Axial RR10 Bomber
-
- Member
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 04 jan 2018 14:30
- Locatie: Heemstede
x 1
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 0
Re: Axial RR10 Bomber
hotglue is je vriend. Dat vult ook een beetje op in tegenstelling tot secondelijm.
FMS FCX10 LC80 | Axial FCX24 Bronco | Orlandoo Hunter Jeep Rubicon 1:35 | Rocksta Basher 1:24
-
- Donateur
- Berichten: 2076
- Lid geworden op: 02 jun 2017 23:49
- Locatie: Medemblik
x 18
- Gegeven waarderingen: 18 keren
- Ontvangen waarderingen: 38 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Ik zou proberen om een sort zwart dekseltje te maken die het spul vast klemt van achter
Altijd handig als ze een keer er uit moeten
Altijd handig als ze een keer er uit moeten
-
- Donateur
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
- Locatie: Spijkenisse
x 1
- Gegeven waarderingen: 121 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Dekseltje vind ik een goed idee!
Zal ik binnenkort eens mee gaan hobbyen, kijken waar ik het van kan maken
Zal ik binnenkort eens mee gaan hobbyen, kijken waar ik het van kan maken
- Josboss
- Member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 06 okt 2017 19:47
- Locatie: Limburg
x 2
- Gegeven waarderingen: 0
- Ontvangen waarderingen: 12 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Ziet goed uit. Ben zelf ook met een bomber bezig. Super wagen van jou ziet goed uit. Heb net paneel gemaaktDustin schreef:Gisteren de verlichting en receiver switch ingebouwd:

Nog nog iets voor de binnen kant
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
-
- Donateur
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
- Locatie: Spijkenisse
x 1
- Gegeven waarderingen: 121 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Ziet er ook goed uit zeg!
Er zit nu alleen nog een ratel in de achteras, ik vermoed de BoomRacing "HD" diff of pinion gear niet goed meer.
Deze van de week even nakijken, hij moet wel mee naar de WTT
Ik heb verder nog zat plannen met de Bomber
Zit een bak aan BoomRacing spul op, maar daar ben ik niet tevreden over, al een aantal delen weg kunnen gooien omdat ik de bijgeleverde schroeven heb moeten los slopen aangezien je die zo kapot draait en daarbij dus ook het onderdeel gesloopt heb.
Ik heb het nu net een jaar en zit al enorme speling op de links dus die wil ik langzaam aan gaan vervangen voor betere van Incision.
Deze hebben ook mooi vervangbare rod-ends, de BoomRacing HD links niet.
Ik vind hem vrij lastig in lage snelheid te houden, dus zat te denken aan een 2-speed, maar ik heb nu tijdelijk weer de simpele RTR zender omdat mijn eigen zender het begeven heeft en dat scheelt al enorm in de controle op lage snelheid.
Blijkbaar was mijn eigen zender dus al een hele tijd niet helemaal lekker meer.
Aankomende WTT dus even met een basic zender proberen en kijken of het blijft schelen in de controle.
Daarna dus eerst een nieuwe goeie zender als prio 1, ga dan meteen weer voor een stickzender, vroeger altijd gereden en vind ik toch een stuk fijner.
Verlichting is nu zo goed als klaar, wil alleen nog een LED bar op het dak.
Na de WTT gaat hij weer eens helemaal uit elkaar voor groot onderhoud, kijken hoe hij zich verder heeft gehouden na een jaar rijden en 2 WTT dagen.
De regelaar zit nu voorin onder de kap en de ontvanger achterin de fuel cell.
Maar met onderhoud is dit niet handig omdat dat in de rolkooi blijft zitten en ik overal draden heb, ik ga dit dan waarschijnlijk ook weer naar het chassis zelf verplaatsen zodat ik de bedrading netjes kan wegwerken en de rolkooi gemakkelijk los kan halen zonder te rommelen met de bekabeling.
Dan kan ik ook meteen de bekabeling van de verlichting netjes maken en hoef ik enkel nog maar 1 stekker van de verlichting los te halen met onderhoud.
Er zit nu alleen nog een ratel in de achteras, ik vermoed de BoomRacing "HD" diff of pinion gear niet goed meer.
Deze van de week even nakijken, hij moet wel mee naar de WTT

