volgens de bouwbeschrijving en een 'building the Real EX CRawler' op YouTube (overigens niet heel erg duidelijk met die dikke vingers voor het gebeuren

Begrijp ik het nou goed en heb je die ball stud's in die stuurarmen geperst? Dat zou de schade in ieder geval wel verklaren, maar die dingen horen daar absoluut niet in. Ik vrees dat je de beschrijving verkeerd geïnterpreteerd hebt...JurjenF schreef: ↑07 okt 2021 10:24 Dat gemiste schroefje was niet bijgeleverd. Wordt samen met nog een missing screw nagestuurd.
Dat van die scheurtjes heb ik niet opgemerkt en nee, ik draai in kunststof nooit iets te vast. Ik denk dat het door die 'ball studs'komt, die gingen er nogal 'zwaar' in. Bedankt voor het opmerken want ik had het niet gezien. Ga maar weer de strijd aan met al die formulieren en gedoe met HobbyKing om te proberen die onderdelen te bemachtigen. Eerst maar eens met epoxy proberen te repareren.
Ik ben hier net weer mee bezig geweest. Zelfde ervaring hier. Had het in eerste instantie opgelost door shims toe te voegen onder de E-clip. Dat resulteerde in behoorlijk luidruchtige transmissie. Afgelopen dagen alles weer uit elkaar gehaald en deze nu weggehaald. Veel meten en tot conclusie gekomen dat het volgens de handleiding monteren beste werkt. Zoals Willem eerder in dit topic ook aangeeft. Het komt dan goed.JurjenF schreef: ↑01 okt 2021 19:43De speling van de hoofdas_01 by Jurjen Fellinger, on Flickr
De speling van de hoofdas_02 by Jurjen Fellinger, on Flickr
Begonnen met de versnellingsbak van de Jeep. Nu valt mij het volgende op : op foto 1 volgens mij de positie van de as met kogellager zoals het hoort.
Foto 2 toont de speling die er zit tussen het huis en het ronseltandwiel in het huis. Het lager komt mee naar buiten. Dat kan m.i. niet echt zo horen maar zo staat het wel in de handleiding. Misschien weet/heeft Cesco een oplossing? Ik kan het niet echt terugz.ien op de bouwvideo nml
Ik heb ook net de remschijven vervangen voor metalen. De plastic versie van 3Racing slijt heel snel en zijn voor sommige velgen net te groot in diameter.JurjenF schreef: ↑03 okt 2021 14:08 https://nl.aliexpress.com/item/32911882 ... 1672%22%7D
Even de bijgevoegde remschijfjes bekeken. die gaan het niet worden dus. Vervolgens bovenstaande schijfjes besteld. Volgens mij passen die wel. Véél mooier. De remklauwen kan ik wel inzetten na ze even zwart te hebben geverfd.
En dan is het wachten op de bestelde wielen :
https://nl.aliexpress.com/item/10050032 ... 2e0effRCKM
Die komen tot nu toe het dichtst bij de originele velgen. Alleen jammer dat je ze niet p.st. kunt bestellen. Ter vervanging van het reservewiel achterop.
En ik heb nergens GoodYear Wrangler AT banden gevonden dus dan worden het de Bridgestones. Wel aan de prijs maar ziet er beter uit. Vind ik.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten