Toch waren er twee verbeterpunten. Als eerste de sliders, die hebben we er beide op SuperScale afgehaald. Te groot en het werkte niet.
Intussen hiervoor een andere oplossing bedacht.
Originele MST sliders, maar dan wel aangepast. Ingekort, steunen aangepast en dan krijg je dit.
Voor mijn broer zijn MST CMX Sand Scorcher ook een setje gemaakt. Plastic glijdt ook beter over zand, stenen en zo.
Tweede is de body. Of beter gezegt de verf die er spontaan af komt. Ergens in mix kunstof primer, gewone primer en de oranje kleur is iets wat niet lekker met elkaar reageert. Gevolg. Hele stukken verf komen eraf. Ik heb alle stappen juist gedaan. Schuren, ontvetten, spuiten en dagen laten drogen voor de volgende primer of verf erop. Helaas werkt het toch niet met elkaar.
Vreemd. Want ik had hiervoor met dezelfde primers en lak wel succes met spuiten van een zender.
Nu had ik drie keuze's.
1. Alle kale plekken een roestbehandeling geven. Niet echt de look die ik voor ogen had en het werd snel duidelijk dat ik dan na elke rit kan bijwerken.
2. Body schuren en overnieuw beginnen. Maar veel werk en wat als er nu iets in plastic zit die weer invloed heeft op nieuwe verflagen?
3. Nieuwe body kopen en overnieuw beginnen.
Ik heb gekozen voor optie 3. Scheelt werk en kan direct door naar spuitproces. En dit keer gebruik ik Tamiya primer en spuitbussen i.p.v. normale lak de vorige keer.
Dus... Zelfde idee. Bijna zelfde uitvoering.
Nu bezig met alle details aanbrengen. Interieur wordt hergebruikt. Louvres in achteruit, spiegels. Alleen de verlichting moet ik opnieuw maken.