Axial onderdelen

Alles met betrekking tot Crawler & Scalers kun je hier posten.
Mud monkey
Donateur
Participant x 18
Gegeven waarderingen: 18 keren
Ontvangen waarderingen: 38 keren

Re: Axial onderdelen

Bericht door Mud monkey » 28 jan 2018 14:48

Hoi Cesco ja net de reactie was of ik de locale distribitur al had geprobeerd , en een lijst van internationale distribituren
De onderdelen worden gewoon nog gemaakt , en ze strefeen er na om zo goed mogelijk alles op voorraad te hebben

Cesco
Donateur
Organizer x 1Participant x 13
Gegeven waarderingen: 900 keren
Ontvangen waarderingen: 1056 keren

Bericht door Cesco » 28 jan 2018 20:47

Het blijft vreemd dat meerdere shops dan niet aan voorraad kunnen komen. Eergisteren nog bij Romulco/GearRC geweest en het er over gehad. Hij is gestopt met Axial omdat het zo slecht leverbaar is.

TopRC en Minos zeiden hetzelfde. Dan zal het probleem bij de NL importeur liggen.

Mud monkey
Donateur
Participant x 18

Bericht door Mud monkey » 29 jan 2018 10:03

Ja en als je op de internationale lijst kijk heb Nederland geen importeur maar gaat het via België

Patrick
Donateur
Organizer x 1Participant x 20
Gegeven waarderingen: 318 keren
Ontvangen waarderingen: 292 keren

Bericht door Patrick » 29 jan 2018 16:59

Ongeveer 10 jaar geleden is dat ook gebeurd met Tamiya, Robbe en Graupner Waardeloos is dat.
Ineens geen importeur meer, en dan wordt het lastig.

Mud monkey
Donateur
Participant x 18

Bericht door Mud monkey » 29 jan 2018 20:17

Ik heb inmidels een mail naar axial gestuurd met deze feiten
Zullen ze niet leuk vinden denk ik , we zullen zien wat ze er mee gaan doen
Ik hou juli op de hoogte

Jaap
Donateur
Organizer x 1Participant x 18
Gegeven waarderingen: 1 keer
Ontvangen waarderingen: 23 keren

Bericht door Jaap » 30 jan 2018 13:42

Even geen Axial onderdelen? Logisch dat winkeliers/webshops naar hun leverancier / importeur verwijzen (importeur van Axial voor heel Europa is https://www.promodels.be/). Zijn ze meteen weer van de klacht af . . . Maar is dat wel het juiste niveau? Ik bedoel moeten we de oorzaak niet een stapje hoger zoeken?
Het Amerikaanse Hobbico is het overkoepelend bedrijf van heeeeel veeeeel modelbouw merken. Kijk maar eens op https://www.hobbico.com/brands.php. Nog even een internet adres: http://www.hobbico.de/. En misschien zit daar nu de kneep! Bekijk even één van de onderstaande video’s en je begrijpt misschien de echte reden.

Hoewel Promodels niet altijd de snelste in levering is zullen we dus even verder moeten kijken dan dat de spreekwoordelijke neus lang is. Hopelijk redden ze het daar bij Hobbico, uitstel van betaling is aangevraagd en een reorganisatie is in gang gezet. Verkoop van de losse sub merken als Axial is natuurlijk ook een optie in deze. Zou een kwaliteits merk als Axial gaan verdwijnen? Ik hoop het niet!

Nog even de uitsmijter:

Bedenk goed wat je met je laatste AXIAL doet . . . . . .
Groeten uit Flevoland!

Jaap

Arie
Member
Gegeven waarderingen: 0
Ontvangen waarderingen: 0

Bericht door Arie » 30 jan 2018 19:00

Laatst inderdaad ook gelezen dat dit bedrijf faillissement heeft aangevraagd. Een van de redenen waarom ik voor tamiya gekozen heb. Hoop dat het goed komt, zou zonde zijn en voor flink wat hoofdpijn binnen de rc community zorgen.

Mud monkey
Donateur
Participant x 18

Bericht door Mud monkey » 30 jan 2018 20:25

Ik heb een reactie gehad van axial de mindere levereringen geld voor sommige specifieken onderdelen
Sommige hebben nog orders lopen en sommige moeten op de leverancier wachten

Dustin
Donateur
Participant x 1
Gegeven waarderingen: 121 keren
Ontvangen waarderingen: 89 keren

Bericht door Dustin » 08 feb 2018 09:07

Speelt helaas al meer als een jaar...
December 2016 had ik mijn Bomber kit versie besteld, zou eind Januari 2017 leverbaar zijn.
In April 2017 nog geen Bomber kit leverbaar met constante toezeggingen vanuit de importeur, ja de volgende levering zitten ze erbij.
Eind April inmiddels wel de RTR leverbaar maar nog steeds geen kit.
Mei 2017 dan maar de Bomber RTR aangeschaft als basis voor mijn build ipv de kit aangezien er nog steeds geen zicht was op de leverdatum van de kit.
Uiteindelijk bleek de kit pas in Oktober 2017 weer leverbaar te zijn...

Moet wel zeggen, wilde nog een 1.9 scaler erbij, maar de levertermijnen is wel een van de grote redenen geweest dat ik niet voor de SCX10.2 ben gegaan maar heb gekeken voor een HPI Venture en uiteindelijk ben gegaan voor een TRX-4.

Axial onderdelen verder vrees ik niet zo voor, zo veel is er niet meer origineel Axial aan mijn Bomber :lol:
Moest pasgeleden een sway bar setje hebben voor de Bomber, deze was zowaar binnen een week binnen bij LHS.

Wat ik ook een puntje vind is de prijs van Axial onderdelen, even €70 aftikken voor een sway bar setje vond ik best veel namelijk...