scale details aan interieur toegevoegd. Gopro, verbanddoos, fotocamera, slaapmatje en 2 sleeptouwen.
Volgende stap zijn de bumpers maken.
Volgende stap zijn de bumpers maken.
Laatst gewijzigd door Cesco op 06 mei 2024 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Laatste laatste scale details aan interieur dan. Zodat er nog iets meer door achter ramen van de body te zien is. Aan ene kant een hondje en andere kant een RC auto en zender.
En gisteren even bij mijn broer @FiltaRC geweest. Hij heeft de spullen voor fabricage metalen bumpers. Voor en achterbumper door hem gemaakt, geverfd en gemonteerd.
Einde build is in zicht. Interieur in body lijmen. Body op magneten monteren. Verlichting bedrading werkend maken.
Als tegenprestatie allemaal 3D geprinte en zelf gemaakte scale accessoires voor dakrek van zijn MST CMX Sand Scorcher Class1 build gemaakt.
En gisteren even bij mijn broer @FiltaRC geweest. Hij heeft de spullen voor fabricage metalen bumpers. Voor en achterbumper door hem gemaakt, geverfd en gemonteerd.
Einde build is in zicht. Interieur in body lijmen. Body op magneten monteren. Verlichting bedrading werkend maken.
Als tegenprestatie allemaal 3D geprinte en zelf gemaakte scale accessoires voor dakrek van zijn MST CMX Sand Scorcher Class1 build gemaakt.
-
- Member
- Gegeven waarderingen: 2 keren
- Ontvangen waarderingen: 60 keren
Mooooiii gemaakt.
wat de metalen bumpers betreft: gelast of hardsoldeer?

- Deze gebruikers waarderen Arrma racer voor dit bericht:
- Cesco (08 mei 2024 14:38)