Goed, het zijn hele kleine stapjes momenteel, met name omdat het veelal schilderwerk is dat veel laagjes op een klein oppervlak schilderen is. Ik ben de rijders momenteel aan het schilderen en intussen op niveau aangekomen dat alleen nog met een speld de details te schilderen zijn.
Voor wie ook eens een Tamiya Wild Willy rijder echt heel echt wil schilderen, hier staat een hele handige handleiding: https://www.tamiyaclub.com/willy.asp . Van primer tot oogvocht schilderen is ongeveer 20 lagen verf opbouwen

Ik heb de lijfjes intussen afgeschilderd, de hoofdjes zijn bijna klaar. De baclava (helmmuts) en de helm zelf moeten nog. Gezichtjes zijn klaar zo. Racepakken op de lijfjes eerst zwarte strepen in alle plooien geverfd. Dan wit erover heen. Plooien zijn dan al een fractie donkerder. Over het wit een grijze washtechniek laag gedaan om zo vuil te simuleren. In zo een open auto wordt zo een wit racepak natuurlijk snel vuil. Kraagjes en nog wat accenten aangebracht. Kleine decal. Op de handschoenen een subtiel man c.q. vrouw kleuraccent aangebracht. Is al weer aardig gelukt.

Omdat niet het schilderen, maar steeds goed laten drogen (zodat de kleuren niet door elkaar gaan lopen) het langste duurt. Tussendoor verder met andere dingen die nog moeten gebeuren.
Als eerste de NOS fles afgemaakt en gemonteerd. Geschilderd met o.a. chroomverf en aangekleed met wat decals die ik nog had. De bevestigingsvoetjes korter gemaakt, zodat het nu lijkt of de NOS fles verzonken gemonteerd zit. De hoek van het slangetje is met een heatgun voorzichtig onder een andere hoek gebogen. NOS fles komt van een Tamiya Wild Willy sprue.

Nog wat details van middenconsole en race klokken. Alles is straks verlicht. Met wat styrene zijn bekerhouders en frisdrank blikjes gemaakt en van antenne buis zijn rietjes gemaakt.

Het interieur is dus bijna af, maar ik ga nog 1 detail aanpassen. Aan de passagierskant komt nog een werkende voltmeter verwerkt. Idee heb ik hier vandaan: . Ik ben in afwachting van de bestelde voltmeter om dit detail af te maken. Ik zal zo snel kunnen zien hoe de status van de accu is en het geeft een extra leuk detail.
Ook al een start gemaakt met de voorkant van de Wraith. Ook die gaat aangepast worden. Ik ga een Axial Jeep Wrangler Wraith-Poison Spyder Rock Racer body gebruiken, echter zal die niet in de blauwe kleur blijven. Ik ga die aan de buitenkant zwart spuiten en daarna wrappen. De grille zal verwijderd worden en vervangen worden door een Knight Customs Jeep grille voor een Wraith. Ook komen er andere koplampen in.

Iemand die kan raden wat dit wordt?

Mudmonkey zocht een standaard Axial Wraith bumper, ik zocht iets dat de koplampen niet qua aanzicht blokkeerde en ook eventueel een bijpassende look zou geven. Wat de standaard bumper wel gaat doen. Plus ik wil nog een lier/winch kwijt en die is intussen ook gekocht. En Mudmonkey bood een geschikte bumper te koop aan, dus een ruil was snel afgesproken. Bij Dirk (Mudmonkey) zeer gastvrij ontvangen, lekker over de hobby gepraat en de ruil is gedaan. Dirk blij, ik blij.

Morgenavond weer verder schilderen aan de rijders en die af zien te krijgen.