Wanda mag de route lezen, dus een bolletje-pijltje off-road routemap mag niet ontbreken.
Van internet een A4 voorbeeld gehaald, aangepast naar mijn eigen raceteam (69 Racing Team). Vervolgens terug geschaald naar 1/10, uitgeprint, gelamineerd. Stukje dik styrene iets groter uitgesneden. Geverfd. Voor en achter een route geplakt. Pen opgeofferd voor het veertje dat er in zit. Uitgemeten hoe die moest uitkomen, gaatjes geboord met een 1mm boortje. Veertje door de gaatjes geregen. Beetje geweatherd, want Willy was te wild geweest dus Wanda had haar cola over de route gekregen. Verf nog even in blanke lak gezet en voila met shoegoo in Wanda's hand geplaatst.
Daarna aardig wat werk gehad om het hele interieur in de rolkooi te krijgen, maar het is gelukt. Het is zeg maar heel krap allemaal. Onder de NOS fles zit een 2e lichtmodule verstopt. Ook nog een voorruit gemonteerd. Dat is een perspex plaatje dat heel slim zonder verdere montage geklemd kan worden. Verkoper op Ebay vind je hier: http://stores.ebay.com/bh9140?_trksid=p2047675.l2563 .
De montage van de gordels boven gedaan. Met een stukje krimpkous lussen gemaakt welke je over de rolkooistang in dak deel monteert.
De vaart zit er weer een beetje in. Tijd voor de body. Uitgangspunt is een nieuwe Axial Wraith Jeep Wrangler Poison Spyder body En hoewel ik die ook mooi vindt ga ik toch voor een iets andere look. Zoals de titel van dit topic al de hele tijd aangaf. Juist, True Fire!
Bye bye blue. Body op maat gemaakt voor de Knight Customs grille en van binnen en buiten zwart gespoten met Tamiya PS-5 zwart en een mattere look daarna gegeven door over het zwart een laag Tamiya PS-31 Smoke overheen te spuiten. Het zwart is vooral omdat er ook nog een skin wrap overheen komt en dit vult de plekken op waar de skin niet komt.
Even kijken hoe dat staat.
Daarna de body wrappen met een True Fire skin van Freqeskinz.com.
Achterlichten maken. Twee vierkantjes uitgesneden, stukje lexan erachter geplakt, met Tamiya clear red geschilderd en een Axial decal erop. Reepjes aluminiumfolie voor de omlijsting en een transparante decal over alles heen geplakt om alles extra te beschermen.
En dan is dit het effect. Lichtbucket erachter gefabriceerd. RPM achterlicht set voor een Traxxas Stampede die ik nog had liggen. Leds ook meteen in de buckets gemonteerd.
Hierna de aandacht naar de grille. Met een stukje styrene en de grille stickers van de Axial Wraith Jeep Wrangler Poison Spyder decal set een radiator look gemaakt. En alle leds al gemonteerd, alleen nog alle draden wegwerken en aansluiten.
Daarna mix en match en bestickerd met een mix van stickers van een aangekochte normale Axial Wraith decal set en de bij de body meegeleverde Axial Wraith Jeep Wrangler Poison Spyder decal set plus nog wat decals die bij diverse onderdelen zaten. Met Kyoso tape de deur en motorkap belijning gemaakt.
Even met de losse kap gefotografeerd, anders moeilijk te fotograferen. In echt wel te zien. Binnenkant deuren bestickerd. Kant Willy (rijder):
Ik loop even tegen een probleem aan. Hopenlijk weet iemand van jullie wat dit veroorzaakt en hoe op te lossen.
De 4wd werkt niet zoals behoord. Bij gas vooruit draaien de achterwielen de juiste kant op. Vooruit. Maar de voorwielen tegengesteld en dus achteruit. Dat geeft een interessant effect maar is niet zoals het hoort. Ik heb ongetwijfeld iets fout gedaan. Maar wat? Overbrenging in de vooras verkeerd om gemonteerd?
Laatst gewijzigd door Cesco op 07 mar 2018 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.