Ik heb verder nog zat plannen met de Bomber

Zit een bak aan BoomRacing spul op, maar daar ben ik niet tevreden over, al een aantal delen weg kunnen gooien omdat ik de bijgeleverde schroeven heb moeten los slopen aangezien je die zo kapot draait en daarbij dus ook het onderdeel gesloopt heb.
Ik heb het nu net een jaar en zit al enorme speling op de links dus die wil ik langzaam aan gaan vervangen voor betere van Incision.
Deze hebben ook mooi vervangbare rod-ends, de BoomRacing HD links niet.
Ik vind hem vrij lastig in lage snelheid te houden, dus zat te denken aan een 2-speed, maar ik heb nu tijdelijk weer de simpele RTR zender omdat mijn eigen zender het begeven heeft en dat scheelt al enorm in de controle op lage snelheid.
Blijkbaar was mijn eigen zender dus al een hele tijd niet helemaal lekker meer.
Aankomende WTT dus even met een basic zender proberen en kijken of het blijft schelen in de controle.
Daarna dus eerst een nieuwe goeie zender als prio 1, ga dan meteen weer voor een stickzender, vroeger altijd gereden en vind ik toch een stuk fijner.
Verlichting is nu zo goed als klaar, wil alleen nog een LED bar op het dak.
Na de WTT gaat hij weer eens helemaal uit elkaar voor groot onderhoud, kijken hoe hij zich verder heeft gehouden na een jaar rijden en 2 WTT dagen.
De regelaar zit nu voorin onder de kap en de ontvanger achterin de fuel cell.
Maar met onderhoud is dit niet handig omdat dat in de rolkooi blijft zitten en ik overal draden heb, ik ga dit dan waarschijnlijk ook weer naar het chassis zelf verplaatsen zodat ik de bedrading netjes kan wegwerken en de rolkooi gemakkelijk los kan halen zonder te rommelen met de bekabeling.
Dan kan ik ook meteen de bekabeling van de verlichting netjes maken en hoef ik enkel nog maar 1 stekker van de verlichting los te halen met onderhoud.
- Cesco
- Donateur
- Berichten: 2830
- Lid geworden op: 03 okt 2017 13:09
- Locatie: Emmen
x 1
x 13
- Gegeven waarderingen: 900 keren
- Ontvangen waarderingen: 1056 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Dustin, deze video van Hemistorm zijn Bomber wel eens gezien. Best cool met zo'n andere kap voor een unieke look.
Laatst gewijzigd door Cesco op 26 mei 2018 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Cesco RC Youtube / Cesco RC Instagram / Cesco's RC Collectie / Actueel bouwverslag: Tracrawler Build
-
- Donateur
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
- Locatie: Spijkenisse
x 1
- Gegeven waarderingen: 121 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Ja die ken ik inderdaad.
Erg mooi maar niet mijn ding.
Yeti bodies schijnen ook te passen maar dan zit je met de lipo wissel.
Zou namelijk de ProLine Jeep voor de Yeti wel er op willen hebben.
Erg mooi maar niet mijn ding.
Yeti bodies schijnen ook te passen maar dan zit je met de lipo wissel.
Zou namelijk de ProLine Jeep voor de Yeti wel er op willen hebben.
-
- Donateur
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
- Locatie: Spijkenisse
x 1
- Gegeven waarderingen: 121 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Axial RR10 Bomber
De WTT heeft gisteren even wat roet in het eten gegooid m.b.t. de plannen voor de Bomber...
In de Bomber houden de PowerHD 20kg servos het geen dag WTT rijden vol.
Gisteren weer een PowerHD 20kg servo gesloopt, vorige WTT ook al, en tussendoor ook nog 1.
Ze gaan allemaal op exact dezelfde manier kapot bij mij dus die koop ik niet meer....

De middelste grote gear zit de zilveren bus ingeperst en deze gaat doordraaien.
Gelukkig wel pas net over de helft van de laatste route, dus wel een groot deel van de WTT kunnen rijden.
Komt nu een Savöx 1283SG in, schijnt een enorm goede servo voor de Bomber te zijn, en ook nog niets eens zo gek duur.
Inmiddels al bijna voor het zelfde geld aan PoweHD servo's gesloopt
En daarnaast nog steeds een nieuwe zender nodig, minimaal 4-kanaals, het liefst meer, dus dat zijn 2 zaken welke nu eerst voorrang gaan hebben.
In de Bomber houden de PowerHD 20kg servos het geen dag WTT rijden vol.
Gisteren weer een PowerHD 20kg servo gesloopt, vorige WTT ook al, en tussendoor ook nog 1.
Ze gaan allemaal op exact dezelfde manier kapot bij mij dus die koop ik niet meer....

De middelste grote gear zit de zilveren bus ingeperst en deze gaat doordraaien.
Gelukkig wel pas net over de helft van de laatste route, dus wel een groot deel van de WTT kunnen rijden.
Komt nu een Savöx 1283SG in, schijnt een enorm goede servo voor de Bomber te zijn, en ook nog niets eens zo gek duur.
Inmiddels al bijna voor het zelfde geld aan PoweHD servo's gesloopt



En daarnaast nog steeds een nieuwe zender nodig, minimaal 4-kanaals, het liefst meer, dus dat zijn 2 zaken welke nu eerst voorrang gaan hebben.
-
- Donateur
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 28 aug 2017 13:29
- Locatie: Spijkenisse
x 1
- Gegeven waarderingen: 121 keren
- Ontvangen waarderingen: 89 keren
Re: Axial RR10 Bomber
Gisteren begonnen de Bomber uit elkaar te halen.

De tandwielen van de servo is echt niets van over, meerdere helemaal kapot.
Daarnaast is ook de PowerHD servo arm krom, voor mij dus geen PowerHD spullen meer.
Stuurlink is ook lichtjes krom, eigenlijk alleen te merken als ik hem op een vlakke ondergrond neerleg.
Ook heb ik het idee dat een van m'n Boom Racing CVD's iets krom is aangezien 1 wiel wel erg veel zwabbert, kan uiteraard ook in de foams zitten, maar daar heb ik nog niet verder naar gekeken.
De centrale gearbox is nog steeds enorm soepel en stil, hier ga ik dan ook niets aan doen.
Voor en achterassen draaien verder ook nog steeds goed soepel.
Ratel in de achteras kwam omdat ik achter wel de shim tussen ring gear en locker had geplaatst, voor had ik dit niet gedaan en deze draaide geluidloos.
Shim verwijderd en draait weer als een zonnetje.
Vanavond verder met nalopen.
Na de vakantie een nieuwe zender, servo, servo arm en links bestellen, heb wel al besloten wat dat allemaal gaat worden.
- FrSky Taranis X9D Plus SE
- Savöx 1283SG
- Vanquish 24mm servo arm
- Vanquish/Incision stainless steel links
Besloten mijn TRX4 weer te verkopen en me voorlopig enkel te richten op de Bomber, ding gaat nog geld zat kosten
Vriend van me had de TRX4 tijdens de WTT geleend en hij zal hem waarschijnlijk ook overnemen van me aangezien het toch wel erg leuk is
Wat betekent dat er tzt weer een leuk stukje budget vrijkomt voor de Bomber

De tandwielen van de servo is echt niets van over, meerdere helemaal kapot.
Daarnaast is ook de PowerHD servo arm krom, voor mij dus geen PowerHD spullen meer.
Stuurlink is ook lichtjes krom, eigenlijk alleen te merken als ik hem op een vlakke ondergrond neerleg.
Ook heb ik het idee dat een van m'n Boom Racing CVD's iets krom is aangezien 1 wiel wel erg veel zwabbert, kan uiteraard ook in de foams zitten, maar daar heb ik nog niet verder naar gekeken.
De centrale gearbox is nog steeds enorm soepel en stil, hier ga ik dan ook niets aan doen.
Voor en achterassen draaien verder ook nog steeds goed soepel.
Ratel in de achteras kwam omdat ik achter wel de shim tussen ring gear en locker had geplaatst, voor had ik dit niet gedaan en deze draaide geluidloos.
Shim verwijderd en draait weer als een zonnetje.
Vanavond verder met nalopen.
Na de vakantie een nieuwe zender, servo, servo arm en links bestellen, heb wel al besloten wat dat allemaal gaat worden.
- FrSky Taranis X9D Plus SE
- Savöx 1283SG
- Vanquish 24mm servo arm
- Vanquish/Incision stainless steel links
Besloten mijn TRX4 weer te verkopen en me voorlopig enkel te richten op de Bomber, ding gaat nog geld zat kosten

Vriend van me had de TRX4 tijdens de WTT geleend en hij zal hem waarschijnlijk ook overnemen van me aangezien het toch wel erg leuk is

Wat betekent dat er tzt weer een leuk stukje budget vrijkomt voor de Bomber
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten