Vandaag moest nog een paar kleine dingetjes doen aan de Kamaz zodat hij morgen weer top fit is .
De Kamaz had erg veel speling op de bovenste kogel van de achteras , dit had ik afgelopen woensdag even profesorisch gerepareerd met een pennenveer .
Om het even goed tekunnen repareren maar even de hele achteras er onder uit gesleuteld .
Ik wou ook even kijken of de kruiskoppelingen van de aandrijfas nog goed was maar toen bleek dat de as helemaal niet meer rond kon , hij zat dus echt muur vast .
Dus eerst de hele as maar even uit elkaar gegooid , wat blijkt , de hele as vol met bagger :
De lagers waren dus kompleet vast geroest , daarom maar even het magazijn in gedoken en wat vervangende onder delen bij elkaar gezocht . Nieuwe lagers een nieuw dif .
En klarr is klara :
Het volgende klusje waren de wielen van de Kamaz . Ik had al langere tijd mijn bedenkingen bij de velgen .
Omdat ik toch de nieuwe wielen voor de MAZ537 op de plank had liggen even aan het passen geweest :
En ik vind ze veel mooier staan alleen moeten ze nog aangepast worden , dus een mooie manier om alvast te oefennen voor hoeze moeten worden op de MAZ , dan moet ik er 8 ziet te fabriceren .
Eerst maar een aantal schijven gezaagd :
8 grote en 4 kleintjes :
1 grote schijf in de velg gelijmd :
De ander grote in de beatlock ring :
De kleine schijven worden een soort wieldoppen , de styreen bij vast exact in de grotere :
Even een kleurtje erop :
En gemonteerd :
Het eind resultaat :
En zo was het :