Patrick's Loyota

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
John Dekkers
Donateur
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 12 keren
Ontvangen waarderingen: 17 keren

Re: Patrick's Loyota

Bericht door John Dekkers » 05 feb 2025 09:07

Bij die boer in Wamel, Leemcule bijv. het kan allemaal nog denk ik. Alleen iemand moet de kar trekken. Het forum ligt helemaal op zijn gat, daar gebeurt nog maar weinig op.
En ik kan die kar trekker ook niet zijn.
Ik kom niet veel verder dan het Stammender bos en rc045. Als ik er al tijd voor kan vrijmaken, de laatste keer dat ik gereden heb iis misschien laatste oktober of begin november geweest.
Deze gebruikers waarderen John Dekkers voor dit bericht:
Mole-NLD (05 feb 2025 09:21)

Patrick
Donateur
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 318 keren
Ontvangen waarderingen: 292 keren

Bericht door Patrick » 05 feb 2025 19:23

Mole-NLD schreef: 05 feb 2025 08:37 Gaaf, zie dat t in Wamel was, dat is t zelfde terrein waar ze met de grote 4x4's rijden toch?
Klopt. Het was onze laatste echte meeting, maar ook gelijk de heftigste ooit. :lol:
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht:
Mole-NLD (05 feb 2025 23:24)

Cesco
Donateur
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 900 keren
Ontvangen waarderingen: 1056 keren

Bericht door Cesco » 08 feb 2025 23:58

De gewone dagjes zijn doodgebloed door een combinatie van enerzijds niemand die ze meer wilde organiseren.
Anderzijds werd de groep snel te groot en moesten we (de voormalige forumbeheerders) een rem op aantal deelnemers zetten. 20 deelnemers werden 30-40-50-75, en dat gaf problemen. Te grote groepen voor openbaar bos. Plus steeds minder forumleden wilde meer geld en vooral tijd aan de meetings uitgeven in de zin van meebouwen, meehelpen met uitzetten van de trials, bouwen van aankleding en deelnemen. Opruimen, bos netjes achterlaten.
En het forum liep tegelijkertijd leeg richting o.a. de Facebook groepen. Die gewoon niet dezelfde saamhorigheid hebben qua organiseren van meetings. Meetings worden daar zelden georganiseerd, tenzij het toch ook een grotere opzet betreft.

We (voormalig forum bestuurders Daniël, Patrick en ik, plus eerder Freddy) waren steeds vaker toestemming en vergunning(en) nodig. Ontmoedigingsbeleid vanuit o.a. de boswachters. Kans op (forse) boetes (zijn er ook wel eens geweest). Corona periode was ook een behoorlijke dooddoener voor de meeting activiteiten.
De hobby leefde op met nieuwe leden door de corona periode, maar die waren daarna weer snel weg. Tegelijkertijd nam niemand meer het voortouw. Er ontstonden héél veel kleine groepjes die alleen nog met elkaar nog wilde rijden. Het grote gezamenlijke, de saamhorigheid, viel weg.

Kortom het hele concept van regelmatig kleine meetings hield op te bestaan. Over blijven de enkele laatste grotere meetings.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht (totaal 4):
ericvanb (09 feb 2025 00:21) • Patrick (09 feb 2025 21:19) • Mole-NLD (09 feb 2025 21:55) • Sander (12 feb 2025 21:50)

Mole-NLD
Donateur
Gegeven waarderingen: 279 keren
Ontvangen waarderingen: 62 keren

Bericht door Mole-NLD » 09 feb 2025 21:55

Tja, de rem op de groep snap ik. Je loopt al snel tegen verantwoordelijkheden en bureaucratie aan.
Het gebrek aan vrijwilligers is niet alleen hier, dat is bij elke hobby of vereniging zo. Barmensen in de kantine of andere vrijwillige taken worden nog maar zelden makkelijk ingevuld, ongeacht bij welke club je zit.

Ik ben geen mod o.d. maar zal patricks topic niet langer gebruiken voor deze discussie. Er is een boek over te schrijven ben ik bang... (Ik zal wel een topic starten in het 'mededelingen' deel van 't forum. Want ik vind t wel een interessant onderwerp)
EDIT: Oh, dat kan ik niet zie ik. Zal 'm wel in offtopic zetten dan.

Dan kan @Patrick weer foto's van z'n Loyota plaatsen ;)
Deze gebruikers waarderen Mole-NLD voor dit bericht:
Cesco (10 feb 2025 14:48)
Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon

Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom

Patrick
Donateur
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 318 keren
Ontvangen waarderingen: 292 keren

Bericht door Patrick » 02 apr 2025 23:09

Mole-NLD schreef: 09 feb 2025 21:55 Tja, de rem op de groep snap ik. Je loopt al snel tegen verantwoordelijkheden en bureaucratie aan.
Het gebrek aan vrijwilligers is niet alleen hier, dat is bij elke hobby of vereniging zo. Barmensen in de kantine of andere vrijwillige taken worden nog maar zelden makkelijk ingevuld, ongeacht bij welke club je zit.

