New kit on the block, SCX10/3
- Mark63
- Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 05 aug 2021 14:38
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: New kit on the block, SCX10/3
Komt vast goed, eens alles rolt zoals het hoort krijg ik die DIG ook wel aan de praat, maar dat is zorg voor later 
- Axial SCX10 Wrangler, SCX10 III JLU Wrangler, Wraith, EXO, SCX24 Jeep, Capra, Yeti jr & Can Am
- Tamiya F350 HightLift FO, Clod crawler, Panther, Tiger, Kingtiger FO, TTG Frog, Hotshot, Buggychamp
- ProLine Pro2 SC-buggy
- Asso RC10 & T's
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2378
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
x 10
- Gegeven waarderingen: 80 keren
- Ontvangen waarderingen: 353 keren
Re: New kit on the block, SCX10/3
Gaat goed Mark,
Ik ben benieuwd
wat kleur ga je hem maken? Ziet er top uit tot nu toe 
Ik ben benieuwd
- Mark63
- Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 05 aug 2021 14:38
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: New kit on the block, SCX10/3
Wit
Helaas slokt het echte leven veel te veel vrije tijd op waardoor dit bouwverslag er maar met horten en stoten uitkomt. In real life staat de SCX10 III al geruime tijd te shinen op de kast en heeft ie ook al verschillende ritten gereden. Excuus voor de trage workflow maar deze week heb ik weer een beetje tijd gevonden om het volgende stukje over de bouw te schrijven:
Bouwfase D, de links
Het zakje met links is opvallend zwaar. De heavy duty RVS links en superstevige rodends laten zich prima assembleren en doordat alle onderdelen in ware grote in de manual staan is kans op verwisseling ook uitgesloten.
De links van de oer SCX10 zijn van aluminium gemaakt. Dat heeft als nadeel dat ze nogal vrij snel last van rockrash hebben. Als erg-visueel ingestelde bouwer zie ik dat niet graag, al heeft het weinig tot geen invloed in het terrein. Een ander voordeel van de zware RVS SCX10 III links is het extra gewicht dat ook nog eens lekker laag zit. Met vorm en functie alsook de duurzaamheid zit het dus wel prima!!
Bouwfase E, de driveshafts
Volgens de Axial website is de SCX10 III voorzien van heuse WB8 HD Wildboar driveshafts. Ten opzichte van eerde shafts bieden deze verschillende voordelen:
• 3-piece driveshaft with strengthened side-floater tube
• Increased surface at the connection between balljoints and output shaft tubes
• 2x11mm cross pin adds 25% more surface area providing more strength for the ball joint
• Captured cross pin design eliminates older set screw design for more durability/easy maintenance
Hoe dan ook: het assembleerd prima en voelt ook uitermate stevig aan en zal in het veld prima voldoen met onze "vrij milde" rijstijl.
In het tweede deel van deze beknopte bouwstap worden de driveshafts dmv schroefpins en threadlock met de transmissie verbonden.
Pluspunten:
*Oerdegelijk kunststof
*Alle kogellagers meegeleverd
*Duidelijke manual
*Threadlock en grease included
*Bleederschroefjes op de dempers
*CNC tandwielen
*Transmissie te voorzien van 2speed en DIG
* Motor snelwisselsysteem
Minpunten:
*Bleederschroefjes te lang
*Manual onduidelijk over kleur veren
*E-2 clip te weinig in zakje B
*Geen reserve hardware in kit
*te grote E-4 clip (onbruikbaar)
*5x10x4 en 5x11x4 lagers in transmissie kunnen makelijk verwisseld worden, opletten dus
*zware rvs links voorzien van HD-rodends
Wordt vervolgd

Helaas slokt het echte leven veel te veel vrije tijd op waardoor dit bouwverslag er maar met horten en stoten uitkomt. In real life staat de SCX10 III al geruime tijd te shinen op de kast en heeft ie ook al verschillende ritten gereden. Excuus voor de trage workflow maar deze week heb ik weer een beetje tijd gevonden om het volgende stukje over de bouw te schrijven:
Bouwfase D, de links
Het zakje met links is opvallend zwaar. De heavy duty RVS links en superstevige rodends laten zich prima assembleren en doordat alle onderdelen in ware grote in de manual staan is kans op verwisseling ook uitgesloten.
De links van de oer SCX10 zijn van aluminium gemaakt. Dat heeft als nadeel dat ze nogal vrij snel last van rockrash hebben. Als erg-visueel ingestelde bouwer zie ik dat niet graag, al heeft het weinig tot geen invloed in het terrein. Een ander voordeel van de zware RVS SCX10 III links is het extra gewicht dat ook nog eens lekker laag zit. Met vorm en functie alsook de duurzaamheid zit het dus wel prima!!
Bouwfase E, de driveshafts
Volgens de Axial website is de SCX10 III voorzien van heuse WB8 HD Wildboar driveshafts. Ten opzichte van eerde shafts bieden deze verschillende voordelen:
• 3-piece driveshaft with strengthened side-floater tube
• Increased surface at the connection between balljoints and output shaft tubes
• 2x11mm cross pin adds 25% more surface area providing more strength for the ball joint
• Captured cross pin design eliminates older set screw design for more durability/easy maintenance
Hoe dan ook: het assembleerd prima en voelt ook uitermate stevig aan en zal in het veld prima voldoen met onze "vrij milde" rijstijl.
In het tweede deel van deze beknopte bouwstap worden de driveshafts dmv schroefpins en threadlock met de transmissie verbonden.
Pluspunten:
*Oerdegelijk kunststof
*Alle kogellagers meegeleverd
*Duidelijke manual
*Threadlock en grease included
*Bleederschroefjes op de dempers
*CNC tandwielen
*Transmissie te voorzien van 2speed en DIG
* Motor snelwisselsysteem
Minpunten:
*Bleederschroefjes te lang
*Manual onduidelijk over kleur veren
*E-2 clip te weinig in zakje B
*Geen reserve hardware in kit
*te grote E-4 clip (onbruikbaar)
*5x10x4 en 5x11x4 lagers in transmissie kunnen makelijk verwisseld worden, opletten dus
*zware rvs links voorzien van HD-rodends
Wordt vervolgd
- Axial SCX10 Wrangler, SCX10 III JLU Wrangler, Wraith, EXO, SCX24 Jeep, Capra, Yeti jr & Can Am
- Tamiya F350 HightLift FO, Clod crawler, Panther, Tiger, Kingtiger FO, TTG Frog, Hotshot, Buggychamp
- ProLine Pro2 SC-buggy
- Asso RC10 & T's
- Mark63
- Member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 05 aug 2021 14:38
- Locatie: Rosmalen
- Gegeven waarderingen: 14 keren
- Ontvangen waarderingen: 31 keren
Re: New kit on the block, SCX10/3
Overduidelijk dat het bouwen me beter af gaat dan het schrijven van dit verslag. Nog ff geduld, ik maak het verslag echt wel af maar ben mu even bezig met een nieuwe build 
- Axial SCX10 Wrangler, SCX10 III JLU Wrangler, Wraith, EXO, SCX24 Jeep, Capra, Yeti jr & Can Am
- Tamiya F350 HightLift FO, Clod crawler, Panther, Tiger, Kingtiger FO, TTG Frog, Hotshot, Buggychamp
- ProLine Pro2 SC-buggy
- Asso RC10 & T's
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten