Ik heb wat van de hoogte punten op een rijtje gezet :
AXIAL SCX-10 KRAZ 255 6X6 (the DUKE)
- Freddy
- VIP
x 18
- Gegeven waarderingen: 87 keren
- Ontvangen waarderingen: 111 keren
Re: AXIAL SCX-10 KRAZ 255 6X6 (the DUKE)
De laatste keer dat de Duke in actie kwam moest hij vroegtijdig het slagveld verlaten omdat 1 van de assen was vast gelopen .
Omdat de ZIL131 klaar is heb ik weer wat ruimte dus maar evevn de Duke op de operatietafel gelegd .

Ik had verwacht dat er een lagertje stuk was gelopen maar het euvel bleek toch iets ernstiger :

Het ziet er allemaal wel erg ernstig uit maar gelukkig heb ik alles nog nieuw op de plank liggen dus ..........nieuwe klok erin en alle lagers vernieuwd :

Nu rijd hij weer als nieuw !!!

Opzich valt het dus nog wel mee de as is al 3 jaar niet meer open geweest en aangezien hoe zwaar ik hem heb mishandeld valt dit dus nog erg mee .

Omdat de ZIL131 klaar is heb ik weer wat ruimte dus maar evevn de Duke op de operatietafel gelegd .

Ik had verwacht dat er een lagertje stuk was gelopen maar het euvel bleek toch iets ernstiger :

Het ziet er allemaal wel erg ernstig uit maar gelukkig heb ik alles nog nieuw op de plank liggen dus ..........nieuwe klok erin en alle lagers vernieuwd :

Nu rijd hij weer als nieuw !!!

Opzich valt het dus nog wel mee de as is al 3 jaar niet meer open geweest en aangezien hoe zwaar ik hem heb mishandeld valt dit dus nog erg mee .

alias Joehoncho
- Freddy
- VIP
x 18
Ik was de looks van de Duke toch wel een beetje beu en ik wou wel eens wat nieuws .
Met de dremel bij de hand is dan de keus snel gemaakt :

De nieuwe breedte van de spatborden proberen te bepalen :

Maar aangezien ik ineens een ander idee kreeg met de bouw de hele vloer maar gesloopt :

De ingeving die ik kreeg was deze :

Met de dremel bij de hand is dan de keus snel gemaakt :

De nieuwe breedte van de spatborden proberen te bepalen :

Maar aangezien ik ineens een ander idee kreeg met de bouw de hele vloer maar gesloopt :

De ingeving die ik kreeg was deze :

alias Joehoncho
- Freddy
- VIP
x 18
- Freddy
- VIP
x 18
En weer een stukje opgeschoten .
De vloer en de rongen geplaatst :

En nieuwe treeplanken gemaakt :

Alleen nog wat afwerken en dan kan ik hem spuiten :

De vloer en de rongen geplaatst :

En nieuwe treeplanken gemaakt :

Alleen nog wat afwerken en dan kan ik hem spuiten :

alias Joehoncho
- Freddy
- VIP
x 18
- Freddy
- VIP
x 18
De Kraz is bijna klaar , gisteren van vriend Johan v/d V. een stuk rubber opgestuurd gekregen en gelijk aan de spatborden gemaakt :

Ook gelijk een nieuwe bredere spatlap gemaakt :

Zo als hij er nu bij staat :

Ook gelijk een nieuwe bredere spatlap gemaakt :

Zo als hij er nu bij staat :

alias Joehoncho
- Freddy
- VIP
x 18
In het verleden heb ik diorama's gebouwd en toen maakte ik mijn eigen bomen van ijzerdraad en kit , alleen was dat in 1:35 .
Met wat schaal vergroting zou het toch moeten kunnen , was mijn gedachte , wat in in 1:35 kan vast ook wel in 1:10 .
Bij de bouwmarkt een paar lengtes isolatieslangen voor buizen gehaald , het hout had ik al in huis dus.....................
Eerst maar even de isolatie op ongeveer de lengte gesneden en vervolgens 30 berkehouten plakken gezaagd .
Mijn goede oude bus met houtlijm erbij en plakken met die handel :

De klosjes op diameter geschuurd :

Met kit behandeld :

Allemaal verschillende restjes bruine verf bij elkaar in een bakje gedaan (niet doorgeroerd) :

Voordat de verf droog is behandeld met wat pigment poeder :

En klaar :

Met wat schaal vergroting zou het toch moeten kunnen , was mijn gedachte , wat in in 1:35 kan vast ook wel in 1:10 .
Bij de bouwmarkt een paar lengtes isolatieslangen voor buizen gehaald , het hout had ik al in huis dus.....................
Eerst maar even de isolatie op ongeveer de lengte gesneden en vervolgens 30 berkehouten plakken gezaagd .
Mijn goede oude bus met houtlijm erbij en plakken met die handel :