Ik ben geen mod o.d. maar zal patricks topic niet langer gebruiken voor deze discussie. Er is een boek over te schrijven ben ik bang... (Ik zal wel een topic starten in het 'mededelingen' deel van 't forum. Want ik vind t wel een interessant onderwerp)
EDIT: Oh, dat kan ik niet zie ik. Zal 'm wel in offtopic zetten dan.

Dan kan @Patrick weer foto's van z'n Loyota plaatsen ;)
Zie net pas je berichtje. Haha. Als hij dit jaar nog onder stof vandaan komt, zal ik vast nog wel eens een foto maken.
Deze gebruikers waarderen Patrick voor dit bericht:
Mole-NLD (03 apr 2025 08:24)

Cesco
Donateur
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 900 keren
Ontvangen waarderingen: 1056 keren

Bericht door Cesco » 05 apr 2025 08:46

Cesco schreef: 08 feb 2025 23:58 De gewone dagjes zijn doodgebloed door een combinatie van enerzijds niemand die ze meer wilde organiseren.
Anderzijds werd de groep snel te groot en moesten we (de voormalige forumbeheerders) een rem op aantal deelnemers zetten. 20 deelnemers werden 30-40-50-75, en dat gaf problemen. Te grote groepen voor openbaar bos. Plus steeds minder forumleden wilde meer geld en vooral tijd aan de meetings uitgeven in de zin van meebouwen, meehelpen met uitzetten van de trials, bouwen van aankleding en deelnemen. Opruimen, bos netjes achterlaten.
En het forum liep tegelijkertijd leeg richting o.a. de Facebook groepen. Die gewoon niet dezelfde saamhorigheid hebben qua organiseren van meetings. Meetings worden daar zelden georganiseerd, tenzij het toch ook een grotere opzet betreft.

We (voormalig forum bestuurders Daniël, Patrick en ik, plus eerder Freddy) waren steeds vaker toestemming en vergunning(en) nodig. Ontmoedigingsbeleid vanuit o.a. de boswachters. Kans op (forse) boetes (zijn er ook wel eens geweest). Corona periode was ook een behoorlijke dooddoener voor de meeting activiteiten.
De hobby leefde op met nieuwe leden door de corona periode, maar die waren daarna weer snel weg. Tegelijkertijd nam niemand meer het voortouw. Er ontstonden héél veel kleine groepjes die alleen nog met elkaar nog wilde rijden. Het grote gezamenlijke, de saamhorigheid, viel weg.

Kortom het hele concept van regelmatig kleine meetings hield op te bestaan. Over blijven de enkele laatste grotere meetings.
Overigens zijn er nog steeds kleine meetings te vinden. Omgeving Hardenberg-Emmen bijvoorbeeld wordt elke zondag in een bos afgesproken via WhatsApp groep waarin 28 man actief zijn.

Zo is er ook in de Leemcule een groep actief die via WhatsApp afspreken. Ik weet dat er een groepje actief is net over de grens bij de Dörenther Klippen.

Ongetwijfeld ook elders in het land.

Het is er nog wel. Alleen kom er maar eens achter en tussen. Het forum was voorheen het communicatie middel. Nu WhatsApp.

Wil je er tussen komen dan zal je dus mensen op grote meetings moeten ontmoeten. Of in veel WhatsApp en Facebook groepen actief zijn. Of aan een locale crawler club verbonden zijn. Of een combinatie van deze opties. Met mensen praten. Vragen waar en wanneer ze in de bossen gaan rijden.

Dat is hoe het nu werkt. Dus dood is het niet, alleen moeilijk te vinden en tussen te komen.

Maar het 1 kan niet zonder het ander. Geen grote meetings zonder interesse in de hobby. Geen kleine meetings als die qua deelnemers elkaar niet ontmoeten op grote meetings. Of via de crawler clubs. Geen crawler clubs c.q. vaste crawlerbanen zonder vrijwilligers, sponsoren of grote evenementen. Het hangt allemaal aan elkaar vast, waardoor deze mooie hobby blijft leven.

Dat het forum ooit het centrale verbindende communicatie medium was. Dat is niet meer. Dus nu moet je meer moeite doen om meetings, evenementen en samenrijden te vinden.

Maar het is er nog wel. De dagjes die via dit forum georganiseerd werden zijn er niet meer. Maar daarbuiten als je het weet te vinden is er nog genoeg. Binnen Nederland. Maar zeker als je ook over de grens kijkt naar Duitsland en België.

Het is overigens super eenvoudig op te lossen allemaal. Als diegene die hier actief zijn dit soort activiteiten weer beginnen te delen. Zoals Patrick heeft gedaan over de Dutch Crawler Days 2025 in het meeting subforum.
Actief samenrijden topics openen. Ga jij of weet je dat er aankomende tijd ergens gereden wordt. Open een topic. Meld het. Ga je aankomende weekend op 1 van de crawlerbanen rijden. Open een topic, doe een oproep kom jij ook?

Dan heb je het zo weer op gang. Zo simpel is het.
Grootste voordeel van een forum. Veel beter te vinden via zoekmachines t.o.v. social media.
Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht (totaal 2):
grcc (05 apr 2025 20:58) • Mole-NLD (07 apr 2025 11:05)