Intussen verder gegaan met de build in afwachting van nog enkele bestelde onderdelen.
Achteras uit elkaar gehaald. Schoongemaakt en...
weer opbouwen. Alle kogellagers vervangen door een nieuw setje. Alles weer smeren.
BoomRacing en Topcat oranje aluminium goodies.
En weer in elkaar. Diff deksel wordt later nog vervangen. Is een nieuwe besteld voor de voor en achteras.
Vooras is nu aan de beurt. Zelfde verhaal als achteras.
En weer opgefrist in elkaar.
Verschil in originele en 3D geprinte servosteun. Originele links en 3D geprinte servosteun (design by Bastens) rechts.
Verschil is de 3D steun is uit 1 stuk, sterker, steekt niet aan de voorkant van de as uit zoals de originele Axial wel doet en de servo komt een paar mm hoger te staan.
Als je de servo steun zelf wil 3D printen zie
https://www.thingiverse.com/thing:1944308 of als je geen 3D printer hebt te koop bij de ontwerper via
http://www.bastens.com .
Hoewel er al een PowerHD 20kg servo gemonteerd was, was dat de rode non-waterproof versie. Die vervangen voor een PowerHD 23kg waterproof versie.
En als laatste heeft de 3D printer weer een aantal uur staan printen. Geprint is een Axial Wraith Flat Skid Plate, design van Brainanator. Zijn idee achter het ontwerp is volgende:
Has a flat belly to give you about 7mm more ground clearance. I've also included upper link riser option. The lower upper link mounting position should keep stock geometry, the upper upper link mounting position should give you a little bit of link rise and keep your pinion angle the same.
Het idee stond mij wel aan en het is een goede test voor mijn 3D printer. Want het is een flinke print. Morgen eens kijken of het echt bruikbaar is. Wil je het ontwerp om zelf te printen, zie hier:
https://www.thingiverse.com/thing:1957843 .
De originele zit flex in, deze niet. Erg sterk, stijf en ook wat forser, maar gek genoeg zelfde gewicht zo een beetje als de originele. Wat denken jullie, flex wenselijk op die plek of juist niet?
