Als je handig bent met software, niet bang bent voor techniek en vooral de ruimte heb zal ik iedereen aanraden om zelf een printer te kopen. Ruimte is echt belangrijk want een printer hoor je en als deze 50 uur non stop staat te draaien gaat je partner klagenDustin schreef: ↑31 aug 2020 18:03 Ah okee, ja zat ook te kijken naar de bodies welke zij printen.
Kost +- $180-$200 voor een complete geprinte body.
De een zegt dat is erg duur, terwijl anderen het weer goedkoop vinden gezien de tijd die er in gaat zitten.
Ze moeten dan nog wel volledig in elkaar gezet en afgewerkt worden, afgewerkt beginnen ze bij de $300 o.i.d.
Maar als ik zelf een model laat printen door een partij in NL of Eu ben ik een veelvoud kwijt heb ik in het verleden al gezien.
Ik heb dan ook echt geen idee wat een gangbare prijs is voor een volledig geprinte body.

Bovenstaande prijs is niet heel gek. Ik vraag zelf een bedrag per uur en het aantal uren kan behoorlijk per model verschillen. Een beetje crawler body zit al gauw op 160 a 200 uur. Voor een ander in elkaar zetten en afwerken ga ik niet eens aan beginnen, veel te veel werk