Ik zit in het zelfde schuitje Patrick. De wielmoer zit achter de velg en de velg zit vast met 5 boutjes.
Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
- johanv
- VIP
- Berichten: 2462
- Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
- Locatie: Heerenveen
- x 6
- Gegeven waarderingen: 598 keren
- Ontvangen waarderingen: 299 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Desondanks wel super gave velgen!
Groeten Johan.
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
Waar het asfalt eindigd begint het avontuur
-
- Pro Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
- Locatie: gilze
- x 17
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Ziet er veel belovend uit.
Ben benieuwd hoe het rijdt
Ben benieuwd hoe het rijdt
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX
-
- Pro Member
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
- Locatie: gilze
- x 17
- Gegeven waarderingen: 4 keren
- Ontvangen waarderingen: 2 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Wat ik mij afvraag is: hoe kan ik weten of meten wat de maximale stroomopname is van de combinatie?
specifieker bijvoorbeeld een motor. moet ik deze blokkeren en dan maximaal aansturen d.m.v. mijn zender, zodat de regelaar de grootste stroom door stuurt?
De motor kan de meeste kracht leveren bij stilstand, hebben geleerden mij ooit wijsgemaakt.
Maar of dit ook realistisch is en of je deze meting zou moeten uitvoeren is de vraag.
Nominaal vragen wij inderdaad niet zo'n grote stromen.
Kijk maar naar de rijtijden die wij hanteren.
Wanneer je 35c nodig hebt dan ben je in een kwartier weer klaar.
Denk als we 5 Ampère nominaal gebruiken er dicht in de buurt zitten.
specifieker bijvoorbeeld een motor. moet ik deze blokkeren en dan maximaal aansturen d.m.v. mijn zender, zodat de regelaar de grootste stroom door stuurt?
De motor kan de meeste kracht leveren bij stilstand, hebben geleerden mij ooit wijsgemaakt.
Maar of dit ook realistisch is en of je deze meting zou moeten uitvoeren is de vraag.
Nominaal vragen wij inderdaad niet zo'n grote stromen.
Kijk maar naar de rijtijden die wij hanteren.
Wanneer je 35c nodig hebt dan ben je in een kwartier weer klaar.
Denk als we 5 Ampère nominaal gebruiken er dicht in de buurt zitten.
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 303 keren
- Ontvangen waarderingen: 279 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
[mention]Leyhon[/mention]
Motorstroom is inderdaad het sterkste bij blokkering. Maar is wel bijna kortsluiting. Een beetje beweging toestaan is meer realistisch. Locken doe je eigenlijk nooit, of echt maar heel kort namelijk. Dit kun je meten aan de input van je BEC aan de accu dmv een stroomtang (gebruik ik liever) of een stevige multimeter. Zorg dat er geen servos enzo op je BEC zitten. Aan de output van de motor meten is zuiverder omdat je puur alleen de motor meet. Maar omdat een ESC tegenwoordig geen continu voltage uitstuurt maar een PWM signaal, is dat een beetje lastig meten. Dan heb je serieuze apparatuur nodig om daaruit nauwkeurig stroom te meten.
Motorstroom is inderdaad het sterkste bij blokkering. Maar is wel bijna kortsluiting. Een beetje beweging toestaan is meer realistisch. Locken doe je eigenlijk nooit, of echt maar heel kort namelijk. Dit kun je meten aan de input van je BEC aan de accu dmv een stroomtang (gebruik ik liever) of een stevige multimeter. Zorg dat er geen servos enzo op je BEC zitten. Aan de output van de motor meten is zuiverder omdat je puur alleen de motor meet. Maar omdat een ESC tegenwoordig geen continu voltage uitstuurt maar een PWM signaal, is dat een beetje lastig meten. Dan heb je serieuze apparatuur nodig om daaruit nauwkeurig stroom te meten.
- Patrick
- Donateur
- Berichten: 2058
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
- Locatie: Tilburg
- x 1 x 20
- Gegeven waarderingen: 303 keren
- Ontvangen waarderingen: 279 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Vanavond zijn de bandjes ook nog binnengekomen.
Met de hulp van een heeeeeel klein beetje Dreft, zat het allemaal zo inelkaar. Ik begon met iets teveel Dreft, en dan schiet alles weer even snel uitelkaar. Zonder Dreft is het onmogelijk.
Het geglim van de velgjes valt uiteindelijk wel mee. Ben er super blij mee.
Met de hulp van een heeeeeel klein beetje Dreft, zat het allemaal zo inelkaar. Ik begon met iets teveel Dreft, en dan schiet alles weer even snel uitelkaar. Zonder Dreft is het onmogelijk.
Het geglim van de velgjes valt uiteindelijk wel mee. Ben er super blij mee.
- daniel
- Donateur
- Berichten: 2327
- Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
- Locatie: Nijmegen
- x 1 x 16
- Gegeven waarderingen: 179 keren
- Ontvangen waarderingen: 293 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Ziet er super uit patrick
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
- x 1 x 13
- Gegeven waarderingen: 874 keren
- Ontvangen waarderingen: 1026 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Staan er goed onder!
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: MST CMX Sand Scorcher Build
- Garry
- Donateur
- Berichten: 2374
- Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
- Locatie: Gorinchem
- x 10
- Gegeven waarderingen: 80 keren
- Ontvangen waarderingen: 350 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Gaaf hoor.
Die ziet er echt goed uit mooi man.
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
Die ziet er echt goed uit mooi man.
Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk
- Gert-Jan
- Donateur
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
- Locatie: Swifterbant
- x 1 x 21
- Gegeven waarderingen: 154 keren
- Ontvangen waarderingen: 162 keren
Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX
Daar heb ik wel een speciale meter voor. Komt tussen de accu en auto/vliegtuig/enz. Gaat tot 100 ampère. Ik wil hem wel meenemen naar een meeting maar er zitten wel xt60 connectors aan.Patrick schreef: ↑04 dec 2018 22:04 @Leyhon
Motorstroom is inderdaad het sterkste bij blokkering. Maar is wel bijna kortsluiting. Een beetje beweging toestaan is meer realistisch. Locken doe je eigenlijk nooit, of echt maar heel kort namelijk. Dit kun je meten aan de input van je BEC aan de accu dmv een stroomtang (gebruik ik liever) of een stevige multimeter. Zorg dat er geen servos enzo op je BEC zitten. Aan de output van de motor meten is zuiverder omdat je puur alleen de motor meet. Maar omdat een ESC tegenwoordig geen continu voltage uitstuurt maar een PWM signaal, is dat een beetje lastig meten. Dan heb je serieuze apparatuur nodig om daaruit nauwkeurig stroom te meten.
Printjunkie
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten