Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Hier kun je de bouwverslagen plaatsen van je wagen.
Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Gert-Jan » 03 dec 2018 22:53

Ik zit in het zelfde schuitje Patrick. De wielmoer zit achter de velg en de velg zit vast met 5 boutjes.

Afbeelding
Printjunkie :mrgreen:

Gebruikersavatar
johanv
VIP
Berichten: 2462
Lid geworden op: 01 jun 2017 22:27
Locatie: Heerenveen
Participant x 6
Gegeven waarderingen: 598 keren
Ontvangen waarderingen: 299 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door johanv » 04 dec 2018 09:51

Desondanks wel super gave velgen!
Groeten Johan.

Waar het asfalt eindigd begint het avontuur :)

Leyhon
Pro Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
Locatie: gilze
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Leyhon » 04 dec 2018 16:20

Ziet er veel belovend uit.
Ben benieuwd hoe het rijdt
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX

Leyhon
Pro Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 28 okt 2017 13:29
Locatie: gilze
Participant x 17
Gegeven waarderingen: 4 keren
Ontvangen waarderingen: 2 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Leyhon » 04 dec 2018 16:31

Wat ik mij afvraag is: hoe kan ik weten of meten wat de maximale stroomopname is van de combinatie?
specifieker bijvoorbeeld een motor. moet ik deze blokkeren en dan maximaal aansturen d.m.v. mijn zender, zodat de regelaar de grootste stroom door stuurt?
De motor kan de meeste kracht leveren bij stilstand, hebben geleerden mij ooit wijsgemaakt.
Maar of dit ook realistisch is en of je deze meting zou moeten uitvoeren is de vraag.

Nominaal vragen wij inderdaad niet zo'n grote stromen.
Kijk maar naar de rijtijden die wij hanteren.
Wanneer je 35c nodig hebt dan ben je in een kwartier weer klaar.
Denk als we 5 Ampère nominaal gebruiken er dicht in de buurt zitten.
AXIAL RYFT/ TRAXXAS TRX-4 kit Ford F-150 RAPTOR / TRAXXAS TRX-4 GREY DEFENDER / VEROMA DIRTY WILLY / TAMIYA TA03-R Mobile-1 NSX

Gebruikersavatar
Patrick
Donateur
Berichten: 2058
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 303 keren
Ontvangen waarderingen: 279 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Patrick » 04 dec 2018 22:04

[mention]Leyhon[/mention]
Motorstroom is inderdaad het sterkste bij blokkering. Maar is wel bijna kortsluiting. Een beetje beweging toestaan is meer realistisch. Locken doe je eigenlijk nooit, of echt maar heel kort namelijk. Dit kun je meten aan de input van je BEC aan de accu dmv een stroomtang (gebruik ik liever) of een stevige multimeter. Zorg dat er geen servos enzo op je BEC zitten. Aan de output van de motor meten is zuiverder omdat je puur alleen de motor meet. Maar omdat een ESC tegenwoordig geen continu voltage uitstuurt maar een PWM signaal, is dat een beetje lastig meten. Dan heb je serieuze apparatuur nodig om daaruit nauwkeurig stroom te meten.

Gebruikersavatar
Patrick
Donateur
Berichten: 2058
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:30
Locatie: Tilburg
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 303 keren
Ontvangen waarderingen: 279 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Patrick » 04 dec 2018 22:11

Vanavond zijn de bandjes ook nog binnengekomen.

Met de hulp van een heeeeeel klein beetje Dreft, zat het allemaal zo inelkaar. Ik begon met iets teveel Dreft, en dan schiet alles weer even snel uitelkaar. :D Zonder Dreft is het onmogelijk.
Het geglim van de velgjes valt uiteindelijk wel mee. Ben er super blij mee.
P1040007.JPG
P1040009.JPG
De wielen even los onder de body.

Gebruikersavatar
daniel
Donateur
Berichten: 2327
Lid geworden op: 27 mei 2017 19:44
Locatie: Nijmegen
Organizer x 1Participant x 16
Gegeven waarderingen: 179 keren
Ontvangen waarderingen: 293 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door daniel » 04 dec 2018 22:13

Ziet er super uit patrick
JS ScaleTeamdriver
Axial SCX10 6x6 kamaz Typhoon-K(The Beast)
SCX-10.2 VW Schwimmwagen
TA-02 General lee
SCX-10.2 Lada Niva custom
MST-CMX GMC VAN(THE A-TEAM)
Mst Blazing Blazer .
LCG Benetton beetle
CC-01 (Willy Jeep)
Traxxas 4x4 vxl Quad

Gebruikersavatar
Cesco
Donateur
Berichten: 2786
Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
Locatie: Emmen
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 874 keren
Ontvangen waarderingen: 1026 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Cesco » 04 dec 2018 22:23

Staan er goed onder!

Gebruikersavatar
Garry
Donateur
Berichten: 2374
Lid geworden op: 05 sep 2018 16:35
Locatie: Gorinchem
Participant x 10
Gegeven waarderingen: 80 keren
Ontvangen waarderingen: 350 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Garry » 04 dec 2018 22:27

Gaaf hoor.
Die ziet er echt goed uit mooi man.

Verstuurd vanaf mijn HMA-L29 met Tapatalk

😎😁

Gebruikersavatar
Gert-Jan
Donateur
Berichten: 1404
Lid geworden op: 03 jun 2017 21:10
Locatie: Swifterbant
Organizer x 1Participant x 21
Gegeven waarderingen: 154 keren
Ontvangen waarderingen: 162 keren

Re: Mitsubishi Pajero Wagon - MST CFX

Bericht door Gert-Jan » 04 dec 2018 23:17

Patrick schreef: 04 dec 2018 22:04 @Leyhon
Motorstroom is inderdaad het sterkste bij blokkering. Maar is wel bijna kortsluiting. Een beetje beweging toestaan is meer realistisch. Locken doe je eigenlijk nooit, of echt maar heel kort namelijk. Dit kun je meten aan de input van je BEC aan de accu dmv een stroomtang (gebruik ik liever) of een stevige multimeter. Zorg dat er geen servos enzo op je BEC zitten. Aan de output van de motor meten is zuiverder omdat je puur alleen de motor meet. Maar omdat een ESC tegenwoordig geen continu voltage uitstuurt maar een PWM signaal, is dat een beetje lastig meten. Dan heb je serieuze apparatuur nodig om daaruit nauwkeurig stroom te meten.
Daar heb ik wel een speciale meter voor. Komt tussen de accu en auto/vliegtuig/enz. Gaat tot 100 ampère. Ik wil hem wel meenemen naar een meeting maar er zitten wel xt60 connectors aan.
Printjunkie :mrgreen:

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten