SCX10 II Power Wagon
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: SCX10 II Power Wagon
1/10 In deze hobby is wat de rc fabrikanten aangeven. Wat ze bedoelen is dat het ongeveer 1/10 Is. In werkelijkheid dus meestal ergens tussen 1/8 en 1/12.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Het chassis is inmiddels verlengt, met behulp van vier bussen uit messing buis van 30mm lang, vier stukken M4 draadeind, en een stukje 8mm alu buis in de cardanas.

Gemonteerd ziet dat er dan zo uit, en levert een wielbasis van 343mm op.

Van onder


Gemonteerd ziet dat er dan zo uit, en levert een wielbasis van 343mm op.

Van onder

-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Weer wat in ontvangst kunnen nemen vandaag:
De velgen

Daar is echter wat mee, het hadden velgen met gun-metal spaken en kernen moeten zijn, niet volledig zwart....

Volgens de Oosterse heren aan de andere kant van de internet verbinding mag er "a slight color variance due to monitor specifications" in zitten. Ja, kan ik me voorstellen, maar dit vind ik niet meer 'slight' !! Na ja, weinig aan te doen, terugsturen kost weer teveel, dan spuit ik de binnenzijdes zelf wel in gun metal, ook niet zo'n probleem. De velgen zijn wel mooi zuiver gemaakt, kwalitatief niets mis mee. En demonteren is helemaaaal niet zoveel werk met die 32 schroefjes per velg ..

Ook het 'verplichte' setje crawler gereedschap is er, en de accu's zijn aangekomen.

Ik ga dus met een kleinere accu werken, die netjes boven de vooras geplaatst kan worden zonder met het dashboard ruzie te gaan krijgen. De tweede kan makkelijk in de kontzak meegenomen worden en onderweg gewisseld als dat nodig is. De lier hierboven ga ik trouwens niet gebruiken, er komt een werkend exemplaar tussen radiator en bumper, zoals het origineel die ook heeft.
De velgen

Daar is echter wat mee, het hadden velgen met gun-metal spaken en kernen moeten zijn, niet volledig zwart....

Volgens de Oosterse heren aan de andere kant van de internet verbinding mag er "a slight color variance due to monitor specifications" in zitten. Ja, kan ik me voorstellen, maar dit vind ik niet meer 'slight' !! Na ja, weinig aan te doen, terugsturen kost weer teveel, dan spuit ik de binnenzijdes zelf wel in gun metal, ook niet zo'n probleem. De velgen zijn wel mooi zuiver gemaakt, kwalitatief niets mis mee. En demonteren is helemaaaal niet zoveel werk met die 32 schroefjes per velg ..
Ook het 'verplichte' setje crawler gereedschap is er, en de accu's zijn aangekomen.

Ik ga dus met een kleinere accu werken, die netjes boven de vooras geplaatst kan worden zonder met het dashboard ruzie te gaan krijgen. De tweede kan makkelijk in de kontzak meegenomen worden en onderweg gewisseld als dat nodig is. De lier hierboven ga ik trouwens niet gebruiken, er komt een werkend exemplaar tussen radiator en bumper, zoals het origineel die ook heeft.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
De cantilever vering achter:

Half ingedrukt ......

...... en in zijn geheel.

Van achter gezien.
Het systeem is geprint naar bestanden op Thingiverse : https://www.thingiverse.com/thing:2871329 Daar is het gebruikt voor bij een korte wielbasis, met de shocks naar achter, bij deze lange kunnen ze naar voren. Ik heb enkel het bovenste montageplaatje aangepast met iets dikkere steunen die in de chassisbalken vallen, en die ook iets langer gemaakt om splijten van het geprinte deel met indraaien van de schroeven te verhinderen. En ik heb een M4 draadstang dwars geplaatst, om alles wat degelijker te krijgen, anders boog het plaatje door bij volledig ingedrukte vering. De veerweg van de achteras is gelijk aan origineel.
Verder met de bumpers en hun bevestiging.

Half ingedrukt ......

...... en in zijn geheel.

Van achter gezien.

Het systeem is geprint naar bestanden op Thingiverse : https://www.thingiverse.com/thing:2871329 Daar is het gebruikt voor bij een korte wielbasis, met de shocks naar achter, bij deze lange kunnen ze naar voren. Ik heb enkel het bovenste montageplaatje aangepast met iets dikkere steunen die in de chassisbalken vallen, en die ook iets langer gemaakt om splijten van het geprinte deel met indraaien van de schroeven te verhinderen. En ik heb een M4 draadstang dwars geplaatst, om alles wat degelijker te krijgen, anders boog het plaatje door bij volledig ingedrukte vering. De veerweg van de achteras is gelijk aan origineel.
Verder met de bumpers en hun bevestiging.
-
- Member
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 24 mei 2018 08:20
- Locatie: Roosendaal
x 4
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Die velgen komen van BG: https://www.banggood.com/nl/4PC-1_9-Inc ... rehouse=CN
Op zich prima kwaliteit, mooi strak en zuiver gemaakt, snel verzonden, alleen dus helemaal zwart, en niet met de gun metal kern en spaken.
Op zich prima kwaliteit, mooi strak en zuiver gemaakt, snel verzonden, alleen dus helemaal zwart, en niet met de gun metal kern en spaken.
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 feb 2019 09:50
- Locatie: Lelystad
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: SCX10 II Power Wagon
Vraagje aan de heren crawler bouwers: Ik zit even met de plaatsing van de cabine op het chassis. Ik heb voor het idee even de wielen van de Watercar er onder gezet, deze zijn 105m doorsnede.

Bovenstaande is met 1cm ingeveerde vering. De cabine ligt nu met de achterwand tegen het vertragingshuis aan. Als hij een cm naar voren zou moeten dient er een gat gemaakt te worden voor het dopje waar de moer van de slipper clutch in zit. Hier nog even de tekening van het origineel ter vergelijk:

Deze volledig ingeveerd:

De banden die er op komen zijn straks 115mm in diameter, ingeveerd heb ik dan nog 5mm over.
Ik denk dat de hoogte eigenlijk wel; klopt, maar zou de cabine nog een cm verder naar voren moeten eigenlijk? Ben bang dat ik dan problemen krijg met de spatborden bij de treeplanken, bij volledige stuuruitslag. Dan komt het wiel immers iets naar achteren. Wie kan hier advies geven?

Bovenstaande is met 1cm ingeveerde vering. De cabine ligt nu met de achterwand tegen het vertragingshuis aan. Als hij een cm naar voren zou moeten dient er een gat gemaakt te worden voor het dopje waar de moer van de slipper clutch in zit. Hier nog even de tekening van het origineel ter vergelijk:

Deze volledig ingeveerd:

De banden die er op komen zijn straks 115mm in diameter, ingeveerd heb ik dan nog 5mm over.
Ik denk dat de hoogte eigenlijk wel; klopt, maar zou de cabine nog een cm verder naar voren moeten eigenlijk? Ben bang dat ik dan problemen krijg met de spatborden bij de treeplanken, bij volledige stuuruitslag. Dan komt het wiel immers iets naar achteren. Wie kan hier advies geven?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten