Huidige progressie.
Hierboven is te zien dat de vooruit sticker niet echt mooi strak zit. Simpel opgelost. Het heldere glas deel eruit gesneden, nu ziet het glas er weer helder uit. Terwijl de raamrubber look behouden blijft. Idem bij beide voorste zijramen gedaan.
Zoals hierboven vermeld de motor wissel gedaan. Holmes Hobbies Crawlmaster Sport 550 12T.
Spur tanden hebben beste tijd gehad. Aan buitenste kanten al helemaal weggevreten.
Nieuwe spur is binnen. Wachten is op de spur pads.
Boom Racing overdrive is ook binnen. Dus dat wordt de volgende stap.
Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- coopertje
- Site Admin
- Berichten: 1230
- Lid geworden op: 27 mei 2020 11:51
- Locatie: Eindhoven
x 1
- Gegeven waarderingen: 550 keren
- Ontvangen waarderingen: 624 keren
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Ja, dan kan die weer de nodige kilometers maken. 
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
De spur pads begint een kleine soap te worden. Blijkt discountinued. Al bij drie shops besteld waar ze voorraad zouden moeten hebben en dan melding, sorry, toch niet. In heel Europa niets meer te vinden, alleen in de US nog. Tegen nodige verzendkosten.
Dus na een oproep en nog verder zoeken alternatieven gevonden.
Door @Gert-Jan gewezen op een Injora versie.
https://m.nl.aliexpress.com/item/400122 ... mainSearch
En zelf net nog een after market optie gevonden van Hot Racing. O.a. te vinden op AliExpress, EBay en Amazon.
Beide net besteld. Nu begint het grote wachten weer.
Dus na een oproep en nog verder zoeken alternatieven gevonden.
Door @Gert-Jan gewezen op een Injora versie.
https://m.nl.aliexpress.com/item/400122 ... mainSearch
En zelf net nog een after market optie gevonden van Hot Racing. O.a. te vinden op AliExpress, EBay en Amazon.
Beide net besteld. Nu begint het grote wachten weer.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Paar stappen verder gekomen.
Ooit al eens gemonteerd gezeten en opnieuw gemonteerd, een ooit op dit forum gewonnen set van Team DC, wat aluminium spul. Past mooi nu bij zilveren body.
Achter setje zat er niet bij, op AliExpress nagenoeg dezelfde gevonden, alleen merkloos.
Wat armor gemonteerd.
En halluluja, de spur pads zijn gearriveerd. Sterker nog, heb nu 4 sets van verschillende merken. Kan ik even voorruit. Gemonteerd en de transmissie weer in elkaar.
Ook dakrek voor de body is binnen, origineel Axial. Reservevelg besteld en binnen en met zelfde band gemonteerd op het dakrek. Op Alie een leuk Overland tasje gevonden en een gasflesje en een zonnepaneel 3D geprint en gemonteerd.
Het schiet al op nu.
Ooit al eens gemonteerd gezeten en opnieuw gemonteerd, een ooit op dit forum gewonnen set van Team DC, wat aluminium spul. Past mooi nu bij zilveren body.
Achter setje zat er niet bij, op AliExpress nagenoeg dezelfde gevonden, alleen merkloos.
Wat armor gemonteerd.
En halluluja, de spur pads zijn gearriveerd. Sterker nog, heb nu 4 sets van verschillende merken. Kan ik even voorruit. Gemonteerd en de transmissie weer in elkaar.
Ook dakrek voor de body is binnen, origineel Axial. Reservevelg besteld en binnen en met zelfde band gemonteerd op het dakrek. Op Alie een leuk Overland tasje gevonden en een gasflesje en een zonnepaneel 3D geprint en gemonteerd.
Het schiet al op nu.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Toevoeging scale detail. CChand window guards.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Wat aanpassingen gemaakt.
Reservewiel van roof rack naar achterop verplaats.
Bij de CChand window guards zit een spacer. Er ontbreekt een handleiding, dus had de spacers eerst aan de binnenkant van de body gemaakt. Aangepast naar buitenkant raam. Geeft iets meer 3D effect.
Ik had nog zilverkleurige Cesco RC stickers liggen. Die opgeplakt. Subtiel effect zo, zilver op zilver.
3D geprinte zonnepaneel opnieuw geprint en geverfd. Fractie kleiner zodat ik beter bij de body pins kan. Verder roof rack afgevuld met veel 3D geprinte scale accessoires voor een Overland look. O.a. Pelican cases, Front Runner cases, jerrycan, water jerrycans, gasflesje, schep en bijl en zandladders.
Twee scale matrasjes gemaakt uit foam en haarelastiken. En van haarelastiken en paperclips spanbandjes gemaakt. Op mijn YouTube kanaal heb ik video's staan hoe je dit zelf kan maken. Super simpel om zelf te doen en heel goedkoop. Als je via deze link doorbladert kom je de video's tegen: viewtopic.php?t=1100&start=20#p15326
Volgende stap. Lier, overdrive en verlichting monteren. Uitwegen en afstellen.
Verlichting moet ik nog wat op verzinnen. Bestelde Mytrickrc set is bij de post kwijtgeraakt. Geld terug gehad, dus moet opnieuw kijken of ik dezelfde set weer bestel of wat anders maak.
Reservewiel van roof rack naar achterop verplaats.
Bij de CChand window guards zit een spacer. Er ontbreekt een handleiding, dus had de spacers eerst aan de binnenkant van de body gemaakt. Aangepast naar buitenkant raam. Geeft iets meer 3D effect.
Ik had nog zilverkleurige Cesco RC stickers liggen. Die opgeplakt. Subtiel effect zo, zilver op zilver.
3D geprinte zonnepaneel opnieuw geprint en geverfd. Fractie kleiner zodat ik beter bij de body pins kan. Verder roof rack afgevuld met veel 3D geprinte scale accessoires voor een Overland look. O.a. Pelican cases, Front Runner cases, jerrycan, water jerrycans, gasflesje, schep en bijl en zandladders.
Twee scale matrasjes gemaakt uit foam en haarelastiken. En van haarelastiken en paperclips spanbandjes gemaakt. Op mijn YouTube kanaal heb ik video's staan hoe je dit zelf kan maken. Super simpel om zelf te doen en heel goedkoop. Als je via deze link doorbladert kom je de video's tegen: viewtopic.php?t=1100&start=20#p15326
Volgende stap. Lier, overdrive en verlichting monteren. Uitwegen en afstellen.
Verlichting moet ik nog wat op verzinnen. Bestelde Mytrickrc set is bij de post kwijtgeraakt. Geld terug gehad, dus moet opnieuw kijken of ik dezelfde set weer bestel of wat anders maak.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
3D geprinte ruitenwissers opgeplakt. Op verlichting na is de body klaar.
Verder de Boom Racing overdrive gemonteerd in de vooras. Deze zal voor 11,1% overdrive zorgen.
Alle electronica netjes gemonteerd en werkend gemaakt. Verlichting in voor en achterbumper weer werkend gemaakt.
En de reeds gemonteerde winch zat te dicht op de grille van de body waardoor de body niet goed op de body pins wilde. Dus nieuwe gaten in de voorbumper gemaakt. Winch halve centimeter naar voren gemonteerd en nu past alles goed.
Daarna mijn Flysky GT3C zender ingeregeld om zo alles van mijn zender te kunnen bedienen.
En dan is dit het resultaat tot nu toe.
Enige nog te doen is uitwegen, afstellen en verlichting regelen voor de body.
Verder de Boom Racing overdrive gemonteerd in de vooras. Deze zal voor 11,1% overdrive zorgen.
Alle electronica netjes gemonteerd en werkend gemaakt. Verlichting in voor en achterbumper weer werkend gemaakt.
En de reeds gemonteerde winch zat te dicht op de grille van de body waardoor de body niet goed op de body pins wilde. Dus nieuwe gaten in de voorbumper gemaakt. Winch halve centimeter naar voren gemonteerd en nu past alles goed.
Daarna mijn Flysky GT3C zender ingeregeld om zo alles van mijn zender te kunnen bedienen.
En dan is dit het resultaat tot nu toe.
Enige nog te doen is uitwegen, afstellen en verlichting regelen voor de body.
Laatst gewijzigd door Cesco op 05 dec 2023 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
-
- Pro Member
- Berichten: 767
- Lid geworden op: 11 sep 2019 16:19
- Locatie: Vries
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 287 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Netjes, en nu voor de tweede keer op naar de eerste kras 

Redcat Everest Gen 7 Pro
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit
Hobao DC-1 a.k.a. hobbelpaard
Ex-Real Range Rover Sport
Werk in uitvoering: TRX4-Sport kit
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Cesco's Axial SCX10.2 Jeep Cherokee
Vanavond een uitweeg, afstel en gewicht verplaats c.q. gewicht toevoeg sessie gehad.
Moet er eerlijk bij zeggen dat het reservewiel best wat gewicht naar achteren verplaatst. Weghalen is meest simpele voor verbeteren performance.
Maar dit wordt een trial setup en geen diehard crawler, dus het hoeft niet extreem naar crawler setup. En in dit geval wil ik ook een bepaalde scale look. Dus beetje schipperen tussen performance en scale looks.
Ik gebruik hiervoor een SkyRC corner weight scale systeem. Hiermee weeg je het totaal. Gewicht per hoek van de auto. En zie je de verdeling links en rechts, voor en achter.
Links en rechts liefst 50/50% gewichtsverdeling. Voor achter zo veel mogelijk tussen 50/50% en 60/40%. Hoe hoger richting 60% hoe beter het klimvermogen en hoe minder kans dat de auto achterover valt.
Ter vergelijking. Een standaard TRX-4 Sport scoort ongeveer 49/51% links/rechts en 48/52% voor/achter qua gewichtsverdeling. Wegen doe je met de accu en accu en alle accessoires waar je normaal gesproken mee rijdt.
De truc is verdelen van gewicht, uitproberen andere veren, afstellen preload schokdempers en als laatste als het nodig is toevoegen van gewicht.
Dus hoe scoort deze zonder verdere aanpassing?
Weging vooraf.
Dat is geen gek begin als je bedenkt dat er een reservewiel aan hangt. Zonder body en interieur is de score voor chassis zelf 60/40 voor/achter en 50/50% links/rechts. Geen gek begin.
Volgende stap is gewicht verplaatsen in de zin van meestal electronica verplaatsen en wat verder kan. Verder als wat finetunen op detail kom ik niet, dit zit al zo goed als maar kan. Hier kan ik niet echt veel meer aan doen. Dus door naar de schokdempers afstellen en een stripje balanceerlood rond de velgen.
Kijk. Daar is de eerste winst. Nu er niet veel meer te veranderen valt rest enige andere optie. Nog wat extra gewicht toevoegen. Ik heb de voorbumper nog wat verzwaard. En dat levert dit op.
Nog meer gewicht toevoegen is een optie om meer richting ideale trial setup te komen van 55/45%. Maar ik heb besloten om het anders te doen. Voor trial vind ik het zo wel goed. In gemiddeld bos zal dit prima gaan. (Overigens, chassis zonder body en interieur scoort na aanpassingen 50/50% links/rechts en 63/37% voor/achter aan gewichtsverdeling)
In een situatie dat ik echt een keer op crawler terrein ga rijden is de performance eenvoudig aan te passen naar 57/43% voor/achter door het reservewiel tijdelijk te verwijderen. Of beter gezegd tijdelijk te vervangen. Ik zal nog iets maken met een superlicht 3D print reservewiel met een foam erom en een reservewiel hoes erover. Foams heb ik nog genoeg, een Proline reservewiel goed heb ik ook nog liggen en een velg is zo geprint. Verder toevoegen gewicht is definitiever en kost weer extra budget.
