Alle electronica, op de servo na, die ik gebruikt heb was uit de "had ik nog liggen"-categorie:
- SURPASS HOBBY Platinum 3650 3100KV motor
- Hobbywing EZRun WP-60A ESC
- JX DC5821LV Servo
- Radiolink R4EH-H Receiver
- Radiolink RC3S Transmitter
Oorspronkelijk was ik van plan de HPI SS-20WR servo (oorspronkelijk uit mijn HPI Racing Bullet Flux MT), maar deze leek me toch wat aan de zwakke kant. Maar goed, dan heb ik alvast een waterbestendige schakelservo liggen mocht ik ooit een 2-speed in willen bouwen.
De 3100KV motor was oorspronkelijk bedoeld voor m'n buggy, maar ja, toen de levering vertraagd was kreeg ik het lumineuze idee om de 5500KV uit mijn gefaalde toerwagen-reanimatieproject in die buggy te stoppen, en dat bleek wel een prettige combinatie te zijn, dus de 3100KV verdween zo uit het postpakket op de plank.
Ik ben wel van plan om op den duur een motor/ESC in de SCX10 2 te bouwen die iets beter geschikt is voor deze toepassing, maar voor nu is het budget ver op, dus doe ik het hier maar even mee. Maar ja, in een keer klaar is ook maar zo saai, dan had ik net zo goed een RTR kunnen kopen
Misschien koop ik als budget oplossing nog wel een ander, iets rustiger motortje voordat ik uiteindelijk mijn spaarvarken aan de Castle-goden offer. En ik kan natuurlijk ook nog even in de tandwielenbak gaan rommelen en kijken of ik iets heb wat er in past en de reductie een beetje aanpast.
De souplesse is trouwens helemaal zo verkeerd nog niet (de motor niet optimaal, maar zeker bruikbaar), nu de punch-rate van de ESC op de laagste stand staat en de throttle curve van de zender wat minder lineair ingesteld staat.