[mention]coenders[/mention]
Als je geen draadeinden in buis wil......
Ik kan dat wel voor je doen op de draaibank. Kan dan alu links (staal nog niet geprobeerd) maken met een m3 draad erin. Of welke draad je maar wil. Maar het zal wel m3 zijn. Hier kun je het proces een beetje zien:
viewtopic.php?f=10&t=520&start=70#p6548
Als je een kolomboor hebt, kun je het ook zelf. Je hebt dan een houtboor nodig met dezelfde diameter van je link. Het puntje gebruik je dan om te krassen aan de kopse kant, terwijl beiden op een vlakke tafel liggen. Dit doe je een paar keer en dan heb je het midden. Met een centerpons sla je er vervolgens een centerpunt in. Maar het blijft lastig dat allemaal precies in het midden te houden. In het filmpje in de post van [mention]Wouterb[/mention] zie je op 10:33 precies waarom dit zo kan mislukken. Op 10:50 zie je ook nog dat hij de boor niet recht heeft gehouden. Het resultaat is niet zo netjes.
Een draaibank is dan stukken makkelijker. Daarmee kun je ze ook heel makkelijk op de juiste lengte draaien, anders moet je dat weer met een vijl doen.
Persoonlijk zou ik ze niet inkorten, maar gewoon nieuwe links maken. Dan heb je altijd nog de originelen.
Om de lengte te bepalen. Voor het gemak even de shocks eraf. En dan de wagen op de hoogte zetten die je wilt. Streepje op je body waar het midden van het wiel uitkomt. De afstand tussen dat streepje en het midden van je fender, is grofweg wat er van je links afmoet. Preciezer kan ook, met de stelling van Pythagoras. Maar dat wordt alleen interessant wanneer je links in rust erg schuin staan. Dat moet je zelf even bepalen.
Laat maar weten, of ik je kan helpen.
grts,
Patrick