Bericht
door Jamsyl » 12 jan 2022 10:20
Ik heb net een Amewi RCX10 binnen, in de basisuitvoering. De basis is gelijk aan de Sherpa & YK4102, maar ik heb een versie zonder de schakelbare diffs, maar wel met 2-speed gearbox, portals en stalen tandwielen.
In je eerste bericht geef je aan het "scalen" vooral leuk te vinden, maar ik heb de Amewi vooral gekocht als eerste crawler, die een paar deukjes mag oplopen.
Ben onder de indruk van de hoge kwaliteit van de onderdelen, het is een solide basis.
Een paar dingen die me opvallen t.o.v. de andere opties (TRX4, SCX10); de servo is "axle-mounted", dus aan de vooras vast. Dan is hij ongeveerde massa en minder "scale". De stuurdemper voegt voor mij niet zo veel toe, met een goede servo is hij ook niet nodig volgens de kenners, dus ik ga de vaste rod (meegeleverd) monteren.
De RTR servo is niet goed, traag en zwak, direct vervangen. De dichte shocks zijn ook niet super, ze hebben op mijn auto stroeve plekken in hun slag (alle 4) en zijn erg stug. Ook helemaal van plastic.
De gearbox is pass-trough, beide aandrijfassen draaien dezelfde kant op, dus wat "last" van torsie-rol. Volgens mij draaien die van de TRX en SCX tegen elkaar in (?).
De body van de Amewi is stevig en past goed, maar is zeker geen "scale". In ieder geval niet naast een SCX10 iii. Die van de Sherpa heb ik nooit IRL gezien, dus dat zou beter kunnen `zijn.
De magnetische sluiting is een ramp die staat te gebeuren; bij omrollen klapt hij open en breekt vast af als de val voldoende hoog is. Dit ga ik proberen om te bouwen naar sluit-clips. De Absima heeft dit ook.
Gezien ons doel is het een perfecte beginner-crawler, ik kon hem voor €295,- RTR kopen, dat is toch een prettige €150,- minder dan een TRX4 Sport RTR, die heeft vrijwel dezelfde specs.
Alles doet degelijk en sterk aan en past goed, zoals ik het nu inschat kan hij heel wat hebben!
Al met al kruip je volgens mij wel naar een SCX/TRX4-prijs toe als je alles mooi/scale wilt maken, als je begint vanaf de €450,- die de Sherpa kost.
Dan is het dus vooral een kwestie van smaak?
M.b.t. land van herkomst; "Chinees" staat allang niet meer gelijk aan "meuk", net zo min als "Europees" gelijk aan "kwaliteit".
-
Bijlagen
-

-

Laatst gewijzigd door
Jamsyl op 12 jan 2022 12:53, 8 keer totaal gewijzigd.
Losi 8ight-e
Axial SCX24
Amewi AMXrock RCX10b
Mini-Z
DragonForce 65
Project: SCX10.3 Kit