Deze staat al heel lang op de plank. Nieuw gekocht, uit de doos gehaald.
Op de plank gezet en daar staat deze al 2 of 3 jaar. Wachtend tot ik er tijd voor heb. Plastic al die tijd nog op de body.
Cesco's Element RC Knightrunner Xoverland
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Cesco's Element RC Knightrunner Xoverland
Laatst gewijzigd door Cesco op 27 apr 2025 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Re: Cesco's Element RC Knightrunner Xoverland
Tussendoor wel al wat 3D ontworpen, 3D geprint en onderdelen besteld. Zoals de verlichting van Lit Led.
Tussendoor wel aan chassis begonnen. Rear link riser 3D geprint en gemonteerd. Originele motor en ESC vervangen voor een Hobbywing Fusion 1800KV. De velgen vervangen voor Sentinel RC (RCmart) bronskleurige 1.55" beadlock velgen met de originele Element RC banden en Crazy Crawler foams.
Stickersets van SOR Racing besteld en zo stond deze build al heel lang op de plank.
Op onderstaande foto zijn de nieuwe velgen nog niet gemonteerd. De oplettende kijker ziet het plastic nog op de body zitten.
Tussendoor wel aan chassis begonnen. Rear link riser 3D geprint en gemonteerd. Originele motor en ESC vervangen voor een Hobbywing Fusion 1800KV. De velgen vervangen voor Sentinel RC (RCmart) bronskleurige 1.55" beadlock velgen met de originele Element RC banden en Crazy Crawler foams.
Stickersets van SOR Racing besteld en zo stond deze build al heel lang op de plank.
Op onderstaande foto zijn de nieuwe velgen nog niet gemonteerd. De oplettende kijker ziet het plastic nog op de body zitten.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Maart 2025. Eind mei gaan we op vakantie naar Frankrijk en Duitsland met als eindbestemming het fantastische SuperScale RC scale event in Duitsland. Twee van mijn zoons gaan mee en ook op SuperScale rijden. Dus ik heb genoeg scale uitziende RCs nodig.
Mooie aanleiding om deze af te bouwen. Het is dat of verkopen. Tijd om deze af te bouwen. Qua tijdspan moet dit lukken.
Dus alles aan de kant gezet aan andere builds en gas op deze build. Eind mei moet deze klaar zijn.
Mooie aanleiding om deze af te bouwen. Het is dat of verkopen. Tijd om deze af te bouwen. Qua tijdspan moet dit lukken.
Dus alles aan de kant gezet aan andere builds en gas op deze build. Eind mei moet deze klaar zijn.
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Eerst heb ik inspiratie nodig. En de Xoverland Toyota Tacoma Raven (met name in hun eerste bouwversie) mag model staan voor inspiratie. Met mijn eigen twist en design aanpassingen.
https://www.xoverland.com/truck-builds/ ... ta-tacoma/
https://www.xoverland.com/truck-builds/ ... ta-tacoma/
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Ik wilde altijd de body aan de buitenkant mat spuiten. Vind de kleur mooi, maar wilde een matte look. Eerst alle originele decals verwijderd.
Begonnen met de wielkasten zwart te spuiten. Hierna voorkant body zilver gespoten. En hele body vervolgens mat clear gespoten. Alles aan de buitenkant gespoten.
Hierna de SOR Racing decals gecombineerd met een nieuwe set Element RC Knightrunner decals.
Alles in de geest van de Xoverland builds.
Veel van de reeds geprinte Knight Customs prints o.a. voor pick-up bed ga ik toch niet gebruiken. Wel iets anders voor het pick-up bed 3D geprint. Past beter bij de looks die ik nu wil.
Begonnen met de wielkasten zwart te spuiten. Hierna voorkant body zilver gespoten. En hele body vervolgens mat clear gespoten. Alles aan de buitenkant gespoten.
Hierna de SOR Racing decals gecombineerd met een nieuwe set Element RC Knightrunner decals.
Alles in de geest van de Xoverland builds.
Veel van de reeds geprinte Knight Customs prints o.a. voor pick-up bed ga ik toch niet gebruiken. Wel iets anders voor het pick-up bed 3D geprint. Past beter bij de looks die ik nu wil.
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Alles zit nog niet vast, maar het vordert wel.
Met name pickup bed gevuld en dakrekjes aangebracht. En de nieuwe velgen zijn nu zichtbaar.
Met name pickup bed gevuld en dakrekjes aangebracht. En de nieuwe velgen zijn nu zichtbaar.
- Deze gebruikers waarderen Cesco voor dit bericht (totaal 2):
- morgoth924 (30 apr 2025 15:58) • Mole-NLD (01 mei 2025 15:50)
- Cesco
- Donateur
x 1
x 13
Verlichting mee begonnen.
- wesley
- Donateur
x 3
- Gegeven waarderingen: 94 keren
- Ontvangen waarderingen: 283 keren
weer een heel gaven build ben benieuwd als hij klaar is
- grcc
- Member
x 1
- Gegeven waarderingen: 56 keren
- Ontvangen waarderingen: 53 keren
Ziet er top uit Frank.
Ben benieuwd op SuperScale.
Ben benieuwd op SuperScale.
Grunn rc Crawlers
"if you don't ride, you don't know"
"if you don't ride, you don't know"
- Mole-NLD
- Donateur
- Gegeven waarderingen: 279 keren
- Ontvangen waarderingen: 62 keren
Heel gaaf Cesco.
Ben erg benieuwd naar t eindresultaat.

Crawlers:
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom
Sandy the Landy .......................TRX-4..................Defender
The Green LoRD..............................TRX-4M......Defender
The Muddywagon..............SCX24................PowerWagon
Non Crawlers:
Slash 2WD BL-2S
'Speed-Build'..................................................Typhon..........Grom