De klosjes op diameter geschuurd :

Met kit behandeld :

Allemaal verschillende restjes bruine verf bij elkaar in een bakje gedaan (niet doorgeroerd) :

Voordat de verf droog is behandeld met wat pigment poeder :

En klaar :

alias Joehoncho
- Freddy
- VIP
x 18
Ik heb bij de Kraz ook een aanhanger maar die past er nu de truck verbouwd is niet echt meer bij :

Dus de dremel gevat en toen slopen met die handel :

Een paar rongen gemaakt :

Even uitmeten :

En er op gelijmd :

Kleurtje er op :

Beetje zwart er bij :

Aangezien ik nog al wat vragen heb ontvangen over hoe ik de boomstammen maak , heb ik even de moeite genomen en wat meer foto's gemaakt .
Benodigdheden :
- stuk hout (tak) , bij voorkeur een stuk gedroogd berken i.v.m. het gewicht
- houtlijm
- leiding isolatie slang
- acrylaat kit
- verf diverse soorten en kleuren
Van de berken tak zaag ik een flink aantal plakken , niet te dik , een centimeter is dik genoeg .
Deze plakken met houtlijm op de isolatie slang lijmen , ik doe dit met houtlijm omdat bij bijna alle lijmsoorten het isolatie materiaal oplost en dus als sneeuw voor de zon verdwijnt .

Als de lijm droog is steek ik ze met een houtbeitel ongeveer op maat en vervolgens schuur ik ze op maat :

Vervolgens beschilder ik met een groot penseel de buizen met de acrylaat kit , niet te netjes maar altijd in de lengte richting :

Als de kit droog is kunnen ze beschilderd worden .
Als verf gebruik ik verschillende soorten en kleuren , van Revell email verf tot Valejo , dit gooi ik door elkaar in een bakje (niet door roeren) .
De kleuren zijn allemaal verschillend en gaan van licht bruin tot zwart .

Omdat de verf niet door geroerd is en de verschillende verf soorten slecht met elkaar mengen word het juist lekker rommelig :

Als de verf nog niet helemaal droog is (pikt nog) ga ik er over heen met pigmentpoeder , normaal moet er om het permanent te maken blanke lak over heen maar hier door verdwijnt een groot gedeelte van het effect maar omdat de verf nog niet goed droog is hecht het peder aan de verf en is blanke alk niet nodig .
Het poeder met een kwast in borstelen , neem hiervoor een wat oudere kwast omdat het poeder nogal schuurt en dus de kwast sloopt .

En klaar :

Het totaal plaatje :

Dus de dremel gevat en toen slopen met die handel :

Een paar rongen gemaakt :

Even uitmeten :

En er op gelijmd :

Kleurtje er op :

Beetje zwart er bij :

Aangezien ik nog al wat vragen heb ontvangen over hoe ik de boomstammen maak , heb ik even de moeite genomen en wat meer foto's gemaakt .
Benodigdheden :
- stuk hout (tak) , bij voorkeur een stuk gedroogd berken i.v.m. het gewicht
- houtlijm
- leiding isolatie slang
- acrylaat kit
- verf diverse soorten en kleuren
Van de berken tak zaag ik een flink aantal plakken , niet te dik , een centimeter is dik genoeg .
Deze plakken met houtlijm op de isolatie slang lijmen , ik doe dit met houtlijm omdat bij bijna alle lijmsoorten het isolatie materiaal oplost en dus als sneeuw voor de zon verdwijnt .

Als de lijm droog is steek ik ze met een houtbeitel ongeveer op maat en vervolgens schuur ik ze op maat :

Vervolgens beschilder ik met een groot penseel de buizen met de acrylaat kit , niet te netjes maar altijd in de lengte richting :

Als de kit droog is kunnen ze beschilderd worden .
Als verf gebruik ik verschillende soorten en kleuren , van Revell email verf tot Valejo , dit gooi ik door elkaar in een bakje (niet door roeren) .
De kleuren zijn allemaal verschillend en gaan van licht bruin tot zwart .

Omdat de verf niet door geroerd is en de verschillende verf soorten slecht met elkaar mengen word het juist lekker rommelig :

Als de verf nog niet helemaal droog is (pikt nog) ga ik er over heen met pigmentpoeder , normaal moet er om het permanent te maken blanke lak over heen maar hier door verdwijnt een groot gedeelte van het effect maar omdat de verf nog niet goed droog is hecht het peder aan de verf en is blanke alk niet nodig .
Het poeder met een kwast in borstelen , neem hiervoor een wat oudere kwast omdat het poeder nogal schuurt en dus de kwast sloopt .

En klaar :

Het totaal plaatje :

alias Joehoncho