Zijn wens was een beetje als deze foto, hoog op de poten maar niet dat de wielen te ver uitsteken.

De body zoals ik hem ontving

Na wat meten zag ik dat de wielbasis 295mm was en de breedte 200mm. Met de wielbasis kan ik wel wat mee maar de breedte is een dingetje. Goede smalle assen zijn schaars en/of heel duur. Ook met versmalde Injora assen was het nog te breed. Toen bedacht ik me dat de Ex Real wel eens zou kunnen werken. Na overleg had ik akkoord en werd voor € 172 de Ex Real bij Hobbyking besteld. (was binnen 24 uur geleverd

Een bouwverslag van de Ex Real kon ik hier niet vinden. Wel wat negatieve commentaar op de site van Hobbyking dat de schroeven dol draaien. Dat probleem ligt niet zo zeer bij de schroeven maar wel aan het materiaal, dat is echt enorm taai. Koolstof versterkt kunststof waar je zelf draad in moet tappen met de schroef. Wat ik heb gedaan is eerst een stukje van mijn 2mm hex geslepen zodat deze weer scherp is en ieder gat/schroef behandeld met het bijgeleverde vet. De blaren staan in mijn handen maar geen schroef is dol gedraaid

Eerst maar eens het chassis. Nog geen idee hoe de achterkant gaat worden ivm het verlengen maar gewoon de tekening volgen.