Op die manier heb ik dan wel de (iets mindere) looks, maar niet het gewicht. Extra performance wanneer nodig. In trial (en uiteraard crawler) modus zal ook de overdrive meehelpen, denk dat ik zo best goed kan meekomen bij gemiddeld gebruik.
Beste van twee werelden.
Moet er eerlijk bij zeggen dat het reservewiel best wat gewicht naar achteren verplaatst. Weghalen is meest simpele voor verbeteren performance.
Maar dit wordt een trial setup en geen diehard crawler, dus het hoeft niet extreem naar crawler setup. En in dit geval wil ik ook een bepaalde scale look. Dus beetje schipperen tussen performance en scale looks.
Ik gebruik hiervoor een SkyRC corner weight scale systeem. Hiermee weeg je het totaal. Gewicht per hoek van de auto. En zie je de verdeling links en rechts, voor en achter.
Links en rechts liefst 50/50% gewichtsverdeling. Voor achter zo veel mogelijk tussen 50/50% en 60/40%. Hoe hoger richting 60% hoe beter het klimvermogen en hoe minder kans dat de auto achterover valt.
Ter vergelijking. Een standaard TRX-4 Sport scoort ongeveer 49/51% links/rechts en 48/52% voor/achter qua gewichtsverdeling. Wegen doe je met de accu en accu en alle accessoires waar je normaal gesproken mee rijdt.
De truc is verdelen van gewicht, uitproberen andere veren, afstellen preload schokdempers en als laatste als het nodig is toevoegen van gewicht.
Dus hoe scoort deze zonder verdere aanpassing?
Weging vooraf.
Dat is geen gek begin als je bedenkt dat er een reservewiel aan hangt. Zonder body en interieur is de score voor chassis zelf 60/40 voor/achter en 50/50% links/rechts. Geen gek begin.
Volgende stap is gewicht verplaatsen in de zin van meestal electronica verplaatsen en wat verder kan. Verder als wat finetunen op detail kom ik niet, dit zit al zo goed als maar kan. Hier kan ik niet echt veel meer aan doen. Dus door naar de schokdempers afstellen en een stripje balanceerlood rond de velgen.
Kijk. Daar is de eerste winst. Nu er niet veel meer te veranderen valt rest enige andere optie. Nog wat extra gewicht toevoegen. Ik heb de voorbumper nog wat verzwaard. En dat levert dit op.
Nog meer gewicht toevoegen is een optie om meer richting ideale trial setup te komen van 55/45%. Maar ik heb besloten om het anders te doen. Voor trial vind ik het zo wel goed. In gemiddeld bos zal dit prima gaan. (Overigens, chassis zonder body en interieur scoort na aanpassingen 50/50% links/rechts en 63/37% voor/achter aan gewichtsverdeling)
In een situatie dat ik echt een keer op crawler terrein ga rijden is de performance eenvoudig aan te passen naar 57/43% voor/achter door het reservewiel tijdelijk te verwijderen. Of beter gezegd tijdelijk te vervangen. Ik zal nog iets maken met een superlicht 3D print reservewiel met een foam erom en een reservewiel hoes erover. Foams heb ik nog genoeg, een Proline reservewiel goed heb ik ook nog liggen en een velg is zo geprint. Verder toevoegen gewicht is definitiever en kost weer extra budget.
Op die manier heb ik dan wel de (iets mindere) looks, maar niet het gewicht. Extra performance wanneer nodig. In trial (en uiteraard crawler) modus zal ook de overdrive meehelpen, denk dat ik zo best goed kan meekomen bij gemiddeld gebruik.
Beste van twee werelden